når vi ikke kan snakke sammen hvad så??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

marhemor

Kan anbefale at læse "kæmp for kærligheden - bogen om at leve sammen" - den beskriver ret rammende hvad det er der går galt i kommunikationen i et parforhold...

Derudover afholdes der PREP-kurser, som ikke er parterapi, men kursus for par om kommunikation. - Der gives tilskud fra familiestyrelsen, så egenbetaling er overkommelig.

Jeg vil tro at din kæreste har det ligeså dårligt som du, og hvis I elsker hinanden, må man kæmpe for det, sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

A&F

Anonym skriver:

Øv jeg har det træls lige nu.. vi har igen haft et skænderi fordi vi ikke kan finde ud af at snakke sammen.. Hver gang jeg vil tale om tingene farer min kæreste op i det røde felt, og vil ikke snakke om tingene, han går sin vej og når han kommer tilbage sidder hanbare og er tavs.. Han siger INTET, heller ikke når jeg spørger om noget..

Hvad gør man når man ikke kan snakke sammen??

Hmm hvis du ikke kan trænge ind til ham mundtligt, kunne det så hjælpe, hvis du skrev ham et brev eller sendte ham en sms om de ting du har på hjerte? Fortæl ham, at det er vigtigt at I får talt sammen for jeres forholds skyld, og at du gerne vil høres, og ligeledes vil du høre på ham. Der må være noget, det gør at han reagere som han gør. Det er jo i sidste ende noget der ødelægger jeres forhold, hvis I ikke kan snakke sammen. Håber det løser sig.

Et kram til dig

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

mulle7430 skriver:

enig

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

marhemor skriver:

Kan anbefale at læse "kæmp for kærligheden - bogen om at leve sammen" - den beskriver ret rammende hvad det er der går galt i kommunikationen i et parforhold...

Derudover afholdes der PREP-kurser, som ikke er parterapi, men kursus for par om kommunikation. - Der gives tilskud fra familiestyrelsen, så egenbetaling er overkommelig.

Jeg vil tro at din kæreste har det ligeså dårligt som du, og hvis I elsker hinanden, må man kæmpe for det, sammen!

ved ikke om han har det ligeså dårligt, han viser det ihvertfald ikke.. ved bare at jeg har det af helvedes til, og bare gerne vil have det hele bragt iorden.. Er bare bange for at det ikke vil lade sig gøre..

Anmeld

24. marts 2011

MissGeoh

Anonym skriver:

her vil det også være mig der er tvunget til at flytte, da det er ham der står på skødet til huset.. Men ØV hvor har jeg bare ikke lyst til at det skal ende sådan..

Derudover så erj eg bare alt for bundet af ham både økonomisk og altmuligt.. Jeg har jo ingenting fordi jeg er studerende og bor sammen med en så der er ikke ekstra su herhjemme..

Det er PRÆCIST på samme måde her.. Jeg ville heller ikke det skulle ende.. Og jeg får det også hårdt med min økonomi da jeg er på su og skal gå ned på su.. 

Men det tager hårdt på en når det er sådan og man ikke har det godt sammen..

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Hmm hvis du ikke kan trænge ind til ham mundtligt, kunne det så hjælpe, hvis du skrev ham et brev eller sendte ham en sms om de ting du har på hjerte? Fortæl ham, at det er vigtigt at I får talt sammen for jeres forholds skyld, og at du gerne vil høres, og ligeledes vil du høre på ham. Der må være noget, det gør at han reagere som han gør. Det er jo i sidste ende noget der ødelægger jeres forhold, hvis I ikke kan snakke sammen. Håber det løser sig.

Et kram til dig

sms er afprøvet op til flre gange uden nogen form for vikning.. han lover at vi kan starte forfra, og vi lover begge at vi nok skal forbedre os, og jeg forsøger virkelig, men når han endnu engang kommer sent hjem fra arbejde, ikke siger hej når han kommer hjem, er skide sur osv, så bliver jeg jo også irriteret især når jeg det meste af eftermiddagen står med et barn på næsten 1 år der er træt og bare gerne vil have mad når det kommer hjem fra vuggestuen så det kan komme i seng..

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

MissGeoh skriver:

Det er PRÆCIST på samme måde her.. Jeg ville heller ikke det skulle ende.. Og jeg får det også hårdt med min økonomi da jeg er på su og skal gå ned på su.. 

Men det tager hårdt på en når det er sådan og man ikke har det godt sammen..

nu skal det selvfølgelig ikke lyde som om jeg bliver ved ham på grund af økonomien, den eneste grund til at jeg er her endnu er at jeg virkelig elsker ham.. Det virker bare ikke til at det er gengældt..

Anmeld

24. marts 2011

Anne G

Anonym skriver:

tak for kram.. det er bestemt ikke en rar situation..

Nej det kan jeg udemærket forstå  

Tænker lidt om du evt kunne skrive et brev til ham?? Når nu han ikke vil lytte så kan det da være at han vil sætte sig stille og roligt ned og læse det? Evt. en anden dag end i dag så han ikke er sur??

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Anne G skriver:

Nej det kan jeg udemærket forstå  

Tænker lidt om du evt kunne skrive et brev til ham?? Når nu han ikke vil lytte så kan det da være at han vil sætte sig stille og roligt ned og læse det? Evt. en anden dag end i dag så han ikke er sur??

har forsøgt at skrive til ham, det virker heller ikke.. Jeg forsøger at holde bolden på min banehalvdel som at sige at JEG kunne godt tænke mig et par ekstra kys, eller JEG kunne godt bruge lidt mere opmærksomhed.. altså ting i den dur, og jeg forsøger ikke at forlange noget, men derimod bare fortælle mine ønsker, for det jeg nemlig lært er det bedste i forhold til mænd..

Anmeld

24. marts 2011

MissGeoh

Anonym skriver:

nu skal det selvfølgelig ikke lyde som om jeg bliver ved ham på grund af økonomien, den eneste grund til at jeg er her endnu er at jeg virkelig elsker ham.. Det virker bare ikke til at det er gengældt..

Forstår dig udemærket godt..

Jeg elsker ham også, men jeg elsker mig selv mere..

Forstå mig ret, jeg vil ikke ødelægge mig selv mere ved at vi ikke kan finde ud af at kommunikere og bliver uvenner og skændes hele tiden. 

Vi er begge rigtig stædige og hidsige, så det går vildt for sig når vi er uvenner..

Men du må tænke på dig selv.. 

Du må meget gerne skrive i min indbakke hvis du vil snakke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.