mulle7430 skriver:
sad længe og tænkte over om jeg kunne skrive dette her...har læst mange tråde hvor folk skulle have noget luft og ud med det så det kan jeg vel også 
jeg vil høre hvor lang tid er man i sorg efter et døds fald ?
jeg har ikke prøvet det før så må sige det kom som et chok det ene dødsfald tog det andet ...
min moster døde i feb 2010 min mor juni 2010 min svigermor nov 2010...
det har været rigtig hårdt for mig og familien ....troede jeg var ved og være lidt oven på igen meeen den anden dag var jeg oppe ved min svigerforældre og min mor med blomster der kommer der en lig vogn forbi os med en kiste med blomster det kunne jeg ikke have blev rigtig ked af det og min datter på 10 spørger hva er der gal mor nååå ja siger hun det er jo fordi mormor er her ...puha det er svært...kan godt mærke det er lidt svært nu.....
men det sværeste er nok jeg ikke fik sagt ordenlig farvel til hende..
jeg ringede til hende en formiddag hun tog ikke mobilen men kunne mærke der var noget gal...pigerne plejer og cykle ud til hende men ikke lige den dag for kunne mærke der var noget gal...ringede til min søster og vi køre derud...da vi kommer holder der så ambulance og politi og hjemmeplejen og jeg kunne se de var inde ved min mor...jeg spurgte betjent om hun var død ja sage han ...der brød min verden sammen...vi måtte ikke se hende for hun havde slået hovedet ned i bordet ...fortryder bare så meget jeg ikke så hende i kapellet da vi var inde og se hende men turde ikke...min bror og søster gjord..jeg rørte hendes hånd og den var så blød...55 år gammel..
men hold op hvor er det godt nok svært og komme videre bagefter synes jeg snakkede jo med hende hverdag og smset hver dag...hvor lang tid skal det blive ved med og gør så ondt inden i...
tak fordi i læset med og håber det er ok jeg skriver det ville bare gerne ud med det ..
Hej søde ven.
Hvor har det da også været et hårdt 2010 for dig...puhha.
Al min dybeste sympati for dig og din familie.
Sorg er jo noget mærkeligt noget, for det kan komme promte eller vente længe. Det er vidt forskelligt fra menneske til menneske, hvornår det dukker op, hvor længe det bliver og hvornår det omsider begynder at blive hverdag igen.
Selv hører jeg til de mennesker, der er længe om at reagere, men når jeg så gør.... 
Først har jeg alt for travlt til at være den praktiske gris for alle de andre, og så først senere kommer efterreaktionen, med sorg, stress og sygdom.
Fra 2004 til 2008 mistede jeg min faster, onkel, min bedste ungdomsven, en af mine andre meget nære venner, familiens gamle faster, min tante, min far og mine børns far....damn, det var hårdt..lige med et tyndede det ud i alle de mennesker, der betød noget for mig, og hvergang, jeg var ved at komme lidt ovenpå...så var der en ny, der døde.
Og lige pludseligt tog jeg så endelig fuld tælling.
Jeg sad i sengen i 8 dage og græd og græd, og var nede i det sorteste hul, så min læge måtte træde til og give mig et boost rent medicinsk.
Ja man skulle ikke tro det om Sussie, vel??
Jeg følte mig så snydt, sur, gal, vred, arrig, rasende og jeg var et stort sår inden i, fordi jeg havde mistet så mange, der bar på minder, som jeg ikke kunne dele med andre.
Jeg følte mig nøgen og forladt.
Men....man kommer igennem det.
Med små skridt...dag for dag.
Der kommer en dag, hvor man ikke hele tiden tænker på en man holdt af, hvergang man tænker på fortiden.
Hvor sorgen bliver til vemod og der gror græs over savnet.
Vel savner man dem, men det bliver pakket ind og dækket over, og solen kommer igen frem, og man ser fremad.
Vel kommer der minutter, hvor man savner og mindes, men savnet og minderne bevares i hjertet, og man kan nøjes med at trække vejret dybt en gang og så går man videre.
Livet skal leves på godt og ondt og helst mest godt.
Så jo...det er ok at sørge og længes, mindes og savne, men man skal passe på, at ens tårer ikke slukker de dødes lys, så minderne om dem overskygges af sorgen.

Kærligst og knus
Sussie