mulle7430 skriver:
puha det var også en hård tid for dig
ja men kommer da ovenpå igen det ved jeg godt nogen gange føles det bare som om man ikke gør
men er da kommet en lille smule videre nu harfået sat et billede op af hende i stuen nu det kunne jeg ikke før 

Det er en dejlig måde at gøre det på.
Da en veninde jeg har, mistede sin far, lavede hun en opslagstavle, en stor en, som hun delte op i 2.
Den ene var med alle de minder, som hun havde fra han levede. Billeder, breve, oplevelser, skrevet ned, som de havde haft sammen og den slags.
Og så lavde hun den anden halvdel som en slags "brevkasse" til sin far, hvor hun delte alle de ting med ham, som hun ville havde gjort, hvis han levede. Hun skrev breve til ham, hvor hun fortalte alt muligt, tog billeder og hængte dem op...små og store ting, og som hun sagde, så var det hendes kanal til himlen, så hendes far kunne følge med i alt hvad hun oplevede. Hun skrev også spørgsmål ned omkring sine problemer, og hun sagde at underligt nok, så følte hun, at hun fik svar, når det var hængt op på tavlen.
Man kan gøre det samme mentalt...lave en slags indre "opslagstavle" og så få sig en lang snak med den kære med jævne mellemrum.
Der er mange måder at bearbejde tab på, men tag en dag af gangen, og gør det, som du føler er bedst.

Kærligst
Sussie
Anmeld