Hvordan parkerer du din bil? (håndbremse eller gear)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Noahmor

Jeg har lært på den hårde måde at trække håndbremsen og sætter i gear.

Har prøvet at komme ud fra Føtex til en bil der var trillet over i en spritny bil. Min bil spærrede så den nye bil inde mellem et skilt og min bil. 

Ejerne stod så og ventede på at jeg kom, fordi de ikke kunne komme nogle vegne. PIIINLIIGT.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

quar20

VIPpigen skriver:

Det har jeg aldrig selv oplevet, har flere gange i forskellige biler prøvet at handblemsen er frosset, men ikke gearet. Men vil ikke undre mig hvis det nok skulle kunne en dag

Jeg prøvede det i vinters.. Må måtte ringe efter manden for det ville bare INTET - Manden er Mekanikker så han måtte åbne kølerhjelmen og åbne ned til håndbremsen osv osv.. Der gik faktisk HELE 25min FØR jeg ku kører..

Men så var bilen da varm og tøet op

Anmeld

25. marts 2011

LinLin

Jeg lærte håndbremse og i frigear på køreskolen - så det er sådan jeg gør

Anmeld

25. marts 2011

sarahb

sætter bilen i P (park) Automat gear.
Ellers bruger jeg altid håndbremsen på manualt gear

Anmeld

25. marts 2011

VIPpigen

quar20 skriver:

Jeg prøvede det i vinters.. Må måtte ringe efter manden for det ville bare INTET - Manden er Mekanikker så han måtte åbne kølerhjelmen og åbne ned til håndbremsen osv osv.. Der gik faktisk HELE 25min FØR jeg ku kører..

Men så var bilen da varm og tøet op

Hold da op... Godt han kunne hjælpe, ellers ville det nok koste lidt... Sorry stavefejlene, er da vidst lidt for hurtig på tasterne, og havde ikke lige set dem

Anmeld

25. marts 2011

NoName

KaLee skriver:

Halløjsa.. 

Jeg tænkte på - hvordan efterlader du bilen, når du skal parkere (rent bremsemæssigt?)

Den er lidt svær at forklare, men ville gerne høre om I trækker håndbremsen inden i går ud, eller om i bare efterlader den "sat i gear". 
Eller om i både trækker håndbremsen og har sat bilen i gear inden i går ud af bilen.

Jeg selv parkerer altid bilen med trukket håndbremse og hvor bilen ikke er sat i gear.  

jeg kan åbenbart ikke lave en afstemning, så valgmulighederne er disse:

1. Trukket håndbremsen og bilen er ikke sat i gear
  2. Trukket håndbremsen og bilen er sat i gear
  3. Bilen er kun sat i gear 

2 ALTID

Anmeld

25. marts 2011

SSL

jeg trækker hånd bremsen, og fri gear :-):-)

Anmeld

25. marts 2011

Den lykkelige

Vi har automat gear.. så jeg sætter i park og trækker håndbremsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.