Fru Nielsen skriver:
Hejsa
Da jeg fødte Mathias vejede han ved fødslen 4260 gram. Og fordi jeg har utrolig dårlig bækken skal jeg gå til ekstra scanninger, for jeg må muligvis ikke føde alm hvis vores lille datter bliver større end det. Og da det jo tit er sådan at næste barn bliver større igen, skal der holdes ekstra øje med det....
Jeg ville blive rigtig ked af og skulle have kejsersnit, da det bare ligger så fjernt for mig. Og vil derfor gøre rigtig meget for at undgå det.
Kan jeg selv gøre noget for lille pigen holder sig under de 4260 gram? Mht min kost osv?
Jeg er fuldstændig stoppet med at drikke sodavand (drikker kun danskvand m citrus) Slik, chips og kage rør jeg stort set heller ikke, og hvis jeg gør er det kun lige for at smage også bliver det holdt ved det. Netop i håb om det kan gøre hun ikke bliver alt for stor... Der udover tænker jeg også over hvad jeg propper i munden og har endnu tabt mig 5 kg og ikke begyndt at tage på igen....
Men har det noget at sige med min kost, i hvert fald så meget at det kan påvirke hendes str?
yes det har meget at sige hvad man spiser og hvor meget de tager på. jeg har på diætist kostplan de sidste 3 måneder jeg var gravid og hun kom 38+5 ( blev sat igang før tid så hun ikke blev for stor og hun vejde alligevel 4140 gram. var jeg gået over tid har jeg fået et 5 kilos barn sagde de. og tænk hvis jeg ikke havde været på diæt hvor stor hun så var blevet, YRK mand.
Ja hele mit forløb endte alligevel i AKS, havde enda åbnet mig 7 cm, øv altså. tror selv det var fordi jeg var sat igang og havde fået både morfin og epi-blokade. ikke just fødselsfremmende trods jeg havde ve-drop også.
Nå men super at du gør en del i forhold til kosten og motion er også godt, vildt flot med vægttab og at du ikke har taget på endnu. HÅber for dig du får lov at føde hende, ønsker selv aat føde næste gang også, så der må jeg på skrump fra starten.
Men nogen har også bare et alt for godt flow i navlestrengen så babyen bare suger alt hvad den kan til sig, og det kan man jo ikke gøre så meget ved.
keep up the good work
Anmeld