Hvordan parkerer du din bil? (håndbremse eller gear)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Tennamor

TbCp skriver:

Jeg trækker håndbremsen og har bilen i frigear

me too

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

quar20

VIPpigen skriver:

Det kommer som regel an på årstiden og vejret...

Er det koldt og frost, så sætter jeg kun bilen i gear, da håndbremsen kan fryse fast.

Ellers sætter jeg både i gear og trækker håndbremse... som regel

Gear'et kan også sætte sig fast som håndbremsen i frost..

Anmeld

24. marts 2011

bullerbassen

Bruger aldrig håndbremsen , så parkere bilen i gear

Anmeld

24. marts 2011

MigSS

KaLee skriver:

Halløjsa.. 

Jeg tænkte på - hvordan efterlader du bilen, når du skal parkere (rent bremsemæssigt?)

Den er lidt svær at forklare, men ville gerne høre om I trækker håndbremsen inden i går ud, eller om i bare efterlader den "sat i gear". 
Eller om i både trækker håndbremsen og har sat bilen i gear inden i går ud af bilen.

Jeg selv parkerer altid bilen med trukket håndbremse og hvor bilen ikke er sat i gear.  

jeg kan åbenbart ikke lave en afstemning, så valgmulighederne er disse:

1. Trukket håndbremsen og bilen er ikke sat i gear
  2. Trukket håndbremsen og bilen er sat i gear
  3. Bilen er kun sat i gear 

Jeg sætter den kun i gear og slukker

min bil er for gammel til håndbremsen, det kan ødelægge bilen, hvis den er for gammel, vi har 3 mekanikere i familien .. (årgang 95)

Anmeld

24. marts 2011

Mary

Med trukket håndbremse og 1.gear...... men jeg sætter den kun i 1. gear af den simple årsag, at bilen ellers triller  Gamle skrammelpotte!

Henrik har een gang præsteret at trække håndbremsen så hårdt at min håndflader næsten begyndte at bløde og jeg brølede ligeså højt som da jeg fødte mine tre børn  Men så slap den altså også, aarrrhremmm!

Anmeld

25. marts 2011

Steph_Laurits

Jeg parkerer altid med trukket håndbremse og i 1. gear (vi bor på en meeeeega stejl bakke).

Kæresten havde den altid i frigear og trukket håndbremse og brokkede sig over den stod i gear når jeg havde været ude at køre, men nu er han selv begyndt at sætte den i gear

Anmeld

25. marts 2011

ZamanogDania

Nummer 2 en vane

Men har I hørt om den nye Ford bil der ka Parkere selv?
Det er nemlig lig noget for mig

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Håndbremse og frigear, da det er hvad jeg lærte da jeg tog kørekort. 

Anmeld

25. marts 2011

Pena

Frigear og håndbremse. Ved ikke hvorfor. Måske noget jeg lærte af kørelæreren.

Jeg er ihvertfald bange for at starte bilen i gear, og så køre ind i et hegn, eller det der var værre.

Faktisk, så låner jeg tit min mors bil, som pakerer kun i gear, og jeg sætter den altid i frigear og trækker håndbremsen inden jeg starter bilen. Hmmmm det er da egentlig en mærkelig opførsel jeg har.

Anmeld

25. marts 2011

9510

HVis der er minus grader parkerer jeg bilen i gear uden at trække håndbremsen, gider ikke lortet fryser fast.

Ellers normalt trækker jeg bare håndbremsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.