Fru Nielsen skriver:
Hejsa
Da jeg fødte Mathias vejede han ved fødslen 4260 gram. Og fordi jeg har utrolig dårlig bækken skal jeg gå til ekstra scanninger, for jeg må muligvis ikke føde alm hvis vores lille datter bliver større end det. Og da det jo tit er sådan at næste barn bliver større igen, skal der holdes ekstra øje med det....
Jeg ville blive rigtig ked af og skulle have kejsersnit, da det bare ligger så fjernt for mig. Og vil derfor gøre rigtig meget for at undgå det.
Kan jeg selv gøre noget for lille pigen holder sig under de 4260 gram? Mht min kost osv?
Jeg er fuldstændig stoppet med at drikke sodavand (drikker kun danskvand m citrus) Slik, chips og kage rør jeg stort set heller ikke, og hvis jeg gør er det kun lige for at smage også bliver det holdt ved det. Netop i håb om det kan gøre hun ikke bliver alt for stor... Der udover tænker jeg også over hvad jeg propper i munden og har endnu tabt mig 5 kg og ikke begyndt at tage på igen....
Men har det noget at sige med min kost, i hvert fald så meget at det kan påvirke hendes str?
Du kan INTET gøre. Barnet tager hvad det skal bruge, og det får den størrelse det skal have.
Heldigvis da.
Sygehuset må så, hvis de vil, tilbyde dig, at sætte dig igang.
Kan iøvrigt sige, at selvom barn nr 2 evt er større, så er det langt lettere at føde nr 2, hvis man har født nr 1 normalt, også selvom det evt skulle være et kg større.
Så tag du den bare med ro.

Kærligst
Sussie
Anmeld