Fortstår ikke altid hvorfor tingene er som de er..........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Nalle

Altså jeg tænker at Hannah startede ud på mødrehjælpen fordi hun ikke kunne tilsidesætte egne behov frem for datterens. -Kommer hjem i sin egen lejlighed og første dag hun er der holder hun fest,??

Hun har en sygdom i hovedet der sommetider gør hende utilregnelig og hun har det med at "tænde af" meget hurtigt.

Hun virker - ud fra det vi ser i DUM - som en MEGET ung pige der stadig ikke helt forstår at tilsidesætte egne behov frem for datterens - ryger inden, holder "fest" mens datteren er hjemme, skændes med kæresten hver og hveranden dag osv osv.

Derudover skal man huske på at der er en grund for at de bliver sat i stævne på et mødrehjem, at datteren er i aflastning osv osv osv.

Jeg tror og håber på at det danske system er skruet sådan sammen at der selvfølgelig handles på baggrund af flere faktorer der ikke vises på TV. Jeg har den holdning til systemet at de ofte griber for sent ind, og først formår at fjerne barnet hjemmefra når skaden er sket. Barnets første leveår er hele barnets fundament, hvorfor det er hér der netop skal gribes ind og ikke når barnet er 6, 10 eller 15 år.

At børn er i aflastning har intet med dårlig trvisel.

Det ligger lidt i ordet det er en aflastning, for forældrene.

Og hvis man føler man ikke selv kan giv ens barn/børn de oplevelser man gerne vil, endten pga ens overskud, tid penge hvad ved jeg, er det også en god til.

Kender en del der er i aflastning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Tkcuf

Jeg må sige at jeg heller ikke forstår det. Hannah er meget ung og lidt umoden på nogle punkter. Men jeg synes helt bestemt at kærligheden til hendes datter er tydelig. Og for mig, ser det ikke ud som om den lille pige lider overlast. Hun er glad og sød og vækker ingen alamer hos mig som værende misrøgtet eller 'glemt' eller bagud. Ja mor hannah har en del at slås med, men det er der altså mange der har OG alligevel er skide gode mødre.

Og hvor er ham maks altså en god knægt, synes det er flot at en så ung mand tar det store ansvar som far helt uden han egentlig behøver. Og at han er så nede på jorden når hannah får sine flip. Jeg håber det holder mellem dem, hun har sku brug for en der holder hende nede på gulvet når hun flyver op i det røde felt Håber de med tiden bliver venner med hans familie igen.

Anmeld

17. marts 2011

maria87

Valle81 skriver:

Sidder og ser de unge mødre og følger hende med Ceciliaya - kan pludselig ikke huske hvad hun hedder.

Kigger på denne skønne og smukke lille pige,som bare ser ud til at stor trives, udvikles har det godt osv og så er hendes moder som jaget vildt - et rådyr caught in the headlights. Og de overvejer at fjerne barnet -

Også sad jeg har forleden og læste i en debat herinde at børn bliver sendt til samvær hos en forældre der forulemper dem med vold eller andet - men fordi blå mærker ikke kan dokumenteres så stoppes samværet ikke.

Jeg væmmes sku over det som jeg egentlig synes uretfærdigt - og hvor jeg mener børnene i begge tilfælde er de største tabere.

Måtte bare lige af med det - ikke for at at starte en diskution om den pågeældende mor -

Christina

kan sagtens forstå dig og du kan ta stræffe reglerne som eks,..

det forgår på helt samme måde, dem som slår mennesker ihjel og voltager andre for 2 timer i fængsel hvor imod en bankrøver, jamen han får livstid.... ?!????det er lige så røv tåbeligt som komunnen og tvangs fjernelser af børn, me engang imellem rammer de rigtigt med de børn som virkelig har brug for hjælp... 

Anmeld

17. marts 2011

maria87

Dusty skriver:

Jeg må sige at jeg heller ikke forstår det. Hannah er meget ung og lidt umoden på nogle punkter. Men jeg synes helt bestemt at kærligheden til hendes datter er tydelig. Og for mig, ser det ikke ud som om den lille pige lider overlast. Hun er glad og sød og vækker ingen alamer hos mig som værende misrøgtet eller 'glemt' eller bagud. Ja mor hannah har en del at slås med, men det er der altså mange der har OG alligevel er skide gode mødre.

Og hvor er ham maks altså en god knægt, synes det er flot at en så ung mand tar det store ansvar som far helt uden han egentlig behøver. Og at han er så nede på jorden når hannah får sine flip. Jeg håber det holder mellem dem, hun har sku brug for en der holder hende nede på gulvet når hun flyver op i det røde felt Håber de med tiden bliver venner med hans familie igen.

Anmeld

17. marts 2011

tazz

I det inteview der lige har været med Hannah, så siger hun også selv, at hun godt kunne forstå, at kommunen ville fjerne Cecilya, for hun kunne ikke finde ud af, at sætte datterens behov foran sine egne.

