Hvad er jeres syn på tatoveringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Dansker i England

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg ikke kan lide tatoos, og jeg synes ikke, det er kønt. Men jeg er fuldstændig ligeglad med, hvordan andre vælger at udsmykke sin krop, og jeg vil da absolut ikke dømme forældre evner udfra en tatoo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

kiwifrugten

Tusind tak for jeres svar piger

Grunden til jeg spørger er egentlig fordi jeg selv har SINDSYG mange tatoveringer tja har nok været under nålen knap 50 gange så det meste af min krop er fyldt med tusser.

Min mor er nemlig begyndt at sige : Hvad vil Petra ikke tænke når hun kommer til verdenen.

Hvis jeg har en sommerkjole på ja så kan det bestet ikke skjules.Og jeg har 24 små stjerner i siden af hovedet men de er vildt fine og slet ikke skræmmende på nogen måde.Og min mor har ellers intet imod tatoveringer men høre jo tit hendes kommentare når jeg går med hende hvor hun siger : ej se hvordan de ser ud de kan da ikke have børn sådan nogen.

Men at jeg har kroppen fyldt med tusser det gør mig ikke til et dårligt menneske eller en dårlig mor og det mener hun bestemt heller ikke om mig.

Blir bare forvirret når hun siger sådan om andre mennesker når jeg jo også ser ud ligesom dem.

Folke kalder mig altid for bikerbitch fordi jeg ser ud som jeg gør men inders inde er jeg godheden selv

Og ja store brød som er skaldet og med tusser overalt muuuuuums siger jeg bare

Anmeld

26. marts 2011

christa1982

Jeg ville aldrig dømme en forældre på at de havde kroppen fyldt med tattoveringer ..... de kan stadig være de bedste forældre. Man får jo ikke tattoveringer nu om dage, fordi man higer efter at være eller blive set på som en "hård bad guy" (hvis det var en mand feks), men for at vise hvem man er, fordi man synes det er flot, eller hvad nu grunden kunne være .....

Min kæreste og jeg venter barn til oktober og her den 1. april skal han tattoveres hele vejen ned af den ene arm. Han spurgte mig også her forleden om jeg var træt af at han havde taget det valg, nu hvor vi snart skulle være forældre. Jeg sagde dertil at jeg bestemt syntes han skulle få det gjort, hvis det var det han godt kunne tænke sig ... man behøver jo ikke lægge alle drømme fra sig og blive kedelig bare fordi man skal være forældre. Og herregud, tattoveringer er jo harmløse .... det eneste der tæller er jo ens livsførsel og at man kan tilbyde barnet kærlighed og et godt hjem ..... 

Anmeld

26. marts 2011

.....

kiwifrugten skriver:

Ja det jeg mener med overskriften er :

Hvad tænker i når i ser forældre med tatoveringer over det hele komme gående med deres barn/børn?

Dømmer i dem ? Ser i anderledes på dem eller hvad er jeres holdning?

Det er et spørgsmål som jeg har tænkt længe over nu og jeg håber i kan svare mig på hvad i tænker og hvad i mener

Jeg indrømmer da også gerne at jeg kigger en ekstra gang, hvis der er nogen der går forbi mig, fyldt med tatoveringer.. Men det er egentlig ikke fordi at jeg vil dømme den der går forbi mig..faktisk kigger jeg efter hvilke tattoo's personen har, da jeg altid synes det er spændene at se hvilke valg af tattoo de har valgt, for på en eller anden måde fortæller de jo også lidt om personen selv .. Selv har jeg også nogen tatoveringer, og fortryder overhovedet ikke at jeg har fået dem lavet, selvom jeg ikke er mor , dog er den ene i mellem størrelse, og den anden jeg har, er lille, da jeg ikke selv er så meget for at få en stor en . Men synes da ikke at man udstråler at man er dårlige forældre, bare fordi man har store eller mange tatoveringer

Anmeld

26. marts 2011

Tip!

Jeg dømmer ikke nogen på deres tatoveringer.. Det er deres krop, og de bestemmer selv over hvad de får tusset på den.

