update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nå, på den måde. Nej de bliver ikke smidt ud, men de får bare ikke noget KH, da de ejer fast ejendom og dermed skal bruge den "formue" inden de kan få noget fra det offentlige

Folk bliver ikke smidt på gaden, og er berettiget til KH, medmindre de har friværdi i huset, som de kan tage lån i..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Det kommer an på hvilket slags lån man tager, og det er først når der er friværdi i huset om 5-6 år, at man kan sige vi har en formue.

Det er jeg absolut ikke sikker på, du har ret i. Huset anddrager jo en vis værdi - friværdi eller ej. Ligesom man heller ikke må eje en bil, der er mere end 10t kr. værd...

Anmeld

16. marts 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er jeg absolut ikke sikker på, du har ret i. Huset anddrager jo en vis værdi - friværdi eller ej. Ligesom man heller ikke må eje en bil, der er mere end 10t kr. værd...

Altså, hvis ikke jeg kan stole på det manden på kommunen fortæller mig, så tør man jo aldrig gøre noget, af frygt for at de ikke kan deres arbejde.

Jeg vælger at stole på, han ved hvad han taler om.

Anmeld

16. marts 2011

henh01

min veninde ejer med sin kæreste et hus de skylder 2,5 mill i og huset er 1,8 mill værd. Hun kan IKKE få kontant hjælp fordi hun har hus! Hun får ikke en øre!!

Anmeld

16. marts 2011

Den lykkelige

Baagøe skriver:

Nå, på den måde. Nej de bliver ikke smidt ud, men de får bare ikke noget KH, da de ejer fast ejendom og dermed skal bruge den "formue" inden de kan få noget fra det offentlige

Jeg er på kontanthjælp og har da eget hus som jeg ejer 50/50 med min kæreste.. der er ingen friværdi i.. vi har lånt til alt til det.. også udbetalingen.. og der er ingen problemer med kommunen, så længe der ikke er kæmpe friværdi i..

Anmeld

16. marts 2011

Halbschön

henh01 skriver:

min veninde ejer med sin kæreste et hus de skylder 2,5 mill i og huset er 1,8 mill værd. Hun kan IKKE få kontant hjælp fordi hun har hus! Hun får ikke en øre!!

Nej det er nemlig også det jeg mener.. At så snart man har et hus så er man ikke berettiget til KH.. Og så er det underordnet hvordan man har købt huset..

Anmeld

16. marts 2011

lollandpigen

Anonym skriver:

Altså, hvis ikke jeg kan stole på det manden på kommunen fortæller mig, så tør man jo aldrig gøre noget, af frygt for at de ikke kan deres arbejde.

Jeg vælger at stole på, han ved hvad han taler om.

Vil lige tilføje, at man ikke altid kan stole på at dme påkomunen ved hvad de snakker om.... jeg skulle engang have beregnet ud om jeg kunne modtage noget friplads og jo det kunne vi sagtens sagde hende damen i borgerservice, jeg spurte endda 2 gange og hun blev ved med at sige at det kunne vi sagtens men da året var omme ( og de tal vi havde oplyst til hende var det vi havde tjent ) skulle vi betale en del tilbage fordi vi havde tjent for meget....

Kender også andre der har været udsat for det og kan ikke forstå man må eje et hus uden friværdi når man ikke må eje en bil.....

Anmeld

16. marts 2011

lollandpigen

milopilo skriver:

Jeg er på kontanthjælp og har da eget hus som jeg ejer 50/50 med min kæreste.. der er ingen friværdi i.. vi har lånt til alt til det.. også udbetalingen.. og der er ingen problemer med kommunen, så længe der ikke er kæmpe friværdi i..

ror desværre også reglerne er forskellige fra komune til komune hvlket jeg synes er svineri... En regel burde gælder uanset hvor man bor og hvem man er...

Anmeld

16. marts 2011

Den lykkelige

lollandpigen skriver:

ror desværre også reglerne er forskellige fra komune til komune hvlket jeg synes er svineri... En regel burde gælder uanset hvor man bor og hvem man er...

Ja det kan være det er det.. Ja synes jeg også er for dårligt.. burde være ens over det hele..

Anmeld

16. marts 2011

henh01

Jeg synes bestemt også at reglerne burde være de samme og jeg mener bestemt heller ikke at folk der hver mdr betaler penge til ejet hus burde kunne få kontanthjælp, da det jo uden lige på et elelr andet tidspunkt kommer dem selv til gode at eje huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.