Fortstår ikke altid hvorfor tingene er som de er..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.849 visninger
52 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Valle81

Sidder og ser de unge mødre og følger hende med Ceciliaya - kan pludselig ikke huske hvad hun hedder.

Kigger på denne skønne og smukke lille pige,som bare ser ud til at stor trives, udvikles har det godt osv og så er hendes moder som jaget vildt - et rådyr caught in the headlights. Og de overvejer at fjerne barnet -

Også sad jeg har forleden og læste i en debat herinde at børn bliver sendt til samvær hos en forældre der forulemper dem med vold eller andet - men fordi blå mærker ikke kan dokumenteres så stoppes samværet ikke.

Jeg væmmes sku over det som jeg egentlig synes uretfærdigt - og hvor jeg mener børnene i begge tilfælde er de største tabere.

Måtte bare lige af med det - ikke for at at starte en diskution om den pågeældende mor -

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Kvindemin

Jamen du har ret.
Systemet er skruet fuldstændig forkert sammen

Anmeld

16. marts 2011

Janni.

Har også lige set det afsnit, og må sige at jeg nåede til samme konklusion som dig - undrer mig over at de overvejer at fjerne det barn 

Men igen, det er jo tv, vi ser jo ikke alt. Men på den anden side så synes jeg da egentlig at tv er ret gode til at fremhæve de negative ting, så undrer mig bare hvis det står så ringe til, at de ikke fremhæver det i tv'et. 

Nå, det var bare lige hvad jeg tænkte på 

Anmeld

16. marts 2011

morethanperfect

Valle81 skriver:

Sidder og ser de unge mødre og følger hende med Ceciliaya - kan pludselig ikke huske hvad hun hedder.

Kigger på denne skønne og smukke lille pige,som bare ser ud til at stor trives, udvikles har det godt osv og så er hendes moder som jaget vildt - et rådyr caught in the headlights. Og de overvejer at fjerne barnet -

Også sad jeg har forleden og læste i en debat herinde at børn bliver sendt til samvær hos en forældre der forulemper dem med vold eller andet - men fordi blå mærker ikke kan dokumenteres så stoppes samværet ikke.

Jeg væmmes sku over det som jeg egentlig synes uretfærdigt - og hvor jeg mener børnene i begge tilfælde er de største tabere.

Måtte bare lige af med det - ikke for at at starte en diskution om den pågeældende mor -

Christina

Har siddet og tænkt på jeg syns hun gør det bedre og bedre for hver gang vi ser hende .. Ciceleya virker så glad og tilfreds .. Hvorfor vil de fjerne hende ?? 

Anmeld

16. marts 2011

Valle81

Chritinap skriver:

Jamen du har ret.
Systemet er skruet fuldstændig forkert sammen

Åhh glad for jeg ikke er ene om at sidde med sådan en følelse af - åhh forhelvede da osse.

Fik sku bare lyst til at holde om hende.

Og så bruge så maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange ressouorcer på noget som jo ser ud til at være ok...

Anmeld

16. marts 2011

SHERO

Jeg tror det er svært at sætte sig ind i, for hver sag er jo forskellige, og forskellige mennesker der skal tage stilling til problemerne.

Min opfattelse er dog oftest at de mennesker der tager beslutningerne er kompentente mennesker der i stand til at vurdere barnets trivsel. Så er overbevist om der er mere til historien end den vi ser i f.eks. de unge mødre.

Har ikke lige læst den tråd du referere til, men ved fra min mor at hendes kollega blev forbudt samvær med sin datter fordi hendes mor hævede overgreb der aldrig havde fundet sted, så tror nu altså at de tager sådan beskyldninger meget alvorligt...

Anmeld

16. marts 2011

Valle81

Buito skriver:

Har også lige set det afsnit, og må sige at jeg nåede til samme konklusion som dig - undrer mig over at de overvejer at fjerne det barn 

Men igen, det er jo tv, vi ser jo ikke alt. Men på den anden side så synes jeg da egentlig at tv er ret gode til at fremhæve de negative ting, så undrer mig bare hvis det står så ringe til, at de ikke fremhæver det i tv'et. 

Nå, det var bare lige hvad jeg tænkte på 

Ja vi ser selvfølgelig ikke alt, men som de skriver - de er sku ret gode til at finde det negative - og seriøst - hun bor rent og pænt - barnet er rent og død lækkert, hun gør alt hvad de beder hende om (mødrehjem, struktur osv)

Synes sku hun kæmper - men det er aldrig godt nok.

Stakkels stakkels lige pige og mor.

Der er sku noget galt i Danmark

Anmeld

16. marts 2011

Valle81

morethanperfect skriver:

Har siddet og tænkt på jeg syns hun gør det bedre og bedre for hver gang vi ser hende .. Ciceleya virker så glad og tilfreds .. Hvorfor vil de fjerne hende ?? 

Præcis.............

Og jo struktur - men altså alle familier kommer jo igennem turbolente tider - og det kan jo være alt fra skilsmisser til dødsfald - men altså - giv hende da lige en chance.

Men hun må ikke fejle på nogle punkter fordi hun er under lup. Det må være såååååååååååååååååååååå hårdt.

Jeg er helt sikker på at hun har haft brugt for alt den hjælp hun har fået ellers tror jeg ikke hun ville være hvor hun er idag, men de må jo også lade hende lidt være:0)

Anmeld

16. marts 2011

morethanperfect

Valle81 skriver:

Præcis.............

Og jo struktur - men altså alle familier kommer jo igennem turbolente tider - og det kan jo være alt fra skilsmisser til dødsfald - men altså - giv hende da lige en chance.

Men hun må ikke fejle på nogle punkter fordi hun er under lup. Det må være såååååååååååååååååååååå hårdt.

Jeg er helt sikker på at hun har haft brugt for alt den hjælp hun har fået ellers tror jeg ikke hun ville være hvor hun er idag, men de må jo også lade hende lidt være:0)

Ja alle kommer jo ud for nogle små problemer i deres liv , det kan man ikke komme udenom . Og syns det er lidt synd hun blir overvåget af kommunen .. Glæder mig til næste afsnit .. Spændt på og se hvad de så har fundet på med hende ..! Hmm .... 

Anmeld

16. marts 2011

Mi

Det er tv  Vi ser ikke sandheden, men et udsnit sådan som tvselskabet vælger at vise os den. Jeg har efterhånden oplevet en del børn som er blevet fjernet, og ikke en eneste gang har jeg kunne se, at der kunne være en anden løsning. Det er simpelthen så dyrt at fjerne børn, så kommunerne gør alt for at undgå det. Desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.