update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Muhmi

henh01 skriver:

nej men det burde ikke være lovligt at modftage en offentlig ydelse som mine skattepenge ligeledes dækker når i samtidig scorer jer alle skattefordelene mv!

Så da jeg har arbejdet og SELV spyttet de skattepenge til side til jeg engang fik brug for hjælp og desuden STADIG betaler skat af min kontanthjælp så har jeg ikke ret til at få hjælp fordi jeg står uden arbejde!? Ej fy...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

henh01

Muhmi skriver:

Så da jeg har arbejdet og SELV spyttet de skattepenge til side til jeg engang fik brug for hjælp og desuden STADIG betaler skat af min kontanthjælp så har jeg ikke ret til at få hjælp fordi jeg står uden arbejde!? Ej fy...

Prøv dog at slap af! Jeg har min holdning og du kan lide den eller lade være!!!!!!! Jeg synes ikke man har ret til kontanthjælp når man ejer et hus eller ejer andet med værdi!! Man kan sørge for at melde sig ind i en A kasse hvis man ikke vil risikerer at stå SOM husejer uden arbejde! Alt andet er da uansvarligt når man har hus der skal betales. og på den måde kunne du jo gøre noget selv for ikke at ende uden tag over hovedet!

Anmeld

16. marts 2011

Den lykkelige

Nej, jeg var også lige inde at se på reglerne. Det er den enkelte kommune, der vurderer om de vil udbetale KH eller ej, så I er bare heldige, at jeres kommune vil udbetale KH på trods

Nå ok.. synes jeg godt nok er unfair.. Men ja vi er så heldige..  troede da en lov var en lov over hele landet.. underligt..

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

milopilo skriver:

Nå ok.. synes jeg godt nok er unfair.. Men ja vi er så heldige..  troede da en lov var en lov over hele landet.. underligt..

Næ, de kan åbenbart gradbøjes. En anden bruger har skrevet, at der er ikke er mulighed for KH og hus sammen så det er helt individuelt

Anmeld

16. marts 2011

henh01

milopilo skriver:

Fik engang forklaret at man som husejer kunne gå under 2 forskellige paragraffer og derfor er det forskelligt. Den ene er KH berettiget og den anden er ikke.

Anmeld

16. marts 2011

Mum33

Om man må låne eller ej er jeg ikke klar over, men ring til banken og få et møde. Jeg kan dog ikke forestillie mig at I kan få lov at låne mere end 500.000  når I er på KH.

Men om I kan låne afhænger også af jeres "økonomiske historie" Dvs har I meget overtræk, forbrugslån, SU-lån eller andet der viser, at I ikke er økonomiske forsvarlige, så trækker det ned. Faktisk har vi alle en "karakter" i banken  Jo højere karakter, jo lavere rente og jo mere må du låne.

Men god hus-jagt

Anmeld

16. marts 2011

henh01

I.E.K. skriver:

Om man må låne eller ej er jeg ikke klar over, men ring til banken og få et møde. Jeg kan dog ikke forestillie mig at I kan få lov at låne mere end 500.000  når I er på KH.

Men om I kan låne afhænger også af jeres "økonomiske historie" Dvs har I meget overtræk, forbrugslån, SU-lån eller andet der viser, at I ikke er økonomiske forsvarlige, så trækker det ned. Faktisk har vi alle en "karakter" i banken  Jo højere karakter, jo lavere rente og jo mere må du låne.

Men god hus-jagt

En karakter, hmm... Er det en man kan få oplyst i sin bank?

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nu var jeg lige inde og kigge på reglerne, der som sådan ikke er entydige. Det er den enkelte kommune, der skønner om man vil kunne få KH eller ej

Nå ok, så bor jeg da vist i en af de heldige kommuner, hvad det angår.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nu var jeg lige inde og kigge på reglerne, der som sådan ikke er entydige. Det er den enkelte kommune, der skønner om man vil kunne få KH eller ej

Nå ok, så bor jeg da vist i en af de heldige kommuner, hvad det angår.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Du skal ikke tage dig af det. Hun er sikkert bare af den støbning, der hellere vil lade dig ligge og dø på gaden, fordi du ser for nusset ud. Eller fordi hun da så sparer de penge, som hun kunne komme til at bruge på dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.