Kloster skriver:
Mange spørgsmål
Og nogle ubetydelige i forhold til hvad der virkelig gør en til en god forældre, synes jeg. Jeg synes menlig ikke en god forældre har med penge, mærker og ellers materielle ting at gøre.
En god forældre er i mine øjne alt det man ikke kan købe for penge. Hun er omsorgsfuld og opmærksom. Og ja hun lægger også mærke til om der er madrester i ansigtet på barnet, men hun er også realistisk og kan have glemt det - bare ikke 5 dage om ugen.
Samtidig synes jeg heller ikke en god mor er en der bare er helt " perfekt". Jeg synes, man skal lytte til barnet. Snakke med barnet. Og have stabilitet, rytme, afvigelser og regler/opdragelse, der styrker og ruster barnet til efterhånden at blive et selvstændigt menneske med selvværd og gå-på-mod på resten af livet.
Altså det er svært at forklare
Jeg prøver at være en god mor, men det er ikke altid det lykkes mig, men mine drenge har selvværd og mindre selvværd, men jeg er opmærksom på det og arbejder med barnet om det (også uden han egentlig ved det. Pointen er at jeg er obs på det og arbejder med det. Jeg har også en teori om hvad der er gået "galt" ell hvad jeg kunne have gjort for han var blevet bedre rustet. Men altså så nemt at være bagklog... 1. barn er ofte en "prøveklud" 
Jeg er meget enig i det du skriver! Det er osse sådan en mor jeg gerne vil være.
Det med at 1. barn ofte er en prøveklud er da osse noget jeg tænker over jævnligt. Det har osse givet anledning til nogle ret underlige spørgsmål herinde til tider
. Men jeg er sku så bange for at "gøre noget galt", for det kan jo for pokker ikke gøres om! Jeg vil ikke have at mine unger bliver prøveklude fordi jeg dybest set ikke aner et klap om hvad jeg foretager mig i min nye rolle som mor.
For mig handler det IKKE om hvilket tøj mine børn går i. Bare det passer til vejret så de hverken fryser eller sveder, så er jeg bedøvende ligeglad med hvilket mærke det er. Dog går jeg meget op i kost. Det betyder rigtig meget for mig at de får noget ordentlig mad. De kommer i bad 1 gang om ugen og bliver vasket grundigt hver dag. De har aldrig pletter på tøjet.
Men alle de ting er jo så utrolig SEKUNDÆRT i forhold til om de får den kærlighed, opmærksomhed, respekt osv osv osv som de har brug for. Og det håber jeg de gør! For ingen elsker dem højere end deres forældre. Vi laver uden tvivl fejl men vi gør det dælme så godt vi kan. Og tror ikke det er helt skidt endda