Fortstår ikke altid hvorfor tingene er som de er..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Janni.

Valle81 skriver:

Ja vi ser selvfølgelig ikke alt, men som de skriver - de er sku ret gode til at finde det negative - og seriøst - hun bor rent og pænt - barnet er rent og død lækkert, hun gør alt hvad de beder hende om (mødrehjem, struktur osv)

Synes sku hun kæmper - men det er aldrig godt nok.

Stakkels stakkels lige pige og mor.

Der er sku noget galt i Danmark

Ja desværre må jeg give dig ret, vil dog også ønske det var anderledes. Føler virkelig med hende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Silvermist

Ja selvfølgelig er det kun korte klip fra andre menneskers liv vi ser på tv, men udfra det som jeg har set på tv, så synes jeg altså også at hun forbedrer sig mere og mere og virkelig kæmper en brag kamp for sin datter. Jeg har ondt af hende og Cecilya (staves) og i det hele taget hele familien. Jeg synes personligt at det ser ud til at Cecilya (staves igen) trives godt, men som sagt, så har jeg selvfølgelig ikke kendskab nok til at dømme denne konkrete sag. Sikke en sørgelig situation uanset hvad.

Anmeld

16. marts 2011

Valle81

Silvermist skriver:

Ja selvfølgelig er det kun korte klip fra andre menneskers liv vi ser på tv, men udfra det som jeg har set på tv, så synes jeg altså også at hun forbedrer sig mere og mere og virkelig kæmper en brag kamp for sin datter. Jeg har ondt af hende og Cecilya (staves) og i det hele taget hele familien. Jeg synes personligt at det ser ud til at Cecilya (staves igen) trives godt, men som sagt, så har jeg selvfølgelig ikke kendskab nok til at dømme denne konkrete sag. Sikke en sørgelig situation uanset hvad.

Nemlig:0)

Skide godt skrevet - for jeg ved jo også godt at tingene ikke er nemme at bedømme ud fraen tv udsendelse.

Men derfor får man jo sine tanker:0) og måtte bare ud med dem:0)

Lidt ligesom at jeg synes det er hen i vejret at der gives statsstøtte til kunst og kultur i million millardklasser, når jeg synes de i disse krisetider måske burde skæres væk og gå til skoler og sygehuse:0)

Men igen det er jo også et emne der ikke er sort hvidt.

Anmeld

16. marts 2011

henh01

Altså jeg tænker at Hannah startede ud på mødrehjælpen fordi hun ikke kunne tilsidesætte egne behov frem for datterens. -Kommer hjem i sin egen lejlighed og første dag hun er der holder hun fest,??

Hun har en sygdom i hovedet der sommetider gør hende utilregnelig og hun har det med at "tænde af" meget hurtigt.

Hun virker - ud fra det vi ser i DUM - som en MEGET ung pige der stadig ikke helt forstår at tilsidesætte egne behov frem for datterens - ryger inden, holder "fest" mens datteren er hjemme, skændes med kæresten hver og hveranden dag osv osv.

Derudover skal man huske på at der er en grund for at de bliver sat i stævne på et mødrehjem, at datteren er i aflastning osv osv osv.

Jeg tror og håber på at det danske system er skruet sådan sammen at der selvfølgelig handles på baggrund af flere faktorer der ikke vises på TV. Jeg har den holdning til systemet at de ofte griber for sent ind, og først formår at fjerne barnet hjemmefra når skaden er sket. Barnets første leveår er hele barnets fundament, hvorfor det er hér der netop skal gribes ind og ikke når barnet er 6, 10 eller 15 år.

Anmeld

16. marts 2011

kamtok

Silvermist skriver:

Kunne ikke være mere enig.

Man kan jo se, at hun er glad pige og virker til at være ret velfungerende. Og det er jo ikke noget et barn kan "spille". Børn er nu engang dem de er.

Hun virker umiddelbart til at være en skide god mor, det kan man jo se - og både hende og hendes kæreste elsker cecilaya . Det eneste hun skal have styr på nu, er sig selv og sit temprament.

Anmeld

16. marts 2011

An&Jo

henh01 skriver:

Altså jeg tænker at Hannah startede ud på mødrehjælpen fordi hun ikke kunne tilsidesætte egne behov frem for datterens. -Kommer hjem i sin egen lejlighed og første dag hun er der holder hun fest,??

Hun har en sygdom i hovedet der sommetider gør hende utilregnelig og hun har det med at "tænde af" meget hurtigt.