Men hun har arbejdet med det, ladet Maks flytte ud, så hun kunne få roen til det, og nu har hun fået det lært. Så Cecilya er ikke længere i fare for, at blive fjernet

Anmeld

17. marts 2011

henh01

morethanperfect skriver:

Mig og min søster har været i aflastning i 15 år , fordi det var godt for os og komme ud og se lidt andet efter vores mors død .. Så man kan sagtens komme i aflastning af andre grunde .. 

Hun er ung mor , og var MEGET usikker i starten , men hvem er ikke det ? Der er mange der ryge indenfor selvom de har børn , det bestemmer de jo selv .. Jeg kan følge dig i , at jeg syns det var lidt tamt da hun i sin tid holdte fest , og nej hvor blev jeg urolig dengang . Men i de nyere afsnit af hende , har hun forbedret sig 100 % ..

Kan kun give dig ret i at det er blevet bedre - hvad vi ser i tv. Men hvis der var en sag i gang mhp at tvangsfjerne datteren så må der jo være belæg for det.

Hun virker for MIG stadig som en pige der ikke formår at tilsidesætte egne behov. -Dog vil jeg sige at det er blevet bedre, men ikke godt nok.

Jeg har nu lige læst at Hannah ikke frygter en sag, da kommunen havde forsikret hende herom, så mon dog hun er på randen til en tvangsfjernelse?

MHT aflæsningen så er det rigtigt at denne OGSÅ bruges som ren aflastning for forældrene, men den bruges altså ligeså til familier som denne, hvor der er OBS på barnet og hvor moderen ikke formår at overskue situationen.

Anmeld

17. marts 2011

henh01

mortilj skriver:

må lige fremhæve det med aflastningen..

Det er Hannah selv der har bedt om det fordi der ikke er nogen far med indover og hun derfor stod med det hele selv, og synes faktisk det var rigtig stort af hende at hun indså at hun havde brug for den hjælp og "frihed" som hun får ved aflastningen..

derudover så synes jeg faktisk hun klarer det rigtig godt, og de vil jo skære ind på at de ikke mener datteren udvikler sig og trives som hun skal, men for mig virker datteren altså som en meget harmonisk og glad pige, og hun virker altså ikke som hun er bagud i udviklingen.. Hun har udviklet sig rigtig meget gennem tiden, og i starten kunne jeg slet ikke have hende, men nu synes jeg faktisk hun klarer det rigtig godt.. Det eneste negative jeg har om hende lige nu er at hun er så sløj med uddannelse osv, og bare helst vil gå derhjemme..

Var ikke klar over at Hannah selv havde bedt om aflastningen.

Men som skrevet ovenover så ser jeg stadig Hannah som en pige der ikke helt formår at tilsidesætte egne behov (læs: ...ikke helt....)

Der må være belæg for en evt sag. Har dog lige læst i en anden tråd i går, at der ikke er nogen sag under opsejling.

Anmeld

17. marts 2011

mulle7430

jeg synes nogen af de unge mødre klar sig super flot og nogen skulle slet ikke have børn   ... men må indrømme nogen gange når jeg ser det røster jeg på hovedet nogen steder vil kommunen tag børne og andre steder ikke selvom det burde være omvendt ...

Anmeld

17. marts 2011

morethanperfect

henh01 skriver:

Kan kun give dig ret i at det er blevet bedre - hvad vi ser i tv. Men hvis der var en sag i gang mhp at tvangsfjerne datteren så må der jo være belæg for det.

Hun virker for MIG stadig som en pige der ikke formår at tilsidesætte egne behov. -Dog vil jeg sige at det er blevet bedre, men ikke godt nok.

Jeg har nu lige læst at Hannah ikke frygter en sag, da kommunen havde forsikret hende herom, så mon dog hun er på randen til en tvangsfjernelse?

MHT aflæsningen så er det rigtigt at denne OGSÅ bruges som ren aflastning for forældrene, men den bruges altså ligeså til familier som denne, hvor der er OBS på barnet og hvor moderen ikke formår at overskue situationen.

Okay .. Jeg syns bare ikke der er grund til at fjerne hende mere .. (af hvad i ser i tv) Vi kan ikke vide hvad der sker når de ikke er i tv , men pigen er glad og trives godt nu .. Jeg tror grunden til de måske vil tvangsfjerne hende var pga. fortiden hvor hun netop holdte fest osv. mens hun lå og sov ..

Anmeld

17. marts 2011

henh01

Nalle skriver:

At børn er i aflastning har intet med dårlig trvisel.

Det ligger lidt i ordet det er en aflastning, for forældrene.

Og hvis man føler man ikke selv kan giv ens barn/børn de oplevelser man gerne vil, endten pga ens overskud, tid penge hvad ved jeg, er det også en god til.

Kender en del der er i aflastning.

Nu vidste jeg ikke at Hannah selv havde bedt om denne plads, men systemtet er nu engang skruet sådan sammen at en aflastning ikke altid kun bruges som aflastning, men også som et sted hvorpå der er opsyn med barnet/familien, i tæt samspil med hjemkommunen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.