Jokes om Holger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Vial

Dinna88 skriver:

Er jeg den eneste der er stødt på dem?! Hold k*ft, hvor har jeg brokket mig utallige gange i dag, fordi folk er SÅ respektløse.

Det er jo hundehamrende sjovt, at den lille dreng hedder Holger og at han var forsvundet. Ej, men hvor lidt empati har folk lov til at have? Inkompetente mennesker, synes jeg  (Okay, her mener jeg jo ikke mennesker der faktisk lider af syndommen, men mennesker der åbenbart ikke ved hvordan man opfører sig i dette samfund)

Prøv at slå ordet "inkompetent" op

Synes det er dybt usmagligt at lave grin med Holger, hvis han var fundet død. Når det nu har vist sig HELDIGVIS at han er i live, så kan jeg ikke se noget galt i, at man siger noget omkring "Find Holger!. Det er da et pudsigt sammentraf.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Dinna88

Kofoed33 skriver:

På ingen måde skal det her opfattes som ondt, men i går aftens da jeg intet endnu havde hørt og hele Holger situationen, læste jeg overskriften "De kan ikke finde Holger", kom til at små fnis og tænkte, det må man ved mere om, men da jeg så fik læst hvad det handlede om, blev jeg helt sur over jeg grinede og synes det var så synd og ham og familien. Men synes bestemt navnet i denne situation er uheldigt, men man skal ikke gøre sådan med billeder og på den måde gøre nar, det er jo direkte mobberi af en lille dreng.

Først tænkte jeg også: "det må sgu da være en joke!" men ja, da det så gik op for mig, så var det jo en hamrende alvorlig sag. 

Og ja - jeg har set billeder på facebook af en "tegnet" holger med rødt hår og så jokes nedenunder billedet. Og dette var INDEN han blev fundet. Hvordan kan folk gøre det?! 

Anmeld

28. marts 2011

Manakauapo

Jeg kan slet, slet ikke se det sjove i det. Det handler om en lille dreng der kunne være død - og så joker folk med det? Det er virkelig slet ikke okay. Som jeg sagde til en veninde tidligere, så skulle DE prøve at miste personen de har tættest på og opleve folk joke om det. Hvis jeg mistede min niece, så ville jeg blive RASENDE hvis folk jokede med det. Det er ikke at vise respekt!

Hvis vi nu ser på det faktum at han ikke er død. Hvis han virkelig var død kunne jeg heller ikke se det sjove i det. Nu kan jeg altså godt trække lidt på smilebåndet af det. Man skal heller ikke grave sig ned i petitesser, og jeg er sikker på at forældrene nok også kan se det lidt sjove i det, her når den værste forskrækkelse har lagt sig.

Anmeld

28. marts 2011

Mira0911

Dinna88 skriver:

Ej, den tråd havde jeg slet ikke set! Jeg er dybt enig med dig. Hold op, hvor kan det gøre mig harm. 

Hehe det er i orden,... 

Ja man bliver sq sur... 

Anmeld

28. marts 2011

Mimic

jeg kan altså godt trække lidt på smilebåndet nu hvor han er fundet i god behold... tænk til hans konfirmation, der bliver der sikkert også lavet sjov med "find Holger"

men dejligt han er fundet i live...

Anmeld

28. marts 2011

L.J.L

Dinna88 skriver:

"Fair nok" - bagefter. Men imens - hamrende respektløst. (jeg synes heller ikke det er OK nu hvor han er fundet, men kan bedre forstå at andre kan smile af det.)

Nu har jeg slet ikke set eller hørt de jokes der skulle have været før efter han er fundet, men hvis man har forsøgt at få en sjov historie ud af en så uhyggelig hændelse hvor man endnu ikke kender udfaldet, nej det er ikke i orden.

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

KaMa skriver:

Prøv at slå ordet "inkompetent" op

Synes det er dybt usmagligt at lave grin med Holger, hvis han var fundet død. Når det nu har vist sig HELDIGVIS at han er i live, så kan jeg ikke se noget galt i, at man siger noget omkring "Find Holger!. Det er da et pudsigt sammentraf.

Og hvad så derefter? Jeg mente dette: uden tilstrækkelige kvalifikationer på et bestemt område, og det er det der står i ordbogen

Pudsigt sammentræf, ja. Men til at joke med? Ej. Jeg synes det er møg respektløst. Og som jeg skrev til en anden også: var det min niece og folk gjorde grin med det (lad os sige at det er lige så sjovt med "find Maria") så var jeg blevet RASENDE. Og dette ville være ligemeget om hun var fundet eller ej - chokket lægger sig jo ikke med det samme.

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

Valkyrien skriver:

Hvis vi nu ser på det faktum at han ikke er død. Hvis han virkelig var død kunne jeg heller ikke se det sjove i det. Nu kan jeg altså godt trække lidt på smilebåndet af det. Man skal heller ikke grave sig ned i petitesser, og jeg er sikker på at forældrene nok også kan se det lidt sjove i det, her når den værste forskrækkelse har lagt sig.

Hvad så da du ikke vidste om han var død? 

jeg ser ikke anderledes på det - det har været en skrækkelig oplevelse for forældrene, og man kunne jo se på lille Holger at han var skræmt.

Anmeld

28. marts 2011

Dinna88

Mimic skriver:

jeg kan altså godt trække lidt på smilebåndet nu hvor han er fundet i god behold... tænk til hans konfirmation, der bliver der sikkert også lavet sjov med "find Holger"

men dejligt han er fundet i live...

Uh. Sådan kan jeg ikke se på det - jeg tror jeg vil mindes det som noget forfærdeligt, ligegyldigt navn! Men, sådan er vi jo alle forskellige. Jeg ville bare være i chok (og er faktisk ret chokeret allerede) 

Men ja. det er det vigtigste! Og han havde det godt!

Anmeld

28. marts 2011

Vial

Dinna88 skriver:

Og hvad så derefter? Jeg mente dette: uden tilstrækkelige kvalifikationer på et bestemt område, og det er det der står i ordbogen

Pudsigt sammentræf, ja. Men til at joke med? Ej. Jeg synes det er møg respektløst. Og som jeg skrev til en anden også: var det min niece og folk gjorde grin med det (lad os sige at det er lige så sjovt med "find Maria") så var jeg blevet RASENDE. Og dette ville være ligemeget om hun var fundet eller ej - chokket lægger sig jo ikke med det samme.

Jamen, det handler da ikke om kvalifikationer? Man kan måske sige manglende empati.

Har ikke set billeder af ham med hat og briller. Ville jeg nok også synes, var lige i overkanten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.