update på huskøb og kontanthjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Anonym trådstarter

smlmea skriver:

Meget muligt,men nu ved de heller ikke alt på kommunen,og reglerne tolkes også forskelligt fra sagsbehandler til sagsbehandler.

Og hvis personen på kommunen,ikke selv bor i hus,hvor skulle de så vide det fra??

Men min mening er nu også,at har man råd til at købe hus,så skal man ikke være på kontnathjælp,som er absolut sidste mulighed,for at få tag over hovdet,tøj på kroppen og mad i munden.

Men i får som sagdt slet ikke lov til at låne i banken,for i skal have et rådighedsbeløb når ALT er betalt, på 4500-5000 kr pr. voksen,2500 kr for det 1.barn,og 1500 kr pr. efterfølgende barn,og da jeg selv er på kontanthjælp,ved jeg at det har man bestemt ikke tilbage,når alt er betalt.

Har lige talt med banken, som pt. ikke er afvisende selv om de ved vi begge er på kontanthjælp. Måske har det noget at gøre med at vi er gode til at passe på vores økonomi, og min familie er kendt af banken og de ved at vi er gode nok.

Men de skal selvfølgelig stadig se nogle tal..men hvis man ikke kunne overhovedet på kontanthjælp, så ville hun have afvist det med det samme.

Som sagt er det et ekstremt billigt hus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Muffinmus

min tanke er, hvordan vil i få det til at hænge sammen økonomisk???

Et hus er sørme dyrt i drift, og et hus til ca 1 mil, er stadig dyrt hver måned for jer, bare for selve huset vil i måske skulle af med 6000 kr hver måned, det er så uden noget som helst andet.

Dvs i skal stadig betale el, vand, varme,forsikringer, tøj, mad osv, det også løber op i måske 6000 kr. alt uden bil jo.

Så på KH kan jeg ikke se hvordan i vil kunne få det hele til at køre.

Og alt andet lige, meget muligt i begge er ansvasfulde gode betalere, men i er BEGGE på KH, så har jo gjort et eller andet totalt galt...ikke for at kritisere din selvopfattelse, meeeeeen.

Men kan i få alt til at løbe rundt, unden at ryge på tvangsauktion, som jo desværre ofte er det der netop  sker for den her slags idder, så fred være med det. Jeg er personligt ligeglad om folk på kh får en skattefordel  eller ej.

Når alt kommer til at er det jo væsentligt smartere for mange økonimisk IKKE at leje, da det er penge ud af vinduet hver evig eneste måned.

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Hvis du ikke har friværdi, så ejer banken jo egentlig huset.

hmmm...

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

Zette skriver:

okay tak for dit ellers MEGET VENLIGE SVAR!!!! 

Jeg holder da bare min kæft!! 

Der er da ingen grund til at tage sådan på vej...

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Tak

Velbekomme

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Og alt andet lige, meget muligt i begge er ansvasfulde gode betalere, men i er BEGGE på KH, så har jo gjort et eller andet totalt galt...ikke for at kritisere din selvopfattelse, meeeeeen.

Det her er en meget unødvendig sætning, som jeg slet ikke synes bør komme, når man ikke kender personerne bag!!!

Og nu er vi slet ikke engang ude i et hus til 1 mill. Altså fordi man er på kontanthjælp behøver man da ikke være idiot!!!

Nej hvor er jeg ved at være træt af dumme ignorante mennesker som tror de er bedre OG klogere end mig, bare fordi de har et job.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Nu er vi pt. så uheldige at være på kontanthjælp, hvilket jeg da bestemt ikke synes er fedt. Men kan folk ikke godt lade være med at kommentere på det.

Jeg stillede et simpelt spørgsmål, og forventede ikke svar på om jeg er en idiot eller ej, fordi jeg er på kontanthjælp.

Hvorfor ikke tie stille, hvis man ikke har noget godt at sige?

Hvorfor skal jeg sidde og fælde tårer og miste lysten til livet, fordi man igen og igen og igen, skal fortælle mig hvor værdiløs jeg er, hvor besværlig jeg er at have i samfundet osv.osv osv.

Jeg er IKKE mindre værd end nogen af jer, jeg har masser af værdier, som nogle af jer andre ikke besidder, som jeg tænker det. I mangler I hvert fald situationsfornemmelse, eller omsorg for jeres medmennesker, og det er noget jeg besidder i rigelig grad.

Jeg kunne ikke DRØMME om at være så fordømmende overfor nogen man ikke kender! Synes virkelig nogle mennesker skulle skamme sig.

Hvad får I ud af at få mig til at græde, og tabe livsmodet? Føler I jer som bedre mennesker derved?

Det er ikke kun herinde jeg møder disse fordomme, det er overalt, og jeg synes det er skræmmende, hvor lidt folk bekymrer sig om hinanden. Skræmmende at det er SÅ morsomt at træde på folk der i forvejen ligger ned.

