Ynglings forfatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

Stumpen

Maise skriver:

KEN FOLLET ( BLA. JORDENS SØJLER - MIN YNGLINGSBOG)  OG IB MICHAEL.

Jeg har lige læst giganternes fald af ham 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

Maise

Stumpen skriver:

Jeg har lige læst giganternes fald af ham 

Ej så må du altså læse jordens søjler, den er såååååååååååå god.

Anmeld

29. marts 2011

Stumpen

Skouboe skriver:

Jeg kan godt se at jeg har meget forskellig smag fra de fleste andre herinde

Lige præcist når det vedrører bøger er jeg aldrig vokset op og jeg elsker et godt eventyr.

I øjeblikket læser jeg "John Flanagan - The Kings of Clonmel" fra Ranger's Apprentice serien.

SciFi/Fantasy som jeg holder mest af findes ofte ikke i en dansk oversættelse, så jeg læser som regel på englsk. Desværre er der også en udpræget tendens blandt oversættere at opfatte især fantasy som børnebøger og de forsimpler derfor sproget helt vildt når de endelig bliver oversat, så det gør nok i virkeligheden ikke så meget.

Ellers er jeg rigtig glad for forfattere som Anne McCaffrey, Larry Niven, Guy Gavriel Kay og David Eddings.

Niels E. Nielsen har også skrevet nogle fantastiske og tankevækkende romaner, men man bliver lidt træt af hans vane med at udrydde det meste af menneskeheden i hver eneste bog.

Skal jeg læse en god gyser er Dean Koontz et sikkert hit.

Jeg synes det er rart at få inspiration fra nogen som læser andet end jeg selv gør 

Anmeld

29. marts 2011

Stumpen

Maise skriver:

Ej så må du altså læse jordens søjler, den er såååååååååååå god.

Den har jeg da læst 

Anmeld

29. marts 2011

Maise

Stumpen skriver:

Den har jeg da læst 

NÅHHHHHH GODT SÅ

Anmeld

29. marts 2011

Riksen

Maise skriver:

endelig en anden der elsker IB Michael. Synes han er fantastisk.

Jeg støder heller ikke på mange der kan lide ham. Jeg synes han er helt eminent - er simpelthen så forelsket i hans måde at skrive på.

Anmeld

29. marts 2011

Kildebakken

Dostojevski, Selma Lägerlof, Cecil Bødker

og Bjarne Reuter

Anmeld

29. marts 2011

Maise

Riksen skriver:

Jeg støder heller ikke på mange der kan lide ham. Jeg synes han er helt eminent - er simpelthen så forelsket i hans måde at skrive på.

ja jeg elsker hans selvironi og sarkasme. og han skriver jo fantastisk. hvad er din ynglingsbog med ham ?? jeg elsker mange af dem. Den 12 rytter var den der gjorde mig interreseret i ham tilbage i 2003 på en rejse jeg var på. dertil hans nyeste triologi, kejserens atlas og paven af indien. har lige købt hans nyeste ORBIT. Glæder mig til at læse den.

Anmeld

30. marts 2011

Riksen

Maise skriver:

ja jeg elsker hans selvironi og sarkasme. og han skriver jo fantastisk. hvad er din ynglingsbog med ham ?? jeg elsker mange af dem. Den 12 rytter var den der gjorde mig interreseret i ham tilbage i 2003 på en rejse jeg var på. dertil hans nyeste triologi, kejserens atlas og paven af indien. har lige købt hans nyeste ORBIT. Glæder mig til at læse den.

Min yndlingsbog er Trubadourens lærling - det var den første bog jeg læste, og jeg var simpelthen solgt! Han skriver så smukt!

Jeg kan også godt lide Kilroy Kilroy. Jeg har endnu ikke læst hans trilogi - har lige skrevet speciale, så har ikke haft tiden. Men skal helt sikkert i gang snart.

Anmeld

30. marts 2011

Maddox

Altså nu er jeg sådan en rigtig tøse-tøs, og læser ikke så mange krimier  Og min absolutte yndlingsforfatter er Sophie Kinsella, som har skrevet Shopaholic bøgerne, Mine hemmeligheder og Pige i tyverne (har dem allesammen) det er let læselige bøger man ikke behøver at tænke så meget over

Men når jeg endelig læser en krimi, er jeg vild med Sara Blædel. Da jeg læste Kald mig prinsesse, havde jeg svært ved at lægge den fra mig igen.

Er også vild med Stephenie Meyers. Eeeelsker Twilight  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.