Hun virker - ud fra det vi ser i DUM - som en MEGET ung pige der stadig ikke helt forstår at tilsidesætte egne behov frem for datterens - ryger inden, holder "fest" mens datteren er hjemme, skændes med kæresten hver og hveranden dag osv osv.

Derudover skal man huske på at der er en grund for at de bliver sat i stævne på et mødrehjem, at datteren er i aflastning osv osv osv.

Jeg tror og håber på at det danske system er skruet sådan sammen at der selvfølgelig handles på baggrund af flere faktorer der ikke vises på TV. Jeg har den holdning til systemet at de ofte griber for sent ind, og først formår at fjerne barnet hjemmefra når skaden er sket. Barnets første leveår er hele barnets fundament, hvorfor det er hér der netop skal gribes ind og ikke når barnet er 6, 10 eller 15 år.

må lige fremhæve det med aflastningen..

Det er Hannah selv der har bedt om det fordi der ikke er nogen far med indover og hun derfor stod med det hele selv, og synes faktisk det var rigtig stort af hende at hun indså at hun havde brug for den hjælp og "frihed" som hun får ved aflastningen..

derudover så synes jeg faktisk hun klarer det rigtig godt, og de vil jo skære ind på at de ikke mener datteren udvikler sig og trives som hun skal, men for mig virker datteren altså som en meget harmonisk og glad pige, og hun virker altså ikke som hun er bagud i udviklingen.. Hun har udviklet sig rigtig meget gennem tiden, og i starten kunne jeg slet ikke have hende, men nu synes jeg faktisk hun klarer det rigtig godt.. Det eneste negative jeg har om hende lige nu er at hun er så sløj med uddannelse osv, og bare helst vil gå derhjemme..

Anmeld

16. marts 2011

qp

Jeg skal ikke kunne vurdere om hvorvidt pigen skal fjernes fra hjemmet ud fra hvad jeg har set i tv - for vi får jo kun et lille indblik i deres liv. Jeg kan dog godt se hvad deres liv er præget af - skænderier, hysteri, druk, røg, uforudsigelighed, psykisk ustabilitet og egocentrisme! - Det er hvad jeg ser og oplever når jeg ser Hanna & Co....

I mine øjne er hun en frustreret psykisk ustabil pige der er ude af stand til, at sætte sit barns behov før sine egne. Hun har da gode hensigter, det tvivler jeg ikke på men jeg er ret sikker på, at hun absolut ikke ville tænke på datteren først i en evt. kærlighedskrise.

Jeg synes hun er ustabil og umoden... Og i må jo også tænke på, at datterens plejemor og aflastningsfamilie samarbejder med kommunen - hvorfra oplysningerne/ bekymringerne omkring datterens trivsel og udvikling kommer fra.

Anmeld

16. marts 2011

Silvermist

Valle81 skriver:

Nemlig:0)

Skide godt skrevet - for jeg ved jo også godt at tingene ikke er nemme at bedømme ud fraen tv udsendelse.

Men derfor får man jo sine tanker:0) og måtte bare ud med dem:0)

Lidt ligesom at jeg synes det er hen i vejret at der gives statsstøtte til kunst og kultur i million millardklasser, når jeg synes de i disse krisetider måske burde skæres væk og gå til skoler og sygehuse:0)

Men igen det er jo også et emne der ikke er sort hvidt.

Hvor er jeg dog bare enig. Jeg kan blive noget så chokeret over alle de milliarder der går til f.eks. kunst, kultur og sport, da der findes så mange vigtigere ting at bruge pengene på. Penge vokser jo ikke ligefrem på træerne i disse hårde tider. De få penge vi har at gøre med, de bør da bruges på at forbedre borgernes livsvilkår. De bør da bruges på skolerne, institutionerne, sygehusene osv.

Anmeld

16. marts 2011

morethanperfect

henh01 skriver:

Mig og min søster har været i aflastning i 15 år , fordi det var godt for os og komme ud og se lidt andet efter vores mors død .. Så man kan sagtens komme i aflastning af andre grunde .. 

Hun er ung mor , og var MEGET usikker i starten , men hvem er ikke det ? Der er mange der ryge indenfor selvom de har børn , det bestemmer de jo selv .. Jeg kan følge dig i , at jeg syns det var lidt tamt da hun i sin tid holdte fest , og nej hvor blev jeg urolig dengang . Men i de nyere afsnit af hende , har hun forbedret sig 100 % ..

Anmeld

17. marts 2011

smokin

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1520240.ece

Hannah vandt over kommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.