hvor meget bruger i? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

MoarJ skriver:

Vi fik barnevognen af kæresten forældre... Plus end masse tøj... Puslebord fik vi gratis... Vugge lånte vi... 

hvad er planen så her anden gang? genbruger i eller?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

Nynne88 skriver:

Jeg har sat 10000-15000 da vi skal købe alt selv undtagen barnevogn, som vi får af bedsteforældrene.

har i så købt det eller har i lavet en liste med det? og dejligt de gider det  

Anmeld

29. marts 2011

Mira0911

Anitta Kristiansen skriver:

hvad er planen så her anden gang? genbruger i eller?  

Vi genbruger...  Dog skal vi have fat i nyt tøj lige til fra fødslen og frem til omkring str. 86... 

Anmeld

29. marts 2011

Mamalou

synes du ikke det var mærkeligt at låne? jeg vil jo gerne kunne beholde alt. er nok lidt mærkelig.  men de ting jeg har købt indtil nu vil jeg ikke skaffe mig af med igen. jeg ved ikke om det bare er mig der har det sådan  

Nej slet ikke De ting vi har lånt er: en Leander vugge, en "almindelig" vugge og autostol. Jeg har bare nydt, at vi har sparet pengene! 

Jeg vil på den anden side heller ikke have problemer med at låne udstyret vi selv køber ud, hvis det er udstyr vi ikke bruger.

Skal udstyret du/I køber være nyt? Eller har du det fint med at arve?

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

aya-zia skriver:

til min den første købte vi sådan en startpakke til 6000 hvor alt var så pænt at det gik i arv til nummer to...

i startpakken får man jo:

barnevogn m. lift, taske, regnslag, flugenet.

trammeseng

puslepude

blespand

madress

kan ik huske om der er mere...

og resten fik vi af familie og venner... jeg vil mene man kan klare sig under 10000 hvis man tænker sig lidt om... men så kommer der jo tøj oven i. jeg brugte meget genbrugsforretningen "møder hjælp" der er jo ik ret mange babyer som bruger deres tøj så meget at det bliver slidt eller ødelagt så det er jo så godt som nyt. bare meget billiger og købe

dejligt med familie der gider at købe og ja hvis man tænker sig om. men er bange for at jeg går amok. har allerede købt for 500 på 3 ting :O det var bare legetøj.  

Anmeld

29. marts 2011

Nynne88

har i så købt det eller har i lavet en liste med det? og dejligt de gider det  

Jeg har ikke købt noget endnu  selvom jeg meget gerne ville, så bliver jeg ved med at udsætte det. Men jeg er så småt begyndt at skrive ned på en liste når jeg kommer i tanke om noget som vi skal have. Håber at kunne købe lidt hen af vejen, så det ikke bliver en kæmpe udgift på én gang.

Hvor meget havde I tænkt at bruge ?

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

MoarJ skriver:

Vi genbruger...  Dog skal vi have fat i nyt tøj lige til fra fødslen og frem til omkring str. 86... 

det er da rigtigt dejligt. var også planen her. så vil jo gerne have ting der kan holde en del.  

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

Mamalou skriver:

Nej slet ikke De ting vi har lånt er: en Leander vugge, en "almindelig" vugge og autostol. Jeg har bare nydt, at vi har sparet pengene! 

Jeg vil på den anden side heller ikke have problemer med at låne udstyret vi selv køber ud, hvis det er udstyr vi ikke bruger.

Skal udstyret du/I køber være nyt? Eller har du det fint med at arve?

arv ville jeg kunne med nogle ting. men andre nej. nu er det kun min søster der har børn, og de er stadig ikke så store, så bliver nok ikke meget arv fra familien ellers er det over 10 år gammel og ville jeg ikke turde med de sikkerheder der skal være på barnevogn osv. men en vugge uden problem, men overvejede bare en tremmeseng fra start men genbrug ville være svært, kender ikke personen om det er ryger osv. og hos mig er der røgfrit. kan ikke selv tåle det  

Anmeld

29. marts 2011

Anitta Kristiansen

Nynne88 skriver:

Jeg har ikke købt noget endnu  selvom jeg meget gerne ville, så bliver jeg ved med at udsætte det. Men jeg er så småt begyndt at skrive ned på en liste når jeg kommer i tanke om noget som vi skal have. Håber at kunne købe lidt hen af vejen, så det ikke bliver en kæmpe udgift på én gang.

Hvor meget havde I tænkt at bruge ?

kan jeg godt forstå. hår fået afvide man skal komme igang med at kigge, min veninde kunne ikke bestemme hvilken barnevogn og havde kigget i 3 måneder tror jeg det var men har skrevet en liste med hvordan jeg kan klare det billigst så omkring 13000 uden tøj regner jeg med familie går amok i. men sætter 20000 til side som minimum 

Anmeld

29. marts 2011

Mamalou

arv ville jeg kunne med nogle ting. men andre nej. nu er det kun min søster der har børn, og de er stadig ikke så store, så bliver nok ikke meget arv fra familien ellers er det over 10 år gammel og ville jeg ikke turde med de sikkerheder der skal være på barnevogn osv. men en vugge uden problem, men overvejede bare en tremmeseng fra start men genbrug ville være svært, kender ikke personen om det er ryger osv. og hos mig er der røgfrit. kan ikke selv tåle det  

De ting vi har lånt er nyere og rigtig fint. Det er hensynet til guldklumpen, der vejer tungest og ikke økonomien. Jeg vil derfor aldrig lade guldklumpen ligge i en vugge/seng, der ikke var pæn/ren og i orden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.