Kan jeres børn falde i søvn hvor som helst, når som helst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

Bondepigen

Lille-Nivs.Mor skriver:

Ændrede det sig bare fra den ene dag til den anden? Altså til at hun ikke ville mere?

Hvor er det øv..

Tak.. Håber jeg også Men sindsmæssigt har han indtil videre slægtet mig på, og jeg kunne som lille sove alle steder

Det er ved at være så længe siden, at jeg knap nok kan huske det. Men hun har aldrig rigtig gidet at sove,... Jo da hun var helt lille, der kunne hun sove i 5-6 timer i streg, men om aftenen har hun aldrig rigtig brudt sig om at sove...

Men vi har haft nemt ved førhen at putte hende om dagen..herhjemme altså.

Vi har prøvet alt for at få hende til at sove før om aftenen. Men lige meget hvad, så ændrer det sig ikke. Hvis vi fjerner middagssøvnen ændrer det intet, og sover hun en længere lur end normalt ændrer det heller ikke ved noget... Såe, det er lidt svært. Men både Ove og jeg havde meget svært ved at sove om aftenen da vi var små...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Senia

bondepigen skriver:

Det er ved at være så længe siden, at jeg knap nok kan huske det. Men hun har aldrig rigtig gidet at sove,... Jo da hun var helt lille, der kunne hun sove i 5-6 timer i streg, men om aftenen har hun aldrig rigtig brudt sig om at sove...

Men vi har haft nemt ved førhen at putte hende om dagen..herhjemme altså.

Vi har prøvet alt for at få hende til at sove før om aftenen. Men lige meget hvad, så ændrer det sig ikke. Hvis vi fjerner middagssøvnen ændrer det intet, og sover hun en længere lur end normalt ændrer det heller ikke ved noget... Såe, det er lidt svært. Men både Ove og jeg havde meget svært ved at sove om aftenen da vi var små...

Okay..

Lyder lidt svært så..  Kan desværre ikke komme med råd eller lign. Da jeg jo ikke har stået i samme situation og også tænker at I jo i samarbejde med SP nok har prøvet alt.

Kan fortælle at det her hjælper at synge ham halvt i søvn,(om aftenen) mens han spiser og når han så næsten sover, ligger jeg ham ned i vuggen, men sørger for at han ser han kommer ind i soveværelset og ned i vuggen, så han ikke vågner og bliver forskrækket over at være et andet sted end hvor han faldt i søvn. Og ja, så sover han ind imellem med det samme og andre gange leger han lidt først..

Anmeld

19. marts 2011

Lullaby

Ha, mine børn har aldrig kunnet finde ud af at sove andre steder end i deres seng/barnevogn. De har til nød kunnet acceptere en anden barnevogn men aldrig seng. Så vi har altid måtte tage hjem når de var trætte..

Anmeld

19. marts 2011

Bondepigen

Lille-Nivs.Mor skriver:

Okay..

Lyder lidt svært så..  Kan desværre ikke komme med råd eller lign. Da jeg jo ikke har stået i samme situation og også tænker at I jo i samarbejde med SP nok har prøvet alt.

Kan fortælle at det her hjælper at synge ham halvt i søvn,(om aftenen) mens han spiser og når han så næsten sover, ligger jeg ham ned i vuggen, men sørger for at han ser han kommer ind i soveværelset og ned i vuggen, så han ikke vågner og bliver forskrækket over at være et andet sted end hvor han faldt i søvn. Og ja, så sover han ind imellem med det samme og andre gange leger han lidt først..

Nej, det er ikke nemt. Tænker at det Måske bliver nemmere når man rigtig kan have en samtale med hende. Det kan vi godt nu, men du ved sådan helt perfekt.... For så kan vi sikkert bedre lave nogle aftaler med hende...

Det et i hvert fald mit håb. Men et eller andet bliver vi nødt til at gøre nu, for hun skal ikke føle sig tilsidesat, når lillebror kommer. Så i første omgang må hun vænne sig til at far putter, og så må vi altså prøve om vi kan forklare hende, at hun godt kan sove selv i soveværelset med et lille lys tændt og lys i gangen.

For når lillebror kommer kan jeg jo ikke tilfredsstille begges behov på samme tid...

Anmeld

19. marts 2011

Senia

bondepigen skriver:

Nej, det er ikke nemt. Tænker at det Måske bliver nemmere når man rigtig kan have en samtale med hende. Det kan vi godt nu, men du ved sådan helt perfekt.... For så kan vi sikkert bedre lave nogle aftaler med hende...

Det et i hvert fald mit håb. Men et eller andet bliver vi nødt til at gøre nu, for hun skal ikke føle sig tilsidesat, når lillebror kommer. Så i første omgang må hun vænne sig til at far putter, og så må vi altså prøve om vi kan forklare hende, at hun godt kan sove selv i soveværelset med et lille lys tændt og lys i gangen.

For når lillebror kommer kan jeg jo ikke tilfredsstille begges behov på samme tid...

GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD! Du er gravid?! OMG! Det anede jeg ikke.. Ihh... *jubler*

KÆMPE STORT TILLYKKE! Kan se du er 23 uger henne - så over halvvejs Hvor er det bare dejligt at høre Og så med en lille dreng, det er jo helt igennem fantastisk

Hvordan har graviditeten været for dig indtil nu?

Ja, det er jo altid hårdt når der kommer en lille søskende, uanset hvor let forældrene prøver at gøre det.

