Danskernes holdning til a-kasser og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Anonym

Hvad skal folk som ikke kan arbejde pga. diverse psykiske eller fysiske skavanker så gøre?

Måske har de aldrig været i stand til at have et job, så de overhovedet kunne stå i en A-kasse..

Ja, de burde måske få førtidspension, som bare ikke er så nemt at få, og indtil da skal de vel også leve af noget?

Synes det er meget let at sige for andre som ikke står i en svær situation, at man bare skal tage sig sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

musse1

Anonym skriver:

Nej, så synes jeg der skulle være ens regler for alle da man jo på den måde har været med til at bidrage på ligefod med alle andre 

er lige præcis det jeg mente også men super ide med forslaget om akasse, det må du sende ind til de højere haha

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad skal folk som ikke kan arbejde pga. diverse psykiske eller fysiske skavanker så gøre?

Måske har de aldrig været i stand til at have et job, så de overhovedet kunne stå i en A-kasse..

Ja, de burde måske få førtidspension, som bare ikke er så nemt at få, og indtil da skal de vel også leve af noget?

Synes det er meget let at sige for andre som ikke står i en svær situation, at man bare skal tage sig sammen..

Hvis du læser den første linje så omtales der personer som har været/er i arbejde, ikke folk der ikke er stand til at arbejde!

Anmeld

6. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Jeg synes jeg ser flere og flere eksempler på folk der mister sit job/bliver gravide eller uarbejdsdygtige som derefter har holdningen at så SKAL de da bare have kontanthjælp!!

Når der så bliver spurgt ind til hvorfor i alverden de ikke er i en a-kasse lyder svaret: "Det havde jeg ikke lige tænkt på kunne være aktuelt"

Jeg kan sgu ikke lade være med at tænke på om folk bevidst lader være med at melde sig ind i a-kasse, netop fordi vi har kontanthjælpssystemet og derfor, så længe de er i arbejde, har den holdning at de vil spare de 12-1500 kr i kvartalet som det jo koster at være medlem af en a-kasse? 

Jeg forstår simpelthen ikke det er så nemt at få kontanthjælp, som det er i dag. Jeg synes der burde være højere krav om at man i det mindste har været medlem af en a-kasse for at kunne få kontanthjælp. Jeg ved at man skal være medlem i 1-1½ år før man kan få dagpenge og det er helt vildt surt hvis man mister sit job inden den tidsperiode.

Derfor synes jeg også at det er rigtig fint at der findes kontanthjælpsystemet men jeg synes det er forkasteligt at folk kan få kontanthjælp hvis de ikke engang har gidet være medlem og har betalt til en a-kasse!

Hvad siger I? Er vi danskere simpelthen for forkælede når det handler om penge?

Så synes jeg bare alle skal have muligheden for, at komme i en a-kasse. Jeg kan ikke bruge a-kassen til noget, når jeg er blevet gravid inden studiet er færdigt, så er jeg ikke dækket ind under deres krav endnu.

Min kæreste kontrak på arbejdet er på 18 timer i uge, det betyder at han IKKE kan komme i en a-kasse. Vi har snakket med flere forskellige, både de "billige"og de "dyre", men igen vil have ham, han skal have kontrak på minimum 22 eller 25 timer i ugen.

Men jo kan godt følge dig, men der skal laves om på nogle regler først så.

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

musse1 skriver:

er lige præcis det jeg mente også men super ide med forslaget om akasse, det må du sende ind til de højere haha

Ja, det kunne være jeg skulle gøre det -Vores "kære" statsminister tænker jo ikke ligefrem så langt 

Anmeld

6. april 2011

Anonym

.....

Anmeld

6. april 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du læser den første linje så omtales der personer som har været/er i arbejde, ikke folk der ikke er stand til at arbejde!

ups det havde jeg så ikke lige set. My bad.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Jeg synes jeg ser flere og flere eksempler på folk der mister sit job/bliver gravide eller uarbejdsdygtige som derefter har holdningen at så SKAL de da bare have kontanthjælp!!

Når der så bliver spurgt ind til hvorfor i alverden de ikke er i en a-kasse lyder svaret: "Det havde jeg ikke lige tænkt på kunne være aktuelt"

Jeg kan sgu ikke lade være med at tænke på om folk bevidst lader være med at melde sig ind i a-kasse, netop fordi vi har kontanthjælpssystemet og derfor, så længe de er i arbejde, har den holdning at de vil spare de 12-1500 kr i kvartalet som det jo koster at være medlem af en a-kasse? 

Jeg forstår simpelthen ikke det er så nemt at få kontanthjælp, som det er i dag. Jeg synes der burde være højere krav om at man i det mindste har været medlem af en a-kasse for at kunne få kontanthjælp. Jeg ved at man skal være medlem i 1-1½ år før man kan få dagpenge og det er helt vildt surt hvis man mister sit job inden den tidsperiode.

Derfor synes jeg også at det er rigtig fint at der findes kontanthjælpsystemet men jeg synes det er forkasteligt at folk kan få kontanthjælp hvis de ikke engang har gidet være medlem og har betalt til en a-kasse!

Hvad siger I? Er vi danskere simpelthen for forkælede når det handler om penge?

Undskyld jeg spørger, men har du tænkt på, at dem der har mistet sit job, osv. måske ikke har haft muligheden for at kunne optjene til dagpenge?

Kan sagtens forstå hvad du mener, føler mig ikke hængt ud af dig, men vil bare gerne vide, hvor du har fra, at de SKAL modtage kontanthjælp?

Folk kan jo ikke rende rundt uden nogen former for indtægt, især når det lige pt. er så svært at finde et job, med garanti for så mange timer, at man fuldt ud kan forsørge sig sel v

Anmeld

6. april 2011

lykkekevin

altså nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige om det her men syntes et eller andet sted det er trist folk har den holdning. jeg syntes det er godt vi har det sådan. jeg var er ikke selv medlem af en akasse. jeg var under udd og der tjæner du enlig ikke noget hjem man betaler en masse penge for hvad ingen ting enlig. jeg skulle så have læst vider men blev ved et uheld gravid. og må ikke læse vider jeg kan ikke fin arbejde eller noget for er kommet over de der dumme 3 mdr hvor man skal sige man er gravid. jeg får kontanthjælp RIGTIG ØV OG DER BLIVE GRADT MEGET. jeg vil så hurtig ud af det igen og sender min datter før afsted end jeg enlig ville hun var 6 mdr. jeg havde p-ring så jeg kunne da ikke blive gravid igen men jo efter lidt tid finder jeg ud af jeg er gravid selv om vi beskytter os . er for langt hen og var også imod abort øvøv.

nu står jeg så her med to dejlig børn den lille er sendt i dp han er 5 mdr og jeg søger arbejde og håber jeg kan fin noget men det er altså bare ikke nemt

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Så synes jeg bare alle skal have muligheden for, at komme i en a-kasse. Jeg kan ikke bruge a-kassen til noget, når jeg er blevet gravid inden studiet er færdigt, så er jeg ikke dækket ind under deres krav endnu.

Min kæreste kontrak på arbejdet er på 18 timer i uge, det betyder at han IKKE kan komme i en a-kasse. Vi har snakket med flere forskellige, både de "billige"og de "dyre", men igen vil have ham, han skal have kontrak på minimum 22 eller 25 timer i ugen.

Men jo kan godt følge dig, men der skal laves om på nogle regler først så.

Jamen, når du er gravid midt i dit studie skal du da have barselsSU når du går fra -Ikke kontanthjælp 

Det kan andre klare sig for, så kan du vel også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.