Hvad er jeres syn på tatoveringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Hvem?

kiwifrugten skriver:

Ja det jeg mener med overskriften er :

Hvad tænker i når i ser forældre med tatoveringer over det hele komme gående med deres barn/børn?

Dømmer i dem ? Ser i anderledes på dem eller hvad er jeres holdning?

Det er et spørgsmål som jeg har tænkt længe over nu og jeg håber i kan svare mig på hvad i tænker og hvad i mener

For min skyld må de ha en li midt i panden, hvis det er det de lyster, jeg har selv flere tatoveringer, men har altid fået dem lavet så de kunne skjules (grundet mit arbejde), men hvor og hvad folk render rundt med er mig forstændig ligegyldigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Jeg ved godt jeg sikkert bliver upopulær, men synes jo man skal svare ærligt. Altså jeg tænker ikke noget som helst om forældreevne hvis en person har mange tatoveringer. Men jeg må altså indrømme at kommer der en kvinde med rigtig mange synlige tatoveringer, så ville jeg nok dømme hende lidt til at være fra lavere sociale lag (selv om jeg ved, det sikkert slet ikke har noget med det af gøre.)

Okay, jeg ved ikke lige om andre har skrevet, men har du en begrundelse for det du synes?

Det holder jo på ingen måder stik

Anmeld

26. marts 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

nu har jeg ikke læst de andres svar..... men jeg ELSKER TATTOVERINGER.. og jeg får dem lavet fordi jeg sýntes de er fede.. det gør mig hverken til en bedre eller dårligere mor fordi jeg bærer denneform for krops udsmykning.....

alle har jo forskellige meninger om hvad en forældre bør have og ikke bør have... men jeg syntes at hvis man bare giver siné børn masser af kærlighed så har alt det andet ikke så meget at sige..

Anmeld

26. marts 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

SanneBoe skriver:

For min skyld må de ha en li midt i panden, hvis det er det de lyster, jeg har selv flere tatoveringer, men har altid fået dem lavet så de kunne skjules (grundet mit arbejde), men hvor og hvad folk render rundt med er mig forstændig ligegyldigt

har det på samme måde

Anmeld

26. marts 2011

lauras*mor*

Vil ikke sige jeg dømmer som sådan.. Men jeg tænker måske at de måske burde ha overvejet hvilke signaler de sender ud af til, at de har haft en lettere vild ungdom (ikke som noget skidt nødvendigvis) og så at de nok skulle ha siddet mere skkjult... det går jeg ikke ud fra de gør i det tænkte tilfælde at jeg som forbipasserende skulle kunne se at moren/faren har mange tatoveringer..

De kan da selvfølgelig være gode forældre uden tvivl... Men har det da også sådan lidt at kvinder ikke skal ha for mange synlige men mænd bedre kan bærer det... Men synes stadig ikke at tatoveringer generelt skal kunne ses hele tiden.. Man ved aldrig hvilket job man får sig senere hen i livet.. vil man fx være advokat så er det bare ikke så passende synes jeg, at ha mange tatoveringer.. mand eller kvinde, forælder eller ej..

Jeg har selv 2 tatoveringer og 3 piercinger, men piercinerne kan jo altid tages ud når man er på arbejde... Mine tatoveringer sidder på siden af underbenet og mellem skulderbladende så de er skjulte det meste af tiden..

En ting jeg dog ikke kan arbejde med rigtigt, er dem der får tatoveringer bare for at ha dem, hvor de ikke betyder noget eller har gjort... De sidder der resten af livet og ofte ser det ikke ud til at der er tænkt over det når man ser en tatovering..

Anmeld

26. marts 2011

lauras*mor*

Okay, jeg ved ikke lige om andre har skrevet, men har du en begrundelse for det du synes?

ville ikke ha citeret dig, men hende som du citerede... hihi.. Men så har du i hvertfald fået min forklaring på det hun skrev...

kan faktisk godt følge dig lidt af vejen... Jeg tror det er  fordi at man netop ikke ser advokater, læger, politikere, og andre akademikere  med mange synlige tatoveringer.. Men derimod ser man nok mere ofte lagerarbejder, tømre, malere, og andre korte uddannelser..

Jeg aner ikke om det egentlig holder stik, men er tatoveringerne fra ens ungdom er de nok en ekstra udfordring til en jobsamtale som fx advokat eller læge hvis der dukker diverse tatoveringer frem..

Anmeld

26. marts 2011

lauras*mor*

tinasmor skriver:

Jeg ved godt jeg sikkert bliver upopulær, men synes jo man skal svare ærligt. Altså jeg tænker ikke noget som helst om forældreevne hvis en person har mange tatoveringer. Men jeg må altså indrømme at kommer der en kvinde med rigtig mange synlige tatoveringer, så ville jeg nok dømme hende lidt til at være fra lavere sociale lag (selv om jeg ved, det sikkert slet ikke har noget med det af gøre.)

Det var så dig jeg skulle ha citeteret lige før...

Anmeld

26. marts 2011

kiwifrugten

Dinna88 skriver:

Jeg syntes at tatoveringer som forældre er helt cool :-) Man er ikke dårlige mennesker fordi man har tusser over det hele. Det er det indre jeg tæller.

Jeg syntes bare det var sjovt lige at høre hvad folk egenlig tænker om tatoveringer/ børn :-D

Anmeld

27. marts 2011

Sees

Jeg har selv fire tattoo's.
En på venstre skulderblad, en på venstre ben, en på højre underarm og en i buksekanten, i højre side.
Om en lille måned starter jeg mit store projekt - Hele min højre skulder skal være en stor blomst, og så skal der gå en "blomsterkæde" nedover ryggen, og slutte på venstre balde.
 Nøøøj - jeg GLÆDER mig!

Jeg dømmer absolut ikke folk der har tats, eller piercinger - Jeg synes det er flot og fedt, og spændende at "se" folks livshistorier tegnet på deres krop

Anmeld

27. marts 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Ja det jeg mener med overskriften er :

Hvad tænker i når i ser forældre med tatoveringer over det hele komme gående med deres barn/børn?

Dømmer i dem ? Ser i anderledes på dem eller hvad er jeres holdning?

Det er et spørgsmål som jeg har tænkt længe over nu og jeg håber i kan svare mig på hvad i tænker og hvad i mener

Jeg er ligeglad med om folk har mange tatoveringer. Det har ingen betydning når det drejer sig om at være en god forældre.

Men jeg kan ikke lade være med at grine, når jeg f.eks ser en voksen kvinde eller mand der har tatoveret deres eget navn og fødselsdato på kroppen, F.eks   Julie 12/4-80 det syntes jeg er ekstremt kikset. Ved de ikke hvad de selv hedder  Det er i mine øjne total til grin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.