Men derfor kan man jo stadig mindske jalousi osv. ved at forberede.
Men det er forståeligt at du håber det snart bliver bedre med hende og søvn, så hun som du netop skriver ikke føler sig tilsidesat. Rigtig flot at du har fokus på det, og forsøger at gøre det lettere for hende.

Ihh kan ikke komme mig over at du er gravid, og jeg slet ikke har set det Tsk tsk.. Godt nok har jeg næsten ikke været på, men alligevel...

Anmeld

20. marts 2011

Tullemor82

Alexander er aldrig faldet i søvn mærkelige steder, han falder fx ikke i søvn midt på gulvet

Men han har altid kunnet sove i autostolen eller hvis der bare var en vogn eller en seng af en art, jeg er godt nok altid blevet hos ham til han faldt i søvn, men det har maks taget 20 min. Og derfra sover han fint selv mens jeg er ude hos dem vi er på besøg hos

Da han var lille bar vi ham også bare ud i bilen uden problemer, han sov bare videre
Det har dog krævet et værelse væk fra festlighederne skal lige siges, fint nok at han kan høre det, men hvis han kan se festen falder han ikke i søvn

Anmeld

20. marts 2011

Valle81

bondepigen skriver:

..eller SKAL de ligge i deres seng for at kunne falde i søvn?

Og nu taler jeg kun om, når de er raske, for under sygdom er der sikkert andre regler...

Prøv at sætte alder på, hvis I husker det, for det har måske osse noget at sige....

Jeg må sige ingen af mine unger falder bare i søvn:0)

Asta sov kun i barnevogn og i seng - og sov kun når hun blev puttet. Hun var ikke den bedste sover om dagen fx hvis hun sov i barnevogn og man gik tur så vågnede hun ved den mindste lyd - men natten sov hun som en engel.

Anton er meget ligeså - han sover kun når han bliver puttet i barnevogn omdagen og i seng til natten. Men om dagen kan han sagtens sove i barnevognen selvom man handler - han vågner ikke bare lige sådan:0)´Han kan også sove i sin autostol hvis vi kører bil - det gjorde Asta aldrig:0)

Anmeld

20. marts 2011

Bondepigen

Lille-Nivs.Mor skriver:

GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD! Du er gravid?! OMG! Det anede jeg ikke.. Ihh... *jubler*

KÆMPE STORT TILLYKKE! Kan se du er 23 uger henne - så over halvvejs Hvor er det bare dejligt at høre Og så med en lille dreng, det er jo helt igennem fantastisk

Hvordan har graviditeten været for dig indtil nu?

Ja, det er jo altid hårdt når der kommer en lille søskende, uanset hvor let forældrene prøver at gøre det.

Men derfor kan man jo stadig mindske jalousi osv. ved at forberede.
Men det er forståeligt at du håber det snart bliver bedre med hende og søvn, så hun som du netop skriver ikke føler sig tilsidesat. Rigtig flot at du har fokus på det, og forsøger at gøre det lettere for hende.

Ihh kan ikke komme mig over at du er gravid, og jeg slet ikke har set det Tsk tsk.. Godt nok har jeg næsten ikke været på, men alligevel...

Tak, det skal du skam ikke være flov over... Jeg havde vist osse overset noget temmelig vigtigt med hensyn til dig, så vidt jeg husker..

Ja det er da lidt sjovt at det bliver en dreng, så har vi en af hver.
Men ville selvfølgelig være lige så glad, hvis det blev en pige, bare det er en sund og rask baby!

Uuuh, graviditeten har været lidt hård ved mig. Min krop egner sig åbenbart ikke rigtig til det. Men nu er jeg osse meget hypermobil, så jeg bliver jo mere hypermobil, når jeg er gravid.

Bækkensmerterne begyndte tidligt, men er først blevet rigtig slemme nu. Og i de første 3 1/2 mdr spiste jeg nærmest ikke kød, så jeg tager dobbelt op på jern, da jeg i forvejen ikke optager det særlig godt. Og så døjede jeg i en periode med migræne og svimmelhed.

Alt det er dog heldigvis blevet bedre, bortset fra bækkensmerterne, men jeg skal ind til jordemoderen og have akupunktur d. 23. så det håber jeg der hjælper lidt på det. Og så har jeg jo Emma, så hun tager jo fokus fra det indimellem...

Vil sige det er dejligt, at have en i forvejen, for så føles det som om tiden går hurtigere..

Anmeld

20. marts 2011

Bondepigen

Ups dobbelt op...

Anmeld

20. marts 2011

Bondepigen

Tullemor82 skriver:

Alexander er aldrig faldet i søvn mærkelige steder, han falder fx ikke i søvn midt på gulvet

Men han har altid kunnet sove i autostolen eller hvis der bare var en vogn eller en seng af en art, jeg er godt nok altid blevet hos ham til han faldt i søvn, men det har maks taget 20 min. Og derfra sover han fint selv mens jeg er ude hos dem vi er på besøg hos

Da han var lille bar vi ham også bare ud i bilen uden problemer, han sov bare videre
Det har dog krævet et værelse væk fra festlighederne skal lige siges, fint nok at han kan høre det, men hvis han kan se festen falder han ikke i søvn

Det ville osse være dejligt, hvis Emma kun tog 20 min. Om at falde i søvn. Gad virkelig godt, man kunne tage ud om aftenen, og blive lidt længere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.