Fortstår ikke altid hvorfor tingene er som de er..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

henh01

BlyViol skriver:

jeg tænker lidt... hvis Cicelya (??) skal fjernes hvorfor fjernede de så ikke Tino? Der var det da også malou's behov der kom i første række, hendes mor tog over hele tiden, malou boede flere forskellige steder osv.. Selvom vi ikke har set det hele, så er der da visse lighedstræk mellem de to. 

Jeg synes faktisk Hannah har rykket sig noget længere end Malou Stella :/

Fordi de ser MS' mor som en stabil omsorgsgiver hvor Hannah ikke har nogen familie (hendes mor er syg)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Vidunderligeunger

henh01 skriver:

Fordi de ser MS' mor som en stabil omsorgsgiver hvor Hannah ikke har nogen familie (hendes mor er syg)

det er selvfølgelig rigtig nok, men det er da stadig MS's ansvar med tino, og ikke moderen? 

og nej Hannas mor er da slet ikke til nogen hjælp 

Anmeld

17. marts 2011

henh01

BlyViol skriver:

det er selvfølgelig rigtig nok, men det er da stadig MS's ansvar med tino, og ikke moderen? 

og nej Hannas mor er da slet ikke til nogen hjælp 

helt enig, men det koster jo rigtig mange penge at fjerne så derfor ser man på alle de udefra kommende faktorer såsom om der er andre omsorgsgivere i samspil med barnet der giver tryghed og stabilitet. Jeg synes det er godt for Tino at bo ved sin mormor

Anmeld

17. marts 2011

mulle7430

BlyViol skriver:

jeg tænker lidt... hvis Cicelya (??) skal fjernes hvorfor fjernede de så ikke Tino? Der var det da også malou's behov der kom i første række, hendes mor tog over hele tiden, malou boede flere forskellige steder osv.. Selvom vi ikke har set det hele, så er der da visse lighedstræk mellem de to. 

tænker det samme som dig hun skal prise sig lykke for sin mor ellers tror jeg heller ikke hun havde ham længere...det er der jeg nogengange faktisk kan blive gal

Anmeld

17. marts 2011

Vidunderligeunger

henh01 skriver:

helt enig, men det koster jo rigtig mange penge at fjerne så derfor ser man på alle de udefra kommende faktorer såsom om der er andre omsorgsgivere i samspil med barnet der giver tryghed og stabilitet. Jeg synes det er godt for Tino at bo ved sin mormor

jeg synes også det er bedre for ham at mormor tager sig af ham og så kan MS ligesom agere mor når hun har overskud til det MEN jeg synes stadig det er MS's ansvar at have med tino at gøre. Hun ville også have rigtig godt af et mødrehjem, så kun kunne få nogle redskaber til at lære hvordan man er mor

Anmeld

17. marts 2011

Vidunderligeunger

mulle7430 skriver:

tænker det samme som dig hun skal prise sig lykke for sin mor ellers tror jeg heller ikke hun havde ham længere...det er der jeg nogengange faktisk kan blive gal

ja :/ det er ærgeligt at hendes mor kan "redde" hende lige på målstregen der.

Anmeld

17. marts 2011

mulle7430

BlyViol skriver:

ja :/ det er ærgeligt at hendes mor kan "redde" hende lige på målstregen der.

ja

Anmeld

17. marts 2011

eElak

BlyViol skriver:

Forskellen er i de 2 sager at malou stella netop har hendes mor til at støtte op om sig - det har Hannah ikke i samme omfang... 

Hannahs mor er - så vidt jeg husker syg, og endda med dødelig udgang... 

Mor-britta er sund og rask, men bare alt for meget hønemor overfor MS - hvilket har reddet MS's røv i forhold til at beholde sit barn! 

Anmeld

17. marts 2011

Vidunderligeunger

KaLee skriver:

Forskellen er i de 2 sager at malou stella netop har hendes mor til at støtte op om sig - det har Hannah ikke i samme omfang... 

Hannahs mor er - så vidt jeg husker syg, og endda med dødelig udgang... 

Mor-britta er sund og rask, men bare alt for meget hønemor overfor MS - hvilket har reddet MS's røv i forhold til at beholde sit barn! 

ja det kan jeg også godt se, men jeg mener stadig at det da er lidt urimeligt for Hannah at hende og MS faktisk har de samme kompetencer (hvis ikke Hannah fakisk er mere kompetent end MS) men det er MS's mor der redder MS :/ det er da unfair, synes jeg.. 

Anmeld

17. marts 2011

eElak

BlyViol skriver:

ja det kan jeg også godt se, men jeg mener stadig at det da er lidt urimeligt for Hannah at hende og MS faktisk har de samme kompetencer (hvis ikke Hannah fakisk er mere kompetent end MS) men det er MS's mor der redder MS :/ det er da unfair, synes jeg.. 

Hvem har sagt at jeg synes det var fair?? 

Jeg gør bare forskellen klar på de to, eller netværket vel af mærke.... 

Jeg synes også at Hannah mindede umådeligt meget om MS i starten af programmet.. 

der er også forskel på kommunernes måde at arbejde på - desværre, men det er mennesker som sidder med sagerne - dog med den samme lovgivning.. men dette kan tolkes forskelligt, ligesom hvad den enkelte person mener hvad der bør gøres i div. sager.... 

Hvis det var den samme person som sad med begge deres sager - så ville jeg glo noget . men det er det jo ikke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.