Hvornår er man gode/dårlige forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Monica

Noget der ikke er skrevet så meget om - er tid... Jeg synes det er vigtigt at give børn tid. Ikke at melde dem til svømning, gymnastik og rytmik og så have 117 arrangementer i weekenden. Tror at det er vigtigt at de bare får lov at være hjemme... Eller en tur på legepladsen. Det synes JEG gør mig til en god forældre...

Monica

Mor til 2 drenge 010707 og 310709

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

wamse

Monica skriver:

Noget der ikke er skrevet så meget om - er tid... Jeg synes det er vigtigt at give børn tid. Ikke at melde dem til svømning, gymnastik og rytmik og så have 117 arrangementer i weekenden. Tror at det er vigtigt at de bare får lov at være hjemme... Eller en tur på legepladsen. Det synes JEG gør mig til en god forældre...

Monica

Absolut helt enig 

Anmeld

28. marts 2011

Faith

Rose <3 skriver:

Så kan jeg lige fortælle dig at Bilkas fodtøj, skofuzz har vundet bedst i test

Rigtig go info!!!. Der kan man bare se.... Mine fordomme, gjort fuldstændig til skamme

Anmeld

28. marts 2011

Klumpe-dumpe

smillaluna skriver:

Rigtig go info!!!. Der kan man bare se.... Mine fordomme, gjort fuldstændig til skamme

Ja lige præcis...

Anmeld

28. marts 2011

eElak

Monica skriver:

Monica

Det er også en ting jeg går op i - og nok derfor jeg ikke lige kommer så meget ud...  foruden til legepladsen altså.. 

Anmeld

28. marts 2011

Muffinmus

sJamen man er en dårlig forældre hvis man ofte tilsidesætter sine børns behov for sine egne.

Man er en dårlig forælder hvis man ikke krammer og kysser sine børn og fortæller dem hvor meget man elsker dem

Man er en dårlig forælder hvis man generelt fodrer sine børn med mc d og pomfritter og burgere når man ved det ikke er godt for dem og at det i sidste ende koster dem helbredet...(alt med måde)

Hmm, hvad tøjet angør, jamen jeg vasker altså stort set hver eneste del når det er brugt...gemmer meget sjældent en bluse eller bukser til dagen efter, for de er små og uanset hvad så bliver de stort set altid lidt nussede...og det gider jeg ikke når der findes noget så nemt som en vaskemaskine.

Jeg elsker at købe gode kvalitetsting til mine børn, både overtøj, sko, tøj osv.

Men jeg mener ikke man er en dårli forælder hvis man ikke gør det.

Så længe et barn har tørre varme fødder i fodtøj der PASSER og sidder korrekt er jeg ligeglad med prisen, det samme gælder da også overtøj osv:-)

For mig ligger det meste i god omsorg og kærlighed, det andet er materielle goder, men så længe tingege er gode er prisen vel sådan set underordnet, så er den bare tilpasset den enkelste families økonomi:-)

Anmeld

28. marts 2011

Isabella_mor

Er man dårlige forældre hvis ens barn ikke får rent tøj på hver dag?

NEJ- hvis man derimod giver sit barn beskidt tøj på syntes jeg man er rimelig ringe..!!

Er man dårlige forældre hvis ens barn kun får toastbrød og pålægschokolade med i madpakken?

man er ikke dårlige forældre.. men måske kunne man forsøge at give barnet noget med som gav lidt mere god energi.. hvis barnet absolut VIL have noget sødt, så er en figenstang ligesågod.. men hey, barnet får en madpakke med, det var værre hvis ikke barnet fik en madpakke overhovedet...!

Er man en god forælder hvis ens barn kommer i bad hver dag, altid er ren i tøjet og har gode og sunde ting med i madpakken?

et barn har ikke godt af at komme i bad HVER DAG.. kun hvis de sviner sig selv så meget til i børnehaven eks. at barnet trænger til at få en god skyller. men hvis man er pernitten og bare SKAL bade sit barn hver dag, syntes jeg man skal slappe lidt af.. men man viser da at man vil barnet det godt mht sundheden i madpakken og får rent tøj på.. (altså det gør jo ikke noget det bliver beskidt iløbet af dagen, det er børn ikke dukker. de skal sgu have lov til at blive beskidte... )

Er man dårlige forældre hvis ens barn har madrester i ansigtet når det bliver afleveret i institution?

der er måske lige noget man har overset, det er nu ikke så besværligt lige at tørre barnet rundt om munde n når det har spist.

Er man gode forældre hvis ens barn har vinterstøvler til 1000 kr i forhold til et par fra Bilka til 200 kr?

så længe at vinterstøvlerne gør det de skal, holde fødderne varme i kulden er det da fuldstendig ligemeget om de så kommer fra genbrug... det gør da ikke en til en dårlig forældre.

En dårlig forældre er efter min mening en person/personer, der sætter barnets behov til side for ens egne... når man får et barn skal man huske at barnet har nogle behov.. ro, renlighed og /et eller andet tredie) man skal sørge for at ens barn trives.. og det er da fuldstendig ligegyldigt om det er mærketøk eller tøj fra Eks H&M, eller genbrug.. så længe barnet kan passe det og det ikke er i stykker eller fulstendig smasket til i madrester osv hjemmefra inden man aflevere ungen i børnehaven..en dårlig forældre er ligeglad med sit barn..

gode forældre er dem der forsøger at gøre sit bedste, og som varetager barnets behov. sørger for at barnet har det godt er glad, og som opdrager det på bedste vis..

jeg er træt og jeg kunne sagtens komme med flere ting.. men jeg vil sove, så jeg er frisk til lillemanden vågner engang i nat eller i morgen tidlig og skal have mad..

godnat til Ya'll

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.