Nyfødte babyer ligger og dør alene ......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

Lone Jakobsen

åh det river i mit hjerte, og jeg krammer mine børn lidt ekstra idag. hvor er det bare grusom læsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

M&F&C

celkt skriver:

Jeg mener for det første at vi burde sætte den sene abort grænse ned til tyve uger. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at de på den ene etage kæmper for at redde et barn der er født i uge 24+1 og på den anden efterlader et 'foster' der er blevet aborteret i uge 23+6 til at dø. Alene eller hos forældrene, det er omtrent lige forfærdeligt. Jeg ved godt at det er i tilfælde af alvorlig sygdom at man få lov til at abortere, hvor barnet ikke ville kunne leve når det blev født til termin, eller måske nok ville kunne leve fysisk, men som en fuldstændig grøntsag, at man får tilladelse til en så sen abort. Men hvis bare vi fik lavet md-scanningen i uge 18 som det er tilsigtet, ville vi også kunne nå at tage stilling til det før uge 20. Og alt andet lige, tvivler jeg på at et foster der er født i uge 19, vil kunne overleve uden for livmoderen.

For det andet, jamen, hvorfor er de overhovedet levende når de kommer ud. Jeg troede faktisk at man sprøjtede et eller andet ind, der fik dem til at sove ind lige så stille og roligt, derinde hvor de er trygge. Selvom det giver mig en grim smag i munden, og assosiationer til at aflive et kæledyr, ville det dog være at foretrække.

Jeg søger optagelse på jordemoder skolen næste år. OG FUCK, jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i den situation. Men når man ved at det kan ske, og det måske vil ske for en en dag, at man skal lade et væsen dø bevidst, så må man jo hellere få taget stilling. Jeg må indrømme, at den problemstilling er tæt på helt at fratage mig lysten til den uddannelse. Men skulle det ske for mig, at jeg stod i den situation som den jordemoder i artiklen, så mener jeg nu, at ikke ti vilde heste ville kunne få mig fra at finde en eller anden mulighed for at det lille liv ikke skulle dø alene, der må simpelthen være en læge, en sygeplejerske, en ssa eller en anden jordemoder der har mulighed for at være enten hos kvinden eller fostret.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt.

Jeg er meget enig, i det du skriver angående aborter!

Og hvor kan jeg godt forstå, at du allerede nu føler du står i et dillemma. Det kan simpelthen ikke være rigtigt! Du er nok ikke den første kommende jordmoder studerende der idag sidder og tænker: "er det liiiiige det her jeg skal så? ... vil jeg kunne leve med en sådan en beslutning?" .... Jeg tror, at der er bliver nødt at blive skabt et regelssæt, så vi får flere "vindere" end tabere i den situation. Må alle, der har mulighed for at blive hørt i denne sag, give deres mening til kende overfor dem, der rent faktisk måske kan finde en mulighed for at kunne ændre vilkårene!

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

celkt skriver:

Hov, glemte lige noget...

Jeg kan forøvrigt godt forstå de kvinder der ikke ønsker at have det døende foster hos sig. Ligesom jeg kan forstå dem, der gerne vil. Jeg dømmer ikke nogen af dem, for det må være verdens mest forfærdelige situation. Og bare lige for at sætte en fed streg under, så er der altså ikke nogen, der får lov at slå et raskt foster ihjel i uge 24, medmindre at det er med fare for moderens liv at bære det til ende. Og selv da tror jeg det er en svær problemstilling for det udvalg der skal give tilladelsen.

Det er heller ikke manglende forståelse - men mere en undren over, hvorfor og hvordan det kan være en mulighed at et barn bliver lagt i skyllerummet. Har skrevet mit løsningsforslag, hvis du læser debatten igennem

Anmeld

2. april 2011

signe.

M&F skriver:

Det er jeg ked af at høre, men hvor er det dog en stærk lillemand i har jer  Kan godt forstå den rammer dig rigtig hårdt den artikel, jeg har ikke aldrig stået i sådan en situation, og mig rammer den artikel rigtig hårdt

Nej det er helt forfærdeligt .... men moren ville modsat jer, ikke have sit barn i nærheden .... og så opstår den forfærdelige situation

Jamen det simpelthen heeelt forfærdeligt.. men det er jo også når man er af den støbning at man selv ville have barnet ved sig.. Man kender jo ikke årsagen til hendes abort, men puhaa.. ja, jeg tror den artikel kommer til at ramme rigtig mange.. og bare det at det også er pga besparelser, at der ikke er personale nok til både at kunne være ved denja, døende baby OG hos moren.. det burde altså sætte lidt igang hos regeringen....

Anmeld

2. april 2011

celkt

M&F skriver:

Det er heller ikke manglende forståelse - men mere en undren over, hvorfor og hvordan det kan være en mulighed at et barn bliver lagt i skyllerummet. Har skrevet mit løsningsforslag, hvis du læser debatten igennem

hehe... den var heller ikke rettet mod dig...

jeg læste bare tråden igennem, og der var nogen, der fik det til at lyde som om at det var et valg moderen kunne vælge og at det var dybt uansvarligt at vælge sådan...

Anmeld

2. april 2011

mullesmith2

Sidder og græder efter at have læst det forfærdelige, det er da simpelthen så skrækkeligt at de bare lader dem ligge og dø. HOLDKÆFT hvor er det SYGT.

Anmeld

2. april 2011

Chamomile

Det gjorde virkelig ondt i hjertet at læse, selvom jeg nu godt vidste at det foregår. Synes det er forfærdeligt, at et lille væsen efterlades til at dø alene.

Anmeld

2. april 2011

Chamomile

Det gjorde virkelig ondt i hjertet at læse, selvom jeg nu godt vidste at det foregår. Synes det er forfærdeligt, at et lille væsen efterlades til at dø alene.

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

Mor-til-Hasse skriver:

Jamen det simpelthen heeelt forfærdeligt.. men det er jo også når man er af den støbning at man selv ville have barnet ved sig.. Man kender jo ikke årsagen til hendes abort, men puhaa.. ja, jeg tror den artikel kommer til at ramme rigtig mange.. og bare det at det også er pga besparelser, at der ikke er personale nok til både at kunne være ved denja, døende baby OG hos moren.. det burde altså sætte lidt igang hos regeringen....

Mon dog? Ikke engang det etiske råd, aner hvad de skal stille op med sådanne sager Jeg synes det er for meget, at sygehusene hver især skal opstille en politik for hvordan de vil håndtere situationen! Der burde blive skabt et fælles regelsæt, for ellers ville alle forhåbentlig vælge en abort på det hospital der gjorde det på den mest humane måde.

Det skal helt klart være op til forældrene om de ønsker at sidde med det døende barn, men barnet skal sku ikke bare forkastes hvis ikke forældrene ønsker at have det ved sig.

Der SKAL bare findes en løsning!

Anmeld

2. april 2011

M&F&C

Chamomile skriver:

Jeg må erkende, at naive-jeg ikke troede sådanne ting forekom ... jeg er forbavset og harm over det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.