ADVARSEL: Det er en hård artikel, med billede af et lille barn i en kiste!
Jeg synes dog emnet er værd at debattere.... Hvordan ville i håndtere den givne situation? Kan det overhovedet være rigtigt, at de ting bliver nødt til at finde sted i dagens Danmark?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1530074.ece
Jeg må indrømme, at jeg er FORAGET over, at barnet på den måde bare er overladt til sig selv, BARE FORDI at moderen intet vil have med barnet at gøre. Det slår knuder i min mave, og jeg bliver ked af det, når jeg læser sådan en artikel. Jeg føler voldsomt med jordmoderen, der ikke aner hvad hun skal stille op! Jeg ikke selv erfaring med sene, provokerede aborter pga. eksempelvis et sygt barn, men jeg tvivler slet ikke på, at JEG ville have et behov for at se barnet, og være der for barnet hvis det skulle risikere at være levende. Man aner jo intet om det, og jeg ved da slet ikke hvor udviklet sådan et foster, som det jo egentligt næsten stadig er, vil være i stand til at opfatte hvor traumatisk det er, bare at blive efterladt. Et barn, der er lavet i kærlighed fortjener bestemt også at forlade denne verden ligeså elsket, som da det var 2 streger på en graviditetstest.
Jeg føler mig faktisk næsten tom for ord ....
Men hvad siger i damer?
Knus Malene, som sidder med en tåre i øjenkrogen
Anmeld