Dejlig mops tæve sælges. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Dictes mor

Kief31 skriver:

For folk der vil lave penge på hunde er 6000 ikke det der skiller dem ad.. En toårig mops, lige klar til avl, en populær race nem at sælge hvalpe efter.. Den kan nemt få to kuld om året, måske 5 hvalpe pr gang af 8-10000 kr, så er de 6000 invisteret godt.

Men folk der vil have en familiehund, vil da ikke give 6000 for en toårig hund, som muligvis ikke er renracet, uden stamtavle og hvem ved problemhund?? Der er masser af hunderacer med DKK stamtavle til 7-9000,- Jeg har selv lige købt ny hvalp.. Og så har man oveni købet to års garanti..

To års garanti for hvad? Jeg vil sige, at jeg gav gerne 6000 for en to årig hund, hvis det var den jeg ville have, og jeg ved en del om hunde, skulle jeg selv mene. Det ville bestemt ikke skræmme mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

SD21

Dictes mor skriver:

To års garanti for hvad? Jeg vil sige, at jeg gav gerne 6000 for en to årig hund, hvis det var den jeg ville have, og jeg ved en del om hunde, skulle jeg selv mene. Det ville bestemt ikke skræmme mig.

De kunne godt skræme mig. Vores den ene er en blandingshund og har derfor ikke stamtavle - hun har haft allergi siden hun var et halvt år og vi har brugt sindssygt mange penge på hende i dyrlægeregninger pga. det  Men chancen for sådan nogle ting er jo meget meget små, når det er en hund på 2 år, så der ville jeg nok godt turde, men jeg ville ikke turde hvis det var en hvalp.

Anmeld

18. marts 2011

Dictes mor

Kief31 skriver:

For folk der vil lave penge på hunde er 6000 ikke det der skiller dem ad.. En toårig mops, lige klar til avl, en populær race nem at sælge hvalpe efter.. Den kan nemt få to kuld om året, måske 5 hvalpe pr gang af 8-10000 kr, så er de 6000 invisteret godt.

Men folk der vil have en familiehund, vil da ikke give 6000 for en toårig hund, som muligvis ikke er renracet, uden stamtavle og hvem ved problemhund?? Der er masser af hunderacer med DKK stamtavle til 7-9000,- Jeg har selv lige købt ny hvalp.. Og så har man oveni købet to års garanti..

Nu læste jeg lige mit svar igennem igen, og det lød vist lidt surt, det var ikke sådan ment overhovedet. Jeg undrede mig bare, hvad det er for en garanti du har fået på din hvalp, det er det eneste. Jeg kan udemærket godt forstå din argumentation, og i bund og grund så mener vi jo det samme, nemlig at den her lille hund skal ende et dejligt sted. Jeg håber ikke, at du læste min besked som værende sur, for det var bestemt ikke sådan ment.

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

Kief31 skriver:

Det er fint! Hvis du gider oprette et indlæg omkring emnet selv, ville det være dejligt!

God dag!

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

Dusty skriver:

Har du sat den ind på Hundegalleri?

Må dog sige jeg aldrig har set en voksen tavleløs hund solgt til den pris. Vi gik selv af med vores hund helt gratis fordi vi fandt den perfekte familie- det var lige før jeg også havde foræret dem vores børn også Håber i finder en ligeså perfekt og kærlig familie til jeres mopsepige

Tak, men hun bliver på ingen måde gratis. Det er i sig selv en temmelig dyr race.. Og prisen er som den er lige pt.

Anmeld

18. marts 2011

Tkcuf

Nicolinesmor170510 skriver:

Tak, men hun bliver på ingen måde gratis. Det er i sig selv en temmelig dyr race.. Og prisen er som den er lige pt.

Nå nej men det sagde jeg heller ikke hun skulle være. Delte bare min solskinshistorie med dig fordi det lød som om du kunne bruge den Der findes søde familier der gerne vil adoptere en voksen hund. Men hvis du vil tjene penge på din dyre hunderace forstår jeg det da godt.  Men det var slet ikke det jeg hentyede til. Sorry.

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

Dusty skriver:

Nå nej men det sagde jeg heller ikke hun skulle være. Delte bare min solskinshistorie med dig fordi det lød som om du kunne bruge den Der findes søde familier der gerne vil adoptere en voksen hund. Men hvis du vil tjene penge på din dyre hunderace forstår jeg det da godt.  Men det var slet ikke det jeg hentyede til. Sorry.

Det er iorden..

Jeg vil ikke tjene penge på hende, men vi mener selv, at det er fair at få hende for hende, og ikke bare give hende gratis væk..

Anmeld

18. marts 2011

de-wett

hej og kæmpe  til dig.

