Danskernes holdning til a-kasser og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Aves.

Jeg tror grunden skal findes et sted mellem uvidenhed og dårlig opdragelse...jeg er selv opdraget til at man forsikrer sig, hus, livs og arbejdsmæssigt og har været medlem af SL og BUPL alle de år jeg harf læst...da jeg arbejdede som ung var jeg medlem og optjente dagpenge...startede så i udd. og meldte mig ud..rigtig dumt...for der fulgte 9 år on and off på kh.

Men altså, jeg tror simpelthen der har været for gode tider for den unge generation og så har de ikke lært eller oplevet at man skal altså forsikres...måske er det heller ikke så pinligt at være på kh, som jeg ser at min generation synes det er...

Og ja, så er det vel bare den forkælede generation dem/os der tror at velfærdsstaten er noget der altid har været der og altid vil være der..sådan er det bare ikke...desværre.

Udover det, så går man jo ikke bare på kh, man skal jo arbejde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Carina1977

sarahb skriver:

Ja det er også værd at overveje, så ville der jo ikke være jobs til hverken mødre eller kommende mødre hvis de faktorer gjorde at der ikke er nogle jobs til mødre og så også til kommende mødre.

Føler bare man flytter skylden, det kan jo reelt også være at man som ansøger bare ikke passer ind eller har de faglige og personlige kompetencer der skal til for at besidde det job der er søgt.

Jeg er i hvert fald ret sikker på, at de først og fremmest kigger på folks kvalifikationer og kompetencer osv. Alt andet ville jo være fuldstændigt dumt. For hvilken virksomhed, ville ansætte en med lavere kvalifikationer, blot fordi hun ikke havde børn. Jeg tror ikke det hænger sådan sammen. Men jeg tror da helt klart, at det er med inde i deres overvejelser.

Anmeld

6. april 2011

sarahb

Carina1977 skriver:

Jeg er i hvert fald ret sikker på, at de først og fremmest kigger på folks kvalifikationer og kompetencer osv. Alt andet ville jo være fuldstændigt dumt. For hvilken virksomhed, ville ansætte en med lavere kvalifikationer, blot fordi hun ikke havde børn. Jeg tror ikke det hænger sådan sammen. Men jeg tror da helt klart, at det er med inde i deres overvejelser.

Så enig så enig.

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Ja men jeg tror de hellere vil ha en uden barn hvis de har samme kompetencer.

Jeg var til en jobsamtale engang...der spurgte de mig dirkete, om jeg overvejede at få børn i nærmeste fremtid. Men det kan være du har ret....hvis de begge er lige kvalificeret, så kigger de nok på det

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

dunja skriver:

Tænk at et simpelt spørgsmål fra en ano kan køre så langt ud så folk bare bliver ved med at oprette tråde om det samme hmm forstår godt hvis der er nogen der ikk tør oprette indlæg efter det her da man er bange for at blive dømt, alle spørgsmål kan jo ikk handle om sukkersøde ting men tror ikk folk forventer at bliver overfusede pga af et lille spørgsmål. tror ikk der er nogen der kommer videre da vi alle har vores egne holdninger.

og det virker lidt om om der er nogen der vil have andre skal skifte deres holdning ud hmm.

Hehe prøver vi alle ikke på det i et eller andet omfang, når vi debaterer?

Anmeld

6. april 2011

dunja

Carina1977 skriver:

Hehe prøver vi alle ikke på det i et eller andet omfang, når vi debaterer?

Jo det gør vi nok, men synes stadig det er blevet kørt langt ud

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

dunja skriver:

Jo det gør vi nok, men synes stadig det er blevet kørt langt ud

Hehe ja det er blevet til en lang debat  

Så længe det holdes i en sober tone uden at dunke nogen over i hovedet, så er det jo også fint

Har det ikke så fedt med det, hvis folk bliver kede af det, over noget folk skriver. altså når folk bliver for personlige.

Anmeld

6. april 2011

Tulle28

katrine7 skriver:

Selvom folk er i arbejde, er det jo ikke alle der har en indkomst, høj nok til evt. at kunne melde sig ind i en a-kasse, og betale - et muligvis - tårnhøjt kontingent for at blive medlem.

Eksempelvis en enlig mor med 3 børn, der knokler røven ud af bukserne, har et lån eller noget lignende at skal betale af på, samtidig med at hun skal forsørge sine børn, sørge for institutionspladser når hun knokler, og mad på bordet - DER kan jeg altså SAGTENS forstå at nogle mennesker vælger det fra!

Arrrrhhh.... Man kan trække beløbet fra i skat.

Anmeld

6. april 2011

sarahb

Tulle28 skriver:

ja nemlig...

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Tulle28 skriver:

Som i hver månede, eller en enkelt gang om året ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.