Fortstår ikke altid hvorfor tingene er som de er..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Vidunderligeunger

KaLee skriver:

Hvem har sagt at jeg synes det var fair?? 

Jeg gør bare forskellen klar på de to, eller netværket vel af mærke.... 

Jeg synes også at Hannah mindede umådeligt meget om MS i starten af programmet.. 

der er også forskel på kommunernes måde at arbejde på - desværre, men det er mennesker som sidder med sagerne - dog med den samme lovgivning.. men dette kan tolkes forskelligt, ligesom hvad den enkelte person mener hvad der bør gøres i div. sager.... 

Hvis det var den samme person som sad med begge deres sager - så ville jeg glo noget . men det er det jo ikke.. 

hehe det er der ingen der har..

men ja kan godt følge dit svar.. har bare ondt af hannah, da jeg synes hun klarer det rigtig flot i forhold til da hun lige havde født...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

TbCp

Valle81 skriver:

Sidder og ser de unge mødre og følger hende med Ceciliaya - kan pludselig ikke huske hvad hun hedder.

Kigger på denne skønne og smukke lille pige,som bare ser ud til at stor trives, udvikles har det godt osv og så er hendes moder som jaget vildt - et rådyr caught in the headlights. Og de overvejer at fjerne barnet -

Også sad jeg har forleden og læste i en debat herinde at børn bliver sendt til samvær hos en forældre der forulemper dem med vold eller andet - men fordi blå mærker ikke kan dokumenteres så stoppes samværet ikke.

Jeg væmmes sku over det som jeg egentlig synes uretfærdigt - og hvor jeg mener børnene i begge tilfælde er de største tabere.

Måtte bare lige af med det - ikke for at at starte en diskution om den pågeældende mor -

Christina

Jeg ser ikke de unge mødre, så ved ikke lige hvem du snakker om der...

Men måtte lige kommentere at JO ind imellem er systemet skruet fuldstændigt åndsvagt sammen!!!
Kender personligt til to sager, den ene en 8-9 årig dreng der blev banket af sin stedfar....ingen gjorde noget... først da den stakkels lille dreng selv gik til en lærer blev der handlet

Og i den anden sag måtte jeg gribe ind til sidst, selvom barnet hver dag var omgivet af offentlige personer som alle så hvad der foregik, men intet gjorde....

Så det er både systemet der kan være elendigt men også mennesker der bare lukker øjnene og vender ryggen til.

Anmeld

17. marts 2011

Valle81

TbCp skriver:

Jeg ser ikke de unge mødre, så ved ikke lige hvem du snakker om der...

Men måtte lige kommentere at JO ind imellem er systemet skruet fuldstændigt åndsvagt sammen!!!
Kender personligt til to sager, den ene en 8-9 årig dreng der blev banket af sin stedfar....ingen gjorde noget... først da den stakkels lille dreng selv gik til en lærer blev der handlet

Og i den anden sag måtte jeg gribe ind til sidst, selvom barnet hver dag var omgivet af offentlige personer som alle så hvad der foregik, men intet gjorde....

Så det er både systemet der kan være elendigt men også mennesker der bare lukker øjnene og vender ryggen til.

Det er nemlig det der var min pointe - ikke så meget om hende fra DUM - men det var bare det der lige satte mine tanker igang.

Men du har så meget ret - desværre. Et system som skulle være til for at hjælpe og beskytte men som ofte gør det modsatte. (Dermed ikke sagt at der ikke sker en masse gode ting også - for det gør der bestemt:0) )

Det er trist......................

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.