Nyfødte babyer ligger og dør alene ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.842 visninger
62 svar
0 synes godt om
2. april 2011

M&F&C

ADVARSEL: Det er en hård artikel, med billede af et lille barn i en kiste!

Jeg synes dog emnet er værd at debattere.... Hvordan ville i håndtere den givne situation? Kan det overhovedet være rigtigt, at de ting bliver nødt til at finde sted i dagens Danmark?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1530074.ece

Jeg må indrømme, at jeg er FORAGET over, at barnet på den måde bare er overladt til sig selv, BARE FORDI at moderen intet vil have med barnet at gøre. Det slår knuder i min mave, og jeg bliver ked af det, når jeg læser sådan en artikel. Jeg føler voldsomt med jordmoderen, der ikke aner hvad hun skal stille op! Jeg ikke selv erfaring med sene, provokerede aborter pga. eksempelvis et sygt barn, men jeg tvivler slet ikke på, at JEG ville have et behov for at se barnet, og være der for barnet hvis det skulle risikere at være levende. Man aner jo intet om det, og jeg ved da slet ikke hvor udviklet sådan et foster, som det jo egentligt næsten stadig er, vil være i stand til at opfatte hvor traumatisk det er, bare at blive efterladt. Et barn, der er lavet i kærlighed fortjener bestemt også at forlade denne verden ligeså elsket, som da det var 2 streger på en graviditetstest.

Jeg føler mig faktisk næsten tom for ord ....

Men hvad siger i damer?

Knus Malene, som sidder med en tåre i øjenkrogen  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

signe.

PUHA, det føltes ligesom om jeg blev ramt af en lastbil.. Jeg fødte i uge 24 en MEGET lille dreng som også skulle dø(troede de i starten) og han blev da lagt ud til mig for at kunne dø i vores arme.. (av okay det gør virkelig helt ondt at skrive nu) men han ville dog så livet, og vi har i dag en dejlig dreng.. MEN tanken om at de havde lagt ham ude i et andet rum ALENE!!? ne j nej nej nej.. kan slet ikke tænke tanken.. jeg.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige...

Anmeld

2. april 2011

Dot D

Det er ikke i orden, hvor gør det mig ked af det at læse

Anmeld

2. april 2011

otlitrom

Jeg har ikke så mange ord lige nu, vil bare nævne at EB er min startside på nettet, og jeg synes ærlig talt ikke det var rart at se det billede som det allerførste, da jeg tændte computeren

Er gravid 28+4 og ja.. Det kommer sgu bare for tæt på...

Anmeld

2. april 2011

Corn

Tænk at skulle være professionel i sådan en situation. Fandeme godt at der endelig bliver taget hul på den debat...

Stakkels babyer, og stakkels sundshedspersonale-der er tvunget igennem situationen

Anmeld

2. april 2011

otlitrom

Tænk at skulle være professionel i sådan en situation. Fandeme godt at der endelig bliver taget hul på den debat...

Stakkels babyer, og stakkels sundshedspersonale-der er tvunget igennem situationen

Jeg kan, som næsten færdigudd. sygeplejerske, slet ikke forestille mig at skulle stilles i den situation. Det må være det mest forfærdelige at skulle være vidne til - og være velvidende om...

Vi har haft debatten oppe i undervisningen for et års tid siden, men jeg husker ikke meget.. Min fortrængning har taget 100% over, nu som gravid.

Anmeld

2. april 2011

K&S

Puha, hvor er det dog forfærdelig læsning - sådan noget skal bare ikke foregå, det er slet ikke i orden...!

Anmeld

2. april 2011

wamse

Jeg synes jo at det er frygteligt for alle parter det her, men hvad tænker i, kunne være en bedre måde at det håndteres på?

Åh kan slet ikke bare at det lille væsen bare skal ligge der og dø, det må da kunne gøres mere humant. Stakkels alle de parter, der er involveret.

Anmeld

2. april 2011

Corn

kitty skriver:

Jeg kan, som næsten færdigudd. sygeplejerske, slet ikke forestille mig at skulle stilles i den situation. Det må være det mest forfærdelige at skulle være vidne til - og være velvidende om...

Vi har haft debatten oppe i undervisningen for et års tid siden, men jeg husker ikke meget.. Min fortrængning har taget 100% over, nu som gravid.

Ja det kender jeg godt fra mine egne graviditeter.

Debatten omkring disse delvist levedygtige babyer har været kort oppe før, da nogle jm og læger fortalte hvordan de var nødt til at pakke disse babyer ind i håndklæder og derefter lægge dem i skyllerum og så gå.

Det er bare slet ikke iorden at de skal have disse arbejdsforhold.

OG sat på spidsen, så får babyerne fred, men personalet er nødt til at leve med den viden rest af deres liv.

Tænk at skulle gå forbi skyllerummet inden man går hjem til sin egen familie....

Anmeld

2. april 2011

Rikkeas

Hejsa.

Ejnejnej, jeg tror den artikel rammer alle mødre i DK!

- Jeg fik også helt tåre i mine øjne, og jeg syntes det er ganske forfærdeligt at tænke på, at det stakkels lille barn, som er uønsket, ligger.. ALENE, og dør.. når det kunne have lagt på sin mors bryst, og fået kærlighed, tryghed og varme.

Og jeg tænker også på hende JM der skulle gøre det - tænk hvordan hun har det nu, og hvordan hun havde det, da hun lagde barnet fra sig. - jeg tror  bestemt ikke, at hun havde det godt med sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.