Jeg har selv to tatoveringer.. en med min søns navn og fødselsdato på håndleddet og et hjerte på foden der symbolisere min søsters og mit tætte forhold

Har en kammerat har tusset begge hans arme fulde, med diverse vikinger.. Han er et stort brød, skaldet, ligner en rocker og køre grande bmw... men han er jo jordens blødeste mand inde bag ved og kan tude til tøsefilm...

Anmeld

26. marts 2011

Ox.

Jeg elsker tatoveringer. har selv 4 stk, og har de næste 3 planlagt.

Jeg skal have hele min ryg fyldt på et tidspunkt også.

For mig er det bare kropsudmykning, og jeg har ikke fortrudt en eneste af dem jeg har ..

Folk der dømmer en, fordi man er forældre med tatoveringer, siger mig intet. Jeg er ikke en ringere mor af at have tatoveringer, og vil min datter have ligeså mange når hun er gammel nok, skal hun have lov til det.

Anmeld

26. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Har intet i mod tatoveringer, for har selv søninke's ansigt sidende omme på skulderbladet...

De er jo lige så gode forældre som alle andre, der er blot nogen der har tegnet på dem...

Min mor på 50 år har en efterhånden mange tatoveringer og det har hendes mand også. 

Mange var negativ stillet da jag fortalte at jeg havde fået en tatovering i morsdags gave '09. Lige til de fandt ud af hvad det skulle være - så syntes de alle sammen at det var herre sejt...

Frederic på 2½ år siger gerne til papmorfar; ej, hvem har tegnet streger på dig? kigger straks på mormor og fortsætter; mormor du er en bølle bambit at tegne på ib..

Og han elsker at se hans ansigt omme på min skulder; se mor, der er en der har tegnet mig omme på din ryg...

Anmeld

26. marts 2011

SSL

Min kæreste og jeg er total ikke-tattoveret.. Hehe.. Vi er faktisk ret gammeldags på dén måde.. MEN, jeg synes det er meget op til hvordan det ser ud! Jeg står helt af når jeg ser en hormon pumpet dude, med tatoo i hovedet, så får jeg bare vildt ondt af ham! Og tænker han kompencere for en masse han mangler indeni.. Total dømmende! MEN, jeg synes at tatto til piger, kan være sååå svedige! De kan være super fede! Og det er de for det meste.. Dén med sin børns navne er blevet lidt for in, ligesom 90'ernes lænde tattoo!

Kan du følge mig? Jeg synes det er SÅ meget op til hvad man har, og hvordan det ser ud.. Jeg har f.eks haft tre piercinger, jeg havde under hagen, intim og navlen, og jeg har taget intim og under hagen ud, efter jeg vil være mor, fordi jeg føler det hørte teenage årene til, faktisk.. Men nu er jeg 'voksen', og skal have børn, så synes jeg dét passer bedre til mig.. men det er fordi jeg er mere klassisk, jeg går også i mere klassisk/hverdags tøj, ikke noget sprajlet osv.. hehe.. Lidt svært at forklarer..

Men jeg dømmer mest når der kommer en hormon bombe gående med 'franskbrød' under armene og tattoveret i hovedet eller total ligegyldig tribel ned af armen.. Jeg forstår ikke meningen med almindelig tribel ;p hehe.. ja, jeg dømmer.. Men aldrig kvinder, det er bare blær

Anmeld

26. marts 2011

sarahb

jeg synes der er classy og trashy tatoos... men det er jo bare min mening og kunne aldrig dømme folk pga tattoveringer..
Synes det er super flot til nogle kvinder med et ærme eller et halvt ærme, selvom jeg ALDRIG selv ville kunne gøre det.. Da det ikke passer til min personlighed. Derimod synes jeg at en lille betydningsfuld tattovering hvor man ikke ser den med almindeligt tøj på passer mere til min stil.

Anmeld

26. marts 2011

twinboys

Kay skriver:

lidt sørgelig man ik kan svare ano....

jeg er slet ikke dømmende selv... har selv en tatovering og planer om flere... jeg er pædagog, og har selv tænkt om olk vil kigge dømmende på mig som fagperson, fordi jeg er tatoveret...

og jeg ved at jeg har/har haft koggegaer der har fordomme over for mennesker med mange tatoveringer... og hvis det så er en mand, der er skallet og med tatoveringer, så bliver han hurtig set på som "rokker type"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.