Hvis nogen fra staff, ser denne tråd, vil jeg gerne have den lukket! Jeg har ikke brug for flere nedladende bemærkninger.

Anmeld

17. marts 2011

Muffinmus

jamen den er jo sand....siger sgu ikke du er idiot, siger bare i ikke har haft så meget styr på det hele som i selv troede...det sker jo nogle gange.

Og ang hus, hvor vi i købe hus henne?? for skal det være bare nogenlunde i stand, så i ikke skal lægge for mange penge i at hode det ved lige, så er i jo nødt til at runde en lille mil for et hus desværre.

Som sagt siger jeg ikke at i ikke kan eller bør, men i giver jo heller ikke meget baggrundsviden, andet end at ingen af jer har et job, ingen tjener en fast månedsløn og ingen ting om hvilket hus i vil købe hvis det er eller hvor henne. For de fleste steder, selv i jylland får man skisme ikke meget for de 500.000 du snakkede om at låne. Og sjælland, glem det, findes ikke i en stand i vil bo i.

Så er ikke nedladende, men synes klart ikke i kan gå for at være super gode økonimisk, lide det eller ej.

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

jamen den er jo sand....siger sgu ikke du er idiot, siger bare i ikke har haft så meget styr på det hele som i selv troede...det sker jo nogle gange.

Og ang hus, hvor vi i købe hus henne?? for skal det være bare nogenlunde i stand, så i ikke skal lægge for mange penge i at hode det ved lige, så er i jo nødt til at runde en lille mil for et hus desværre.

Som sagt siger jeg ikke at i ikke kan eller bør, men i giver jo heller ikke meget baggrundsviden, andet end at ingen af jer har et job, ingen tjener en fast månedsløn og ingen ting om hvilket hus i vil købe hvis det er eller hvor henne. For de fleste steder, selv i jylland får man skisme ikke meget for de 500.000 du snakkede om at låne. Og sjælland, glem det, findes ikke i en stand i vil bo i.

Så er ikke nedladende, men synes klart ikke i kan gå for at være super gode økonimisk, lide det eller ej.

Det hus vi taler om er i god stand, og koster 500.000, kender dem der bor i det nu. Ja vi bor i en lille flække, hvor flotte huse kan være billige.

Men der er jo en masse man kunne vide om os, og hvorfor vi er på kontanthjælp, men det synes jeg bare overhovedet ikke kommer denne tråd ved.

Denne tråd er ikke engang for at få svar på spørgsmål, men kun en update til dem der var interesserede fra den anden tråd jeg skrev. Så faktisk synes jeg der er skrevet mange unødvendige ting i denne, men det er ok. Synes bare ikke man behøver komme med kommentarer om os som kontanthjælpsmodtagere, eller at vi ikke fortjener at have et godt liv med hus og have..

Synes bare ikke det er fair kommentarer allesammen, og det bliver jeg da skideked af, især når man i forvejen hører det ofte. Jeg synes bare det er trist, folk føler behov for at træde på andre UDEN GRUND.

Anmeld

17. marts 2011

Muffinmus

man skal jo heller ikke overreagre på folk udtalelser ang jeres situation.

Mit svar var simpelthen at i ikke havde så meget styr på alting og derfro ikke nødvendigvis kunne regnes for gode nok økonomisk til et huskøb, en helt ærligt sag.

Ingen siger du er idiot, at du ikke er noget værd, måske ligger det bare i at i har været røv uheldige samtigid med at i har taget nogle forkerte valg et eller andet sted.

Folk er ikke ude på at nedgøre, de fortæller dig hvordan det hænger sammen med en dårlig økonomi, som i jo har lige nu, og et evt huskøb og hvor dyrt det i realiteten er alt i alt.

Så folk er måske lidt for ærligt i det sammenhæng, det er muligt, men de fleste rammer jo altså rigtigt med flere ting.

Og ja, vi bor også i en flække i et billigt hus...til lige under en million. .....

Selv om i kender dem der har det skal i have lavet en frisk vudering af skaderne på huset, sådan en koster vist 6000 kr og er NØDVENDIG for et hus til de penge, for så er der skader nogle steder. Spørgsmålet ligger i hvor mange store ting der er tale om, er der kun 1-2 k3 f.rks, så er det o egenligt ok, hvis de kan laves for relativt små penge, men er der f.eks 5 skader af den grad, så skal i kraftigt overveje at lade være.

Nå, men som i selv siger, så får i vel et job lige om hjørnet og så ser jeres situation bedre ud, spørgsmålet er om i ikke burde vnete hvis du siger i sikkert får job snart...så kan i rent faktisk købe et lidt bedre hus til en evt familie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.