Kan man selv gøre noget? Store børn (Nyfødt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Da jeg fødte Mathias vejede han ved fødslen 4260 gram. Og fordi jeg har utrolig dårlig bækken skal jeg gå til ekstra scanninger, for jeg må muligvis ikke føde alm hvis vores lille datter bliver større end det. Og da det jo tit er sådan at næste barn bliver større igen, skal der holdes ekstra øje med det....

Jeg ville blive rigtig ked af og skulle have kejsersnit, da det bare ligger så fjernt for mig. Og vil derfor gøre rigtig meget for at undgå det.

Kan jeg selv gøre noget for lille pigen holder sig under de 4260 gram? Mht min kost osv?

Jeg er fuldstændig stoppet med at drikke sodavand (drikker kun danskvand m citrus) Slik, chips og kage rør jeg stort set heller ikke, og hvis jeg gør er det kun lige for at smage også bliver det holdt ved det. Netop i håb om det kan gøre hun ikke bliver alt for stor... Der udover tænker jeg også over hvad jeg propper i munden og har endnu tabt mig 5 kg og ikke begyndt at tage på igen....

Men har det noget at sige med min kost, i hvert fald så meget at det kan påvirke hendes str?

Du kan INTET gøre. Barnet tager hvad det skal bruge, og det får den størrelse det skal have.
Heldigvis da.
Sygehuset må så, hvis de vil, tilbyde dig, at sætte dig igang.
Kan iøvrigt sige, at selvom barn nr 2 evt er større, så er det langt lettere at føde nr 2, hvis man har født nr 1 normalt, også selvom det evt skulle være et kg større.
Så tag du den bare med ro.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Hahaha, ja det gør jeg sku... Vil jo gøre ALT hvad der står i min magt for at hun ikke bliver så stor, jeg ikke må føde alm... Hehe!

Ej der går grænsen nok... Men iden var da super god!

Åhh, du skal blive spamet så meget med billeder.....

Det virker ikke..hvor de har den ide fra at børn får lav fødselsvægt af at en mor ryger..har jeg aldrig oplevet et eksempel på...alle de jeg igennem årene har kendt, der har røget som gravide har fået normalt gennemsnitlige børn i vægt.
Såe.... 

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

SussieThyssen skriver:

Det virker ikke..hvor de har den ide fra at børn får lav fødselsvægt af at en mor ryger..har jeg aldrig oplevet et eksempel på...alle de jeg igennem årene har kendt, der har røget som gravide har fået normalt gennemsnitlige børn i vægt.
Såe.... 

Jeg håber nu heller ikke du regner med jeg ku finde på at starte med at ryge for at mit barn skulle få en lavere fødselsvægt.

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

SussieThyssen skriver:

Du kan INTET gøre. Barnet tager hvad det skal bruge, og det får den størrelse det skal have.
Heldigvis da.
Sygehuset må så, hvis de vil, tilbyde dig, at sætte dig igang.
Kan iøvrigt sige, at selvom barn nr 2 evt er større, så er det langt lettere at føde nr 2, hvis man har født nr 1 normalt, også selvom det evt skulle være et kg større.
Så tag du den bare med ro.

Kærligst
Sussie

Syntes den første var hundrede gange nemmere at føde end nr 2... Jeg kunne tydeligt mærke der skulle så meget større barn ud end første gang. Og er simpelthen for at skåne mit bækken jeg ikke må føde større børn, ikke fordi det ikke kan lade sig gøre. Men de tør ikke tage nogen chance i frygt for det skader mit bæggen meget mere end det i forvejen er....

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Jeg håber nu heller ikke du regner med jeg ku finde på at starte med at ryge for at mit barn skulle få en lavere fødselsvægt.

Nej..jeg driller også bare lidt 
det kunne da ellers være kønt at se dig sidde der og dampe

Hehe!

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Fru Nielsen skriver:

Syntes den første var hundrede gange nemmere at føde end nr 2... Jeg kunne tydeligt mærke der skulle så meget større barn ud end første gang. Og er simpelthen for at skåne mit bækken jeg ikke må føde større børn, ikke fordi det ikke kan lade sig gøre. Men de tør ikke tage nogen chance i frygt for det skader mit bæggen meget mere end det i forvejen er....

Ja, det tog man så intet hensyn til der hvor jeg kommer fra
Snyyd!
Det var "piv-piv! og "Tag dig sammen og lad være med at skabe dig".

Men jeg er sikker på, at de kloge hoveder nok skal holde øje med dig, og hvis de er obs på det på sygehuset og hos JM, så bliver du forhåbentligt tilbudt at blive sat igang.

Anmeld

23. marts 2011

Sabina92

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Da jeg fødte Mathias vejede han ved fødslen 4260 gram. Og fordi jeg har utrolig dårlig bækken skal jeg gå til ekstra scanninger, for jeg må muligvis ikke føde alm hvis vores lille datter bliver større end det. Og da det jo tit er sådan at næste barn bliver større igen, skal der holdes ekstra øje med det....

Jeg ville blive rigtig ked af og skulle have kejsersnit, da det bare ligger så fjernt for mig. Og vil derfor gøre rigtig meget for at undgå det.

Kan jeg selv gøre noget for lille pigen holder sig under de 4260 gram? Mht min kost osv?

Jeg er fuldstændig stoppet med at drikke sodavand (drikker kun danskvand m citrus) Slik, chips og kage rør jeg stort set heller ikke, og hvis jeg gør er det kun lige for at smage også bliver det holdt ved det. Netop i håb om det kan gøre hun ikke bliver alt for stor... Der udover tænker jeg også over hvad jeg propper i munden og har endnu tabt mig 5 kg og ikke begyndt at tage på igen....

Men har det noget at sige med min kost, i hvert fald så meget at det kan påvirke hendes str?

Jeg har lige født min søn som vejede 4320g. og jeg fik intet afvide..

Jeg aner ikke om du selv kan gøre noget, men tror du skal prøve at føde selv og så kan det ende i ks..

Men det kan også være du selv kan vælge hvordan det skal forgå grundet din store datter sidst

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

SussieThyssen skriver:

Nej..jeg driller også bare lidt 
det kunne da ellers være kønt at se dig sidde der og dampe

Hehe!

Ville nå et hiv også ville jeg dø som følge af hoste anfald..... Har kun røget da jeg var de der 13-14 for at spille sej og har aldrig kunne finde ud af det.... Hehe

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

Sabina92 skriver:

Jeg har lige født min søn som vejede 4320g. og jeg fik intet afvide..

Jeg aner ikke om du selv kan gøre noget, men tror du skal prøve at føde selv og så kan det ende i ks..

Men det kan også være du selv kan vælge hvordan det skal forgå grundet din store datter sidst

Jeg MÅ slet ikke forsøge at føde alm hvis det er.... Skønner de hende 2 dage før termin til at komme op over de 4260, så bliver det ved kejsersnit.....

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

Fru Nielsen skriver:

Jeg MÅ slet ikke forsøge at føde alm hvis det er.... Skønner de hende 2 dage før termin til at komme op over de 4260, så bliver det ved kejsersnit.....

hov, der sku stå 14 dage.... sad og tænkte 2 uger, og derfor fejlen.. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.