Nyfødte babyer ligger og dør alene ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

Vial

Jeg får ganske enkelt kvalme! Fy for pokker, hvor er det tragisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

eElak

ok.. jeg har ikke tænkt mig at læse artiklen, så er der en som kan give mig et resume?

Min opfattelse er at det handler om at babyer bliver efterladt i et rum for at dø - helt alene... Hvor gamle er de her babyer?

Jeg forstår ikke at man som menneske kan få selv selv til at gøre sådan noget.. jeg har hørt om debatten før, og en jordemoder endte vidst med at stoppe med din proffession pga at disse ting skete... 

Tror faktisk det var sussie som fortalte om at hun havde hørt om det

Anmeld

2. april 2011

klmf

wamse skriver:

Jeg synes jo at det er frygteligt for alle parter det her, men hvad tænker i, kunne være en bedre måde at det håndteres på?

Åh kan slet ikke bare at det lille væsen bare skal ligge der og dø, det må da kunne gøres mere humant. Stakkels alle de parter, der er involveret.

I sådanne situationer synes jeg der brude være et personale til hver - et til barnet og et til moderen/forældrene. Intet levende væsen skal ligge og udånde alene, det må være et uafvigeligt grundpræmis vi ikke må fravide i sundhedsvæsenet. Det behøver jo ikke være en jdm, det kan være en assistent - bare det er et menneske, der kan holde den lille indtil det har udåndet. Alt andet ville være respektløst synes jeg. Kan slet ikke forestille mig hvor traumatisk det må være for de forældre, der skal igennem sådan en abort, så synes muligheden for ta barnet ikke er ved dem stadig skal være der, men så må en anden tage over.

Anmeld

2. april 2011

mor-til-vanessa

Synes SLET ikke det er ok. Og kan slet ikke forstå hvorfor man som mor vil lade sin barn dø alene...Kan godt forstå hvorfor nogen vælger at få en abort, men der skal helt klart være klare retningslinjer omkring det. Og et lille barn skal ikke ligge og dø alene. Gjorde helt ondt i mit moderhjerte

Anmeld

2. april 2011

Faith

Jeg sad ved frisøren og læste artiklen... Tårene trillede ned af mine kinder! Så pinligt, men ku fandme ik klare det. Måtte undskylde overfor frisøren som heldigvis osse havde læst artiklen og var ligeså berørt som mig.

Synes det er SÅ forfærdeligt! Jeg er tom for ord

Anmeld

2. april 2011

mor-til-vanessa

ok.. jeg har ikke tænkt mig at læse artiklen, så er der en som kan give mig et resume?

Min opfattelse er at det handler om at babyer bliver efterladt i et rum for at dø - helt alene... Hvor gamle er de her babyer?

Jeg forstår ikke at man som menneske kan få selv selv til at gøre sådan noget.. jeg har hørt om debatten før, og en jordemoder endte vidst med at stoppe med din proffession pga at disse ting skete... 

Tror faktisk det var sussie som fortalte om at hun havde hørt om det

Ja det er når man får en sen abort, hvis moren så ikke vil have barnet hos sig til det dør, bliver det lagt i skyllerummet, og kan dø alene.Nogen gange kan det tage tre dage om at dø.Grotekst

Anmeld

2. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg er ked af, men jeg synes ikke moderen har ret til at vælge at hun ikke vil have barnet hos sig... når jeg tænker på mine børn, så har jeg truffet valget at jeg ville have dem, så må jeg gå hele vejen og selvom det er hårdt... Jeg ville, hvis jeg stod i situationen, slet ikke tvivle om, at følge barnet helt til døren, om det er til livet eller døden...

Nu har jeg født 2 børn meget for tidlig, så tanken har været der og snakken har været oppe med den mindste, da han havde et kritisk døgn... MEN han var aldrig alene... og lade sit barn dø alene om man vil ha det eller ej, er ikke ok i MINE øjne... og ikke valg man har...

Dernæst så burde systemet ha en mulighed, for man kan gå fra og være ved børnene eller give dem en sprøjte, så de ikke skal dø alene i et skyllerum... Det synes jeg er humant...

Anmeld

2. april 2011

Kongmulle

Jeg ville aldrig i mit liv kunne gå fra det lille barn. Så jeg ville blive arbejdsløs inden længe sikkert. Syntes det er frygteligt det foregår sådan.

Anmeld

2. april 2011

Kongmulle

Syntes sgu det er så uretfærdigt. Alle dem der så gerne vil ha et barn og så sker det her. Hvorfor kunne de mødre der mangler et barn ikke bare få et af dem her....

Måske er tingene ikke så simple,men gid de var engang imellem....

Anmeld

2. april 2011

MissGeoh

Jeg tænkte "hvorfor det ikke blev bort adobteret (staves?) ?"

Hvis jeg kom i den situation (hvilket jeg aldrig ville) Så ville jeg vælge at føde barnet, og så give det til familier der havde brug for det..

Har ikke læst artiklen, da jeg synes det var uhyggeligt.. Men bare det med at de efterlader barnet.. det er jo forfærdeligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.