Nyfødte babyer ligger og dør alene ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

M&F&C

Mor-til-Hasse skriver:

PUHA, det føltes ligesom om jeg blev ramt af en lastbil.. Jeg fødte i uge 24 en MEGET lille dreng som også skulle dø(troede de i starten) og han blev da lagt ud til mig for at kunne dø i vores arme.. (av okay det gør virkelig helt ondt at skrive nu) men han ville dog så livet, og vi har i dag en dejlig dreng.. MEN tanken om at de havde lagt ham ude i et andet rum ALENE!!? ne j nej nej nej.. kan slet ikke tænke tanken.. jeg.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal sige...

Det er jeg ked af at høre, men hvor er det dog en stærk lillemand i har jer  Kan godt forstå den rammer dig rigtig hårdt den artikel, jeg har ikke aldrig stået i sådan en situation, og mig rammer den artikel rigtig hårdt

Nej det er helt forfærdeligt .... men moren ville modsat jer, ikke have sit barn i nærheden .... og så opstår den forfærdelige situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

M&F&C

kitty skriver:

Jeg har ikke så mange ord lige nu, vil bare nævne at EB er min startside på nettet, og jeg synes ærlig talt ikke det var rart at se det billede som det allerførste, da jeg tændte computeren

Er gravid 28+4 og ja.. Det kommer sgu bare for tæt på...

Det er et meget voldsomt billede at ligge op på nettet! og så lige på deres forside, så man har ikke noget valg om man selv vil se billedet.

Maven må lige have et ekstra nus idag ... og så håber jeg, at du kommer godt igennem den sidste del af graviditeten

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

rikkeas skriver:

Hejsa.

Ejnejnej, jeg tror den artikel rammer alle mødre i DK!

- Jeg fik også helt tåre i mine øjne, og jeg syntes det er ganske forfærdeligt at tænke på, at det stakkels lille barn, som er uønsket, ligger.. ALENE, og dør.. når det kunne have lagt på sin mors bryst, og fået kærlighed, tryghed og varme.

Og jeg tænker også på hende JM der skulle gøre det - tænk hvordan hun har det nu, og hvordan hun havde det, da hun lagde barnet fra sig. - jeg tror  bestemt ikke, at hun havde det godt med sig selv!

Jeg har også virkelig ondt af den jordmoder, der ser sig nødsaget til at gøre det ....... hun må føle en stor tung sky, af dårlig samvittighed over sig. Jeg ved ikke hvordan jeg ville have handlet i jordmoderens situation, men for pokker jeg tror jeg ville have svært ved at være der for den nævnte mor, jeg ville jo nok have allermest lyst til at sidde og vugge det lille myr, indtil sidste åndedrag...

Det er virkelig hårde arbejdsvilkår!

Jeg tænker også på, hvad med dem der jævnligt skal i skyllerummet med diverste beskidte ting? De kan uden at ane det, risikere at få fingerene i en lille livløs baby, der ligger indpakket i et lagen.

Anmeld

2. april 2011

PsychedeliC

Nej nej nej nej nej hvor er det sindsygt!

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

Macaab skriver:

Tænk at skulle være professionel i sådan en situation. Fandeme godt at der endelig bliver taget hul på den debat...

Stakkels babyer, og stakkels sundshedspersonale-der er tvunget igennem situationen

Det er rigtig, rigtig sørgeligt!

Anmeld

2. april 2011

Benjamins'mor

Jeg synes det er forfærdeligt. Barnet er levende, det er et levende væsen. Det er jo faktisk at slå et lille barn ihjel. Jeg synes bestemt ikke det er iorden. Synes det er syndt og forstår ikke forældrene kan få sig selv til det - ikke for at hænge nogle ud som måske har gjort det - det er bare min personlige mening.

Jeg synes alle kvinder der ikke får en abort i tide, burde fuldføre graviditeten og adoptere babyerne væk. Så kan de også glæde mennesker/familier som ikke kan få børn.

Synes simpelthen ikke det der er iorden. Barnet er et levende væsen fra fødsel, så skal da sku ikke dø.