Jeg vil meget gerne prøve at spørge min søster. Hun er lige flyttet på en stor gård ovre ved glejbjerg. De har 3 hunde i forvejen som alle er kommet til dem fordi dere egen familie af forskellige grunde ikke kunne have dem mere . Jeg ved ikke lige om hun vil give 6000 kr for den, men kan høre hvad hun vil give. hvis det er okay ? Hun har altid ville hve en mobse hun har bare aldrig kunne finde den rigtige(den skal være kælen og være god til at hygge om en når man har det skidt) (Hun har gigt).

krammer herfra

Anmeld

18. marts 2011

Isabella_mor

Kief31 skriver:

nu er der altså forskel på folk... og der er folk der DISIDERET går efter racen mops ikke pga. at det er en racehund og de vil lave penge.. (så havde jeg fået lavet MANGE hvalpe med min han, og han har ALDRIG humpet en tæve endnu....!! han skal dog have lov til det... ingen tvivl om det..) men fordi at det er en lille hund med SÅ ekstremt meget personlighed.. det er seriøst ligesom at få et barn eller at have et barn.. det er en race der med sikkerhed er god til børn, det er sådan en hund der hvis du vil lege, vil den lege,, vil du sove, vil den også sove, vil du gå en kort tur er den tilfreds, og vil du gå en lang tur er den også tilfreds..  den kan lære tricks hurtigt.. og generalt er der bare ikke nogen dårlige ting at sige om en mops...

tror ikke folk køber en hund uden stamtavle for at avle.. da de ikke får nær så meget ud af det som hvis det er en hund der har. og når det gælder racehunde som en mops der nemt kan blive for "indavlet" så er folk ikke nært så interesseret..

mopsen er måske ikke den mest populære race lige pt.. så folk der køber en mops for at avle og have en "pengemaskine" smider derfor penge ud af vinduet, fordi at det koster mange penge for at få dem alle vaccineret og tjekket hos dyrelæge, hvis ikke de er vaccineret og har vaccinationspapirene i orden, så er der heller ikke nogen der vil købe dem.. og så står man med en masse hvalpe som man bare skal af med.. så jeg tror ikke det er enhvær idiot der køber en hund.

og tror du nu ikke også at hende der sælger hunden har et krav om at evt dem der er interesserede lige skal komme på besøg og evt også selv gerne vil besøge dem der er interesserede i hunden så hun er sikker på at den får et godt hjem...

hvis det var mig der stod i den situation og skulle sælge min hund (hvilket ALDRIG SKER) så ville jeg stille krav til dem der skulle være interesserede..

jeg ville. kræve at den skulle bo et sted med have, eks. og kræve at dem der købte ham havde tid nok til ham. jeg ville kræve at komme og besøge dem inden de købte ham. og jeg ville måske også gerne have lov til at komme og besøge hunden hvis det var muligt at kunne få sådan en aftale på plads.. 

når man går af med et kæledyr er det ikke som at sælge et brugt stykke legetøj eller en beklædningsdel. det er en del af sin familie man bliver nødt til at gå af med, og man har sgu krav på at dem der overtager hunden behandler den ordenligt, og der har man PLIGT, syntes jeg, som sælger til at finde den bedste familie/ejer til hunden, så den får det bedst muligt...

og der gælder det jo bare om at følge sin mavefornemmelse...

og dem der ikke vil give 6000 for en racehund, vil heller ikke kunne tage sig ordentligt af den da der er mange af den slags hunde der kræver lidt særlig pleje.. så skal sådan en familie hellere anskaffe sig en labrador eller en terrier...!!

Anmeld

18. marts 2011

Bare mig..

de-wett skriver:

hej og kæmpe  til dig.

Jeg vil meget gerne prøve at spørge min søster. Hun er lige flyttet på en stor gård ovre ved glejbjerg. De har 3 hunde i forvejen som alle er kommet til dem fordi dere egen familie af forskellige grunde ikke kunne have dem mere . Jeg ved ikke lige om hun vil give 6000 kr for den, men kan høre hvad hun vil give. hvis det er okay ? Hun har altid ville hve en mobse hun har bare aldrig kunne finde den rigtige(den skal være kælen og være god til at hygge om en når man har det skidt) (Hun har gigt).

krammer herfra

Det lyder spændende på en gård.. Men er hendes hunde "gård"hunde? Altså kommer de ind, står de i hundegård? For det er hun bestemt ikke egnet til..

Hun er meget rolig, men kan også være meget legesyg.. Har jeg været dårlig eller bare slappet af, så har hun bare lagt sig ved siden af mig og slappet af med mig.. Der er ikke gang i hende hele tiden, så det er jo faktisk godt hvis duín søster har gigt.. Altså forstå mig ret..  Hun er ikke kedelig, men hun er heller ikke en hund der springer rundt hele tiden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.