update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

Jeg synes bestemt også at reglerne burde være de samme og jeg mener bestemt heller ikke at folk der hver mdr betaler penge til ejet hus burde kunne få kontanthjælp, da det jo uden lige på et elelr andet tidspunkt kommer dem selv til gode at eje huset.

Men måske der er forskel på om det er afdragsfrit huslån eller ej.. For vi har afdragsfrit.. så egentlig er det jo det samme som vi bor til leje.. Altså vi får jo ikke betalt af på huset.. Så det kan være der forskellen ligger mht om man kan eller ikke kan..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

henh01

milopilo skriver:

Men måske der er forskel på om det er afdragsfrit huslån eller ej.. For vi har afdragsfrit.. så egentlig er det jo det samme som vi bor til leje.. Altså vi får jo ikke betalt af på huset.. Så det kan være der forskellen ligger mht om man kan eller ikke kan..

Du får jo stadig alle skattefordelene?

Anmeld

16. marts 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

Du får jo stadig alle skattefordelene?

Ja det rigtig nok.. så ved jeg ikke..

Anmeld

16. marts 2011

Muhmi

Baagøe skriver:

Nå, på den måde. Nej de bliver ikke smidt ud, men de får bare ikke noget KH, da de ejer fast ejendom og dermed skal bruge den "formue" inden de kan få noget fra det offentlige

Jeg sidder med hus selv og er på kontanthjælp... Så jo det kan godt lade sig gøre, mit hus er ikke til at sælge og min friværdi er mindre end 10.000 da jeg kun har boet der i knap tre år.....

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Folk bliver ikke smidt på gaden, og er berettiget til KH, medmindre de har friværdi i huset, som de kan tage lån i..

Ok

Anmeld

16. marts 2011

Muhmi

henh01 skriver:

Jeg synes bestemt også at reglerne burde være de samme og jeg mener bestemt heller ikke at folk der hver mdr betaler penge til ejet hus burde kunne få kontanthjælp, da det jo uden lige på et elelr andet tidspunkt kommer dem selv til gode at eje huset.

Så fordi vi er så smarte at vi ikke bare smider penge ud af vinduet hver måned på en lejelejlighed, så har vi mindre ret til at have tag over hovedet eller hvad????

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Altså, hvis ikke jeg kan stole på det manden på kommunen fortæller mig, så tør man jo aldrig gøre noget, af frygt for at de ikke kan deres arbejde.

Jeg vælger at stole på, han ved hvad han taler om.

Nu var jeg lige inde og kigge på reglerne, der som sådan ikke er entydige. Det er den enkelte kommune, der skønner om man vil kunne få KH eller ej

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

milopilo skriver:

Jeg er på kontanthjælp og har da eget hus som jeg ejer 50/50 med min kæreste.. der er ingen friværdi i.. vi har lånt til alt til det.. også udbetalingen.. og der er ingen problemer med kommunen, så længe der ikke er kæmpe friværdi i..

Nej, jeg var også lige inde at se på reglerne. Det er den enkelte kommune, der vurderer om de vil udbetale KH eller ej, så I er bare heldige, at jeres kommune vil udbetale KH på trods

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Muhmi skriver:

Jeg sidder med hus selv og er på kontanthjælp... Så jo det kan godt lade sig gøre, mit hus er ikke til at sælge og min friværdi er mindre end 10.000 da jeg kun har boet der i knap tre år.....

Ja, som jeg skrev til de andre, så foretager kommunen et individuelt skøn om hvorvidt de vil udbetale KH eller ej

Anmeld

16. marts 2011

henh01

Muhmi skriver:

Så fordi vi er så smarte at vi ikke bare smider penge ud af vinduet hver måned på en lejelejlighed, så har vi mindre ret til at have tag over hovedet eller hvad????

nej men det burde ikke være lovligt at modftage en offentlig ydelse som mine skattepenge ligeledes dækker når i samtidig scorer jer alle skattefordelene mv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.