Altså jeg tænker at Hannah startede ud på mødrehjælpen fordi hun ikke kunne tilsidesætte egne behov frem for datterens. -Kommer hjem i sin egen lejlighed og første dag hun er der holder hun fest,?? 
Hun har en sygdom i hovedet der sommetider gør hende utilregnelig og hun har det med at "tænde af" meget hurtigt.
Hun virker - ud fra det vi ser i DUM - som en MEGET ung pige der stadig ikke helt forstår at tilsidesætte egne behov frem for datterens - ryger inden, holder "fest" mens datteren er hjemme, skændes med kæresten hver og hveranden dag osv osv.
Derudover skal man huske på at der er en grund for at de bliver sat i stævne på et mødrehjem, at datteren er i aflastning osv osv osv.
Jeg tror og håber på at det danske system er skruet sådan sammen at der selvfølgelig handles på baggrund af flere faktorer der ikke vises på TV. Jeg har den holdning til systemet at de ofte griber for sent ind, og først formår at fjerne barnet hjemmefra når skaden er sket. Barnets første leveår er hele barnets fundament, hvorfor det er hér der netop skal gribes ind og ikke når barnet er 6, 10 eller 15 år.
Anmeld