update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.823 visninger
80 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg haft ringet til kommunen og hørt ad. Vi må gerne købe hus, selv om vi begge er på kontanthjælp, hvis vi vel at mærke LÅNER pengene til udbetalingen og ikke har dem selv. Men det har man naturligvis ikke, for så kunne man jo ikke modtage kontanthjælp.

For som han sagde, så forventer vi jo nok ikke, at vi er på kontanthjælp om 5-6 år, hvor der evt. kan komme noget friværdi i huset (som vil betragtes som en formue).

Så jo, man må gerne låne sig til at købe et hus, selv om man er på kontanthjælp, så er næste skridt bare om man kan låne penge i banken. Men det er en helt anden sag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Nu har jeg haft ringet til kommunen og hørt ad. Vi må gerne købe hus, selv om vi begge er på kontanthjælp, hvis vi vel at mærke LÅNER pengene til udbetalingen og ikke har dem selv. Men det har man naturligvis ikke, for så kunne man jo ikke modtage kontanthjælp.

For som han sagde, så forventer vi jo nok ikke, at vi er på kontanthjælp om 5-6 år, hvor der evt. kan komme noget friværdi i huset (som vil betragtes som en formue).

Så jo, man må gerne låne sig til at købe et hus, selv om man er på kontanthjælp, så er næste skridt bare om man kan låne penge i banken. Men det er en helt anden sag.

Så er det jo bare i banken og høre af, hvad de forlange af rådighedsbeløb o.s.v.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Så er det jo bare i banken og høre af, hvad de forlange af rådighedsbeløb o.s.v.

Jeps

Anmeld

16. marts 2011

tazz

Var det ikke også det vi alle skrev til jer? Nåmmen, hvorom alting er, så er det jo bare med, at komme igang og se om I må låne til huset

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Men I kan så bare ikke få KH, når I endelig har købt huset jo. Hvad skal I så leve af

Anmeld

16. marts 2011

Halbschön

For at modtage kontanthjælp må I ikke eje mere end 10.000.. 20 hvis i er gift.. Og huset vil jo ha større værdi end det.. Så hvad vil I leve af så?

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Men I kan så bare ikke få KH, når I endelig har købt huset jo. Hvad skal I så leve af

Nej men som sagt har vi jo bestemt ikke planer om at være på kontanthjælp ret længe, så vi kommer jo ikke til at eje huset før vi ikke længere er på kontanthjælp.

Og hvis folk bor i hus, og kommer på kontanthjælp bliver de heller ikke bare smidt ud, fik jeg af vide...

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nej men som sagt har vi jo bestemt ikke planer om at være på kontanthjælp ret længe, så vi kommer jo ikke til at eje huset før vi ikke længere er på kontanthjælp.

Og hvis folk bor i hus, og kommer på kontanthjælp bliver de heller ikke bare smidt ud, fik jeg af vide...

Nå, på den måde. Nej de bliver ikke smidt ud, men de får bare ikke noget KH, da de ejer fast ejendom og dermed skal bruge den "formue" inden de kan få noget fra det offentlige

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

R&N skriver:

For at modtage kontanthjælp må I ikke eje mere end 10.000.. 20 hvis i er gift.. Og huset vil jo ha større værdi end det.. Så hvad vil I leve af så?

Jeg tror altså folk glemmer at læse, hvad jeg har skrevet.

Jeg HAR TALT MED KOMMUNEN, så det er slet ikke et spørgsmål.

HVIS vi havde 20.000 nu vi er to, så kan vi ikke, MEN er de LÅNT, så er det en hel anden sag.

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nå, på den måde. Nej de bliver ikke smidt ud, men de får bare ikke noget KH, da de ejer fast ejendom og dermed skal bruge den "formue" inden de kan få noget fra det offentlige

Det kommer an på hvilket slags lån man tager, og det er først når der er friværdi i huset om 5-6 år, at man kan sige vi har en formue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.