Kan man selv gøre noget? Store børn (Nyfødt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Fru Nielsen

BlyViol skriver:

åh gud da.. det havde jeg ikke troet.. jeg troede faktisk hun passede dem ret så ofte. der kan man bare se...

Nej nej, slet ikke.... Hun kan ikke skifte en ble, og hun er ved at kaste op hvis de har mad om munden osv... Hun er simpelthen så sart! Tro det eller ej.....

Hende og Malene er selv ved at snakke lidt i hvornår de skal have børn, og jeg kan bare sleeeeeet ikke forestille mig det.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

minbaby

Hejsa

Jeg tror ikke man kan gøre det store for at undgå vægtøgning ved den lille.

Jeg fik min graviditet konstateret svagersukkersyge. I den forbindelse lagde jeg min kost helt om. For at undgå insulin. Jeg spiste kun groft brød, kød og grøntsager og drak vand fra jeg var 25 uger henne. Det gjorde at jeg tabte mig næsten 10 kg inden jeg fødte. Jeg selv var jo dybt bekymret for om den lille fik det den skulle. Lægerne sagde til mig at den fik det den ville ha.

Altså alt i alt, så tager bebsen det den mener den har brug for uanset hvad vi spiser. Vægttabet vil kun kunne ses på mor

Skal lige tilføje at min datter vejede 3670g ved fødslen, 14 dage før termin. Så hun led absolut ingen nød af mit vægttab

Anmeld

23. marts 2011

Halbschön

Sålænge du spiser sundt og varieret kan du ikke gøre noget spiser du meget sukker kan det have effekt på babys vægtJeg "frygter" også når jeg engang skal ha den næste, hvor stor den bliver.. Nicolai vejede jo 4600g og 56cm

Anmeld

23. marts 2011

mia1981

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Da jeg fødte Mathias vejede han ved fødslen 4260 gram. Og fordi jeg har utrolig dårlig bækken skal jeg gå til ekstra scanninger, for jeg må muligvis ikke føde alm hvis vores lille datter bliver større end det. Og da det jo tit er sådan at næste barn bliver større igen, skal der holdes ekstra øje med det....

Jeg ville blive rigtig ked af og skulle have kejsersnit, da det bare ligger så fjernt for mig. Og vil derfor gøre rigtig meget for at undgå det.

Kan jeg selv gøre noget for lille pigen holder sig under de 4260 gram? Mht min kost osv?

Jeg er fuldstændig stoppet med at drikke sodavand (drikker kun danskvand m citrus) Slik, chips og kage rør jeg stort set heller ikke, og hvis jeg gør er det kun lige for at smage også bliver det holdt ved det. Netop i håb om det kan gøre hun ikke bliver alt for stor... Der udover tænker jeg også over hvad jeg propper i munden og har endnu tabt mig 5 kg og ikke begyndt at tage på igen....

Men har det noget at sige med min kost, i hvert fald så meget at det kan påvirke hendes str?

Nu siger du andet barn som regl er større.... OMG Det håber jeg ikke min den første var 57 lang og vejede 4080g

Håber gerne ham her den næste bliver lidt mindre

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

R&N skriver:

Sålænge du spiser sundt og varieret kan du ikke gøre noget spiser du meget sukker kan det have effekt på babys vægtJeg "frygter" også når jeg engang skal ha den næste, hvor stor den bliver.. Nicolai vejede jo 4600g og 56cm

Undgår jo så vit mulig sukker, i fx kage, slik, sodavand osv..... Og ellers spiser jeg varieret!

Anmeld

23. marts 2011

celkt

ja, børn bliver gerne større for hver runde... men det er ikke altid reglen... du kan jo håbe på at få en pige næste gang, der er en chance for at hun bliver mindre end en storebror.

og ellers tag det med ro. hvis du ikke få lov at gå længere end til terminsdatoen i forvejen, og de ved scanninger kan se at h*n rykker tæt på de 4 kg, så kan du nok blive sat i gang en uge før hvis det er helt galt... Jeg har født min to piger 11 dage før ved igangsættelse, for at de ikke måtte blive for store. Og har fået to gange 4200 g´s tøser ud af det, så det har passet mig vældigt fint...

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

mia1981 skriver:

Nu siger du andet barn som regl er større.... OMG Det håber jeg ikke min den første var 57 lang og vejede 4080g

Håber gerne ham her den næste bliver lidt mindre

Altså det ser man oftest.... Min første var 3685, også den næste 4260 og håber så jeg kan gøre mit til lillepigen bliver i hvert fald bare der imellem et sted og ikke større....

Anmeld

23. marts 2011

Halbschön

Fru Nielsen skriver:

Undgår jo så vit mulig sukker, i fx kage, slik, sodavand osv..... Og ellers spiser jeg varieret!

Nemlig, det var det jeg så i dit indlæg så kan du ikke gøre mere

Anmeld

23. marts 2011

Fru Nielsen

celkt skriver:

ja, børn bliver gerne større for hver runde... men det er ikke altid reglen... du kan jo håbe på at få en pige næste gang, der er en chance for at hun bliver mindre end en storebror.

og ellers tag det med ro. hvis du ikke få lov at gå længere end til terminsdatoen i forvejen, og de ved scanninger kan se at h*n rykker tæt på de 4 kg, så kan du nok blive sat i gang en uge før hvis det er helt galt... Jeg har født min to piger 11 dage før ved igangsættelse, for at de ikke måtte blive for store. Og har fået to gange 4200 g´s tøser ud af det, så det har passet mig vældigt fint...

Er en pige jeg venter.....

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

PsychedeliC skriver:

Søge for ikke at gå over tid ..

Min dreng blev født 16 dage over og vejede 4055. Jeg tror at det var de sidste 2 uger der fik ham op på den vægt

det virker ikke altid....

Min søster tabte sig 500 gram inde i min mutters mavse på de 14 dage hun gik over tid... såe... nogle gange er det en "fordel" at gå over tid hvad angår babys vægt

Louise: Jeg tror du gør præcis hvad du kan Det er super svært at kontrollere babys vægt (også sin egen ) for de tager jo bare hvad de har brug for og lader resten være til dig... At du holder dig fra sukker er nok mit eneste råd og det gør du jo allerede

Jeg er sikker på at lægerne holder godt øje med Jer begge to og hvis de ser hun nærmer sig 4 kg på scanningerne sætter de sig måske i gang tidligere?

Et knus skal du i hvert fald have - og flot med de 5 kg. i øvrigt

Knus Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.