Anmeld

2. april 2011

Rikkeas

M&F skriver:

Jeg har også virkelig ondt af den jordmoder, der ser sig nødsaget til at gøre det ....... hun må føle en stor tung sky, af dårlig samvittighed over sig. Jeg ved ikke hvordan jeg ville have handlet i jordmoderens situation, men for pokker jeg tror jeg ville have svært ved at være der for den nævnte mor, jeg ville jo nok have allermest lyst til at sidde og vugge det lille myr, indtil sidste åndedrag...

Det er virkelig hårde arbejdsvilkår!

Jeg tænker også på, hvad med dem der jævnligt skal i skyllerummet med diverste beskidte ting? De kan uden at ane det, risikere at få fingerene i en lille livløs baby, der ligger indpakket i et lagen.

Jeg tror.. at jeg ville kunne miste mit job på det.. jeg ville nægte at ligge det barn fra mig tror jeg. så ville jeg hellere fyres, end jeg vil have det på min samvittighed for tid og evighed.

alt man gør, har en pris.. og nej.. proffesionel fagperson eller ej : jeg havde aldrig lagt det barn fra mig. noway!

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

wamse skriver:

Jeg synes jo at det er frygteligt for alle parter det her, men hvad tænker i, kunne være en bedre måde at det håndteres på?

Åh kan slet ikke bare at det lille væsen bare skal ligge der og dø, det må da kunne gøres mere humant. Stakkels alle de parter, der er involveret.

Den er måske langt ude at hente, men kunne man måske lave et værn af pensionerede jordmodere, der kunne tage over i et dertil indrettet lokale?

Således at de bliver kontaktet, når en sådan situation opstår, hvor moderen ikke vil have noget med det levende foster at gøre. Så kan de give den sidste varme og tryghed, inden døden indtræffer. For som du siger, så er der kun tabere i den her situation:

Moren der har brug for støtte og omsorg

En jordmoder med, højst sandsynligt, dårlig samvitighed

Og i allerhøjeste grad det lille barn

Anmeld

2. april 2011

otlitrom

M&F skriver:

Det er et meget voldsomt billede at ligge op på nettet! og så lige på deres forside, så man har ikke noget valg om man selv vil se billedet.

Maven må lige have et ekstra nus idag ... og så håber jeg, at du kommer godt igennem den sidste del af graviditeten

Nej, lige præcis. Man har ikke noget valg.. *SMÆK* så er billedet der.

Jeg advarede kæresten, da han tændte sin computer, og det tror jeg han satte pris på. Han vrængede på næsen.

Nu har jeg læst lidt af artiklen, og kan godt se at etisk råd er lidt på dybt vand med reglsæt og lignende. Jeg har læst en del af Jakob Birkler, der er formand for rådet, og det er ikke bare en sludder for en sladder.. Men som han siger "vi må stræbe efter at det ikke sker"... Måske er det virkelig alt de kan gøre...

Etiske diskussioner er så svære, for vis ret til at vælge skal man vægte højest? Barnets ret til at leve, da det trækker vejret.. Eller forældrenes ret til at vælge det liv fra?

Tak, jeg håber det kommer til at fortsætte så komplikationsfrit som det har gået indtil nu!

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

benjamins'mor skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt. Barnet er levende, det er et levende væsen. Det er jo faktisk at slå et lille barn ihjel. Jeg synes bestemt ikke det er iorden. Synes det er syndt og forstår ikke forældrene kan få sig selv til det - ikke for at hænge nogle ud som måske har gjort det - det er bare min personlige mening.

Jeg synes alle kvinder der ikke får en abort i tide, burde fuldføre graviditeten og adoptere babyerne væk. Så kan de også glæde mennesker/familier som ikke kan få børn.

Synes simpelthen ikke det der er iorden. Barnet er et levende væsen fra fødsel, så skal da sku ikke dø.

Jeg er faktisk enig .... det er hårdt sagt, men jeg er enig. Men jeg vil også tilføje, at jeg godt kan forstå de forældre, der vælger en sen abort, fordi til MD scaning opdager en fejl ved fosteret der vil gøre det kommende barns levevilkår rigtig dårlige. Men mon ikke også størstedelen af dem, der bliver nødt til at vælge fra af fornuft og ikke lyst, vil være der for det lille barn, indtil det er dødt?

Sat hårdt op:

Er graviditeten uønsket, og man vil have en abort, så få det gjort i tide! Så står der ikke en jordmoder og skal træffe et hårdt valg, som HUN skal leve med resten af sit liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.