Hvordan parkerer du din bil? (håndbremse eller gear)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Bshizzle

. 1. Trukket håndbremsen og bilen er ikke sat i gear

Jeg fik lige et lille smil på læben da jeg læste det..

Jeg kom i tanke om en UPS'er min kæreste engang fortalte..
.. En han arbejdede sammen med havde trukket håndbremsen i bilen hvor han holdt parkeret ned af en bakke..
..Pludselig blev manden ringet op af hans chef hvor han spurgte hvor han havde parkeret hans bil henne... !!!!
ØHH... På vejen ? .. ah aha....
... Viste sig så at håndbremsen var gået på den, og den holdt parkeret inde i 2 andre biler for ende af vejen!  

Var flad af grin da jeg fik det afvide..!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

132319

Albertesmor skriver:

Så triller bilen ikke hvis parkeringsbremsekablet knækker, eller den ikke er trukket hårdt nok

Triller den ikke hvis den står i gear? 

Hmm...

Anmeld

24. marts 2011

ekzunz

Jeg sætter den i P - har automatgear, og aner faktisk ikke hvor håndbremsen sidder i bilen....

Anmeld

24. marts 2011

slettet_7530

Triller den ikke hvis den står i gear? 

Hmm...

nej blandt andet derfor man ikke skal stille den i gear når man skal have skiftet hjul.

Anmeld

24. marts 2011

Mor-til-asta-09

KaLee skriver:

Halløjsa.. 

Jeg tænkte på - hvordan efterlader du bilen, når du skal parkere (rent bremsemæssigt?)

Den er lidt svær at forklare, men ville gerne høre om I trækker håndbremsen inden i går ud, eller om i bare efterlader den "sat i gear". 
Eller om i både trækker håndbremsen og har sat bilen i gear inden i går ud af bilen.

Jeg selv parkerer altid bilen med trukket håndbremse og hvor bilen ikke er sat i gear.  

jeg kan åbenbart ikke lave en afstemning, så valgmulighederne er disse:

1. Trukket håndbremsen og bilen er ikke sat i gear
  2. Trukket håndbremsen og bilen er sat i gear
  3. Bilen er kun sat i gear 

Håndbremsen og bilen i frigear

Anmeld

24. marts 2011

132319

nej blandt andet derfor man ikke skal stille den i gear når man skal have skiftet hjul.

Hmm, det giver ikke ret meget mening i mine ører 

Jeg holder mig til frigear, ville virkelig føle at jeg havde glemt noget hvis jeg lod den stå i gear når jeg forlader en bil...

Anmeld

24. marts 2011

slettet_7530

MHK skriver:

Hmm, det giver ikke ret meget mening i mine ører 

Jeg holder mig til frigear, ville virkelig føle at jeg havde glemt noget hvis jeg lod den stå i gear når jeg forlader en bil...

Nå men det r altså ikke desto mindre rigtigt, faktisk er det bedst at parkere i 2 gear og håndbremsen, da bilen stort set aldrig ruller nogen steder i 2 gear, har selv reddet et par børn fra en grim oplevelse da deres mor var gået i brugsen og kun havde trukekt håndbremsen, som så ikke avr så stærk som hun troede

Anmeld

24. marts 2011

132319

Albertesmor skriver:

Nå men det r altså ikke desto mindre rigtigt, faktisk er det bedst at parkere i 2 gear og håndbremsen, da bilen stort set aldrig ruller nogen steder i 2 gear, har selv reddet et par børn fra en grim oplevelse da deres mor var gået i brugsen og kun havde trukekt håndbremsen, som så ikke avr så stærk som hun troede

Tror sgu det er sjældent det sker, jeg har i hvert fald aldrig oplevet det.

Derimod synes jeg det er helt vildt ubehageligt at stige ud af bilen når jeg er ude og køre med min far, netop fordi han sætter den i gear. Stik modsat det du skriver, føler jeg at den triller fremad når jeg stiger ud af den 

Anmeld

24. marts 2011

Lou87

3.. kun i gear..
medmindre jeg holder meget stejlt så trækker jeg altså også håndbremsen for at være helt sikkert

Anmeld

24. marts 2011

kamtok

# 1

Frigear og med  trukket håndbremse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.