Er man dårlige forældre hvis ens barn ikke får rent tøj på hver dag? Nej, men mange ville sikkert synes det... Jeg foretrækker at hun har rent tøj på, men det betyder ikke at hun kun kan ha tøjet på en enkel dag.. Snakker vi om en søndag fx hvor man kun er hjemme, eller barnet ikke er helt rask osv så er jeg sq ligeglad.. Barnet er ligeglad, bare der er kærlighed og tryghed.
Er man dårlige forældre hvis ens barn kun får toastbrød og pålægschokolade med i madpakken? Nej, men man burde måske tænke lidt over barnets fremtidige madvaner..
Er man en god forælder hvis ens barn kommer i bad hver dag, altid er ren i tøjet og har gode og sunde ting med i madpakken? Ikke mere end andre.. Man er bare mere bevidst over madvaner... Jeg mener så ikke at børns hud overhovedet har godt af at blive badet hver dag.. Men hvis man som forælder har så meget tid til at lave sund madpakke, bad hver dag osv jamen så be my guest.. Jeg tager bare en tur i skoven og bliver beskidt så..
Er man dårlige forældre hvis ens barn har madrester i ansigtet når det bliver afleveret i institution? Dårlig forælder er måske for hårdt sagt, men man burde måske lige stå op lidt før så man kunne nå at tørre ansigtet af før man tog afsted.. Synes måske at det signalere at man er lettere sjusket og generelt har en travl morgen..
Er man gode forældre hvis ens barn har vinterstøvler til 1000 kr i forhold til et par fra Bilka til 200 kr? Overhovedet ikke!!! Man er til gengæld en dårlig forælder hvis barnet har bare tær til vinter.. kan barnet holde varmen i skoene og lege rundt osv, så er det sq lige meget hvad de har kostet.. En god forælder sidder bestemt! ikke i pungen
Jeg synes en god forælder er en der passer på sit barn, giver tryghed, lærer barnet at færdes ude i virkeligheden, klæder barnet på til et liv med både sorger og glæder.. Er der for barnet når det har brug for tryghed og kærlighed.. En god forælder er en der tror på sig selv som forælder..
Om maden er sund sund, tøjet er nyvasket og strøjet, bilen er ny, tøjet er dyrt og der altid er hjemmebag af alle arter gør ikke en forælder bedre end andre..
Jeg fristes mange gange til at tro at dem der gør noget ud af at fortælle det vidt og bredt at nu har man lgie gjort det og det og lige købt støvler til barnet som kostede 1000 kr, har også lige bagt boller og ordnet haven osv osv... At de måske gemmer noget i skabet og måske har ridser lakken som de prøver at skjule for os andre "almindelige" mødre...
og husk så endelig at der er kun 1 perfeekt mor og far til et barn, og det er dens forældre... (skilmisser osv taget i betragtning)
Knus