Hvordan parkerer du din bil? (håndbremse eller gear)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Snefnug1984

Som regel kun i gear.. bruger kun håndbremsen hvor det er nødvendigt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

VIPpigen

quar20 skriver:

Gear'et kan også sætte sig fast som håndbremsen i frost..

Det har jeg aldrig selv oplevet, har flere gange i forskellige biler prøvet at handblemsen er frosset, men ikke gearet. Men vil ikke undre mig hvis det nok skulle kunne en dag

Anmeld

25. marts 2011

henh01

Det har jeg egentlig aldrig tænkt på hvordan jeg gør.. Tror det er forskelligt - somme tider i frigear og håndbremse og somme tider både gear og håndbremse. Det er efterhånden bare blevet til ren vane!

Anmeld

25. marts 2011

Caroline86

tidligere kom det an på vejret. Frost = ingen håndbremse, men ellers blev den trukket uanset hvor jeg holdt!

Nu parkerer jeg altid "kun" i gear! Min mekaniker fortalte mig nemlig at mine bremser bliver ødelagt hvis jeg trækker håndbremsen når bremserne er varme.. og jeg vil altså ikke risikere at de pludselig ikke fungerer optimalt fordi bremserne er slået skæve!

Hvis jeg parkerer et sted hvor håndbremsen tydeligt er nødvendig trækker jeg den selvfølgelig Parkerer jeg et sted hvor jeg er lidt i tvivl kan jeg godt finde på "bare" at sætte den i gear og så går jeg ud og trækker håndbremsen når der er gået lidt tid og bremserne er kølet ned

Anmeld

25. marts 2011

Vingummien

Har den aldrig kun sat i gear.

Men har som regl kun trukket håndbremsen, men holder jeg op af en bakke, har jeg den også i gaer, bare for at være sikker

Men nogle af de nye biler, der står der faktisk at man skal begge dele når man parkere

Anmeld

25. marts 2011

samantha1986

Lige meget hvor jeg holder så trækker jeg håndbremsen og sætter den i gear. det lærte jeg da jeg tog kørekort.

Dog har jeg fået at vide at jeg ikke må trække håndbremsen når det fryser (siger kæresten) fordi den kan fryse fast. men det er kun når den står i vores indkørsel.

Anmeld

25. marts 2011

Maddox

Rose <3 skriver:

# 2

parker med livrem og seler

Jeg hopper med på den her

Anmeld

25. marts 2011

lisesp83

Håndbremse og i gear.

Men vidste da ikke det Caroline skriver. God pointe egentlig

Anmeld

25. marts 2011

Klumpe-dumpe

Solajma skriver:

Jeg hopper med på den her

Anmeld

25. marts 2011

twinboys

• Trukket håndbremsen og bilen er ikke sat i gear
  • Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.