Hvordan har du det med rygning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Mi

Har stemt andet. Jeg er festryger, og er virkelig glad for at der nu bliver røget færre stedet. Syntes det er fint at man må ryge udenfor, men også at det er vildt dejligt at rygning er blevet ulovligt indendøres.

Jeg ville egentlig gerne have at man satte afgifterne på cigaretter op, men jeg er ikke sikker på hvilke konsekvenser det vil have i forhold til grænsehandel m.m. Det skulle jo gerne få færre folk til at ryge, men samtidig skulle det ikke gerne resultere i et stort sort marked.

Det er også helt fint at børnene ikke må ryge på skolen. Jeg kan huske i min skoletid, at nogle af eleverne røg i frikvaterene og det er da helt hen i vejret, syntes jeg

Men hvad folk gør i deres private hjem vedkommer ikke mig.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

matryoshka

Jeg ryger. Er ikke stolt af det, ja, faktisk direkte flov over det! Jeg røg ikke under graviditeten, men var dum nok til at starte igen, derfor synes jeg det er pinligt. Også fordi jeg synes at småbørnsforældre ikke "bør" ryge. Jaa.. Dobbel moral har jeg vist 

Nå, men her ryges der ikke indenfor eller når datteren er til stede. Jeg vil faktisk ikke have at hun ser mig ryge.

Jeg synes at det er SUPER at det er så mange rygeforbud så at sige over alt. Det var det ikke når jeg var barn og op igennem den første del af min ungdom. Derfor føler jeg, som en anden har sagt, at alkohol/byen hører sammen med rygning, osv. Min datter kommer ikke til at opleve at man kan ryge alle steder, offentlige steder eller i hjemmet.. Så hun er mindre udsat for selv at blive ryger og kommer heller ikke at blive udsat for second hand smoking! Og så kommer hun heller ikke til at associere rygning med fester eller bare et almindeligt spisested.

Min svigermor fortalte at da hun for 30 år siden arbejdede på et hospital sad mødrene og røg i ammestuen imens de ammede deres nyfødte børn, og det var helt normalt. Det ser man ikke i dag, og vi synes heller ikke det er acceptabelt. Derfor kommer vores børn, forhåbentlig, også at synes at det er helt hen i vejret at ryge inde på et diskotek eller på en restaurant.

Anmeld

15. marts 2011

MaliksMor

Jeg er ryger og min mand er ryger.

Vi ryger udenfor, og manden nogle gange ude på wc'et, hæ hæ.

emh, jeg kan huske da jeg ikke røg, imens jeg ventede malik. og føj for en stank. Hvis man fx. stod på stationen, og der var en som lige tændte en smøg! ULÆKKERT!.

men, så vil jeg også vende den om og sige. At udenfor ville det være SÅ latterligt at gøre det forbudt. Kan forstå hvis man sidder på en cafe udenfor.. men ellers.. ejj.. come on..

Anmeld

16. marts 2011

DLM

Christine skriver:

ARGH JA!! Jeg er selv ex ryger og jeg røg MEGET og svor at jeg aldirg ville stoppe (men da jeg blev gravid var der ikke andet at gøre end at holde op med det møg). Jeg har ALTID taget hensyn med min røg i forhold til andre og også udenfor. Jeg fatter simpelthen ikke at folk er så hjernedøde at gå ind i et busstoppesteds-skur (mangler det rigtige ord) og tænde en cigaret når man står og er tydeligt gravid eller med et barn! Eller blot en anden person. Det er simpelthen så ubehøvlet og så længe der findes så stupide rygere, så synes jeg et totalt forbud på offentlig grund er en god idé. Fordi folk simpelthen ikke kan finde ud at det ellers. Tragisk at der findes så mange idiotiske rygere der gør det endnu sværere at være ryger, for jeg har det i hvert fald sådan at jeg dagligt bander og svovler alle rygere langt ind i h.... fordi alle dem jeg møder er så hensynsløse.
Men ja, et totalt forbud er måske (desværre nok den eneste) en løsning.

helt enig, folk er meget hensynsløse, hvad ryning og andre mennesker angår. Jeg sørgede nemlig også altid for, at hvis jeg skulle tænde en smøg. gjorde jeg det hvor det ikke generede folk. syntes nemlig stadig selv om jeg var ryger, at det var hammrende irriterende at få andres røg i hovedet. så ja et total forbud er nok den eneste løsning

Anmeld

16. marts 2011

DLM

CamillaRH skriver:

Jeg er ryger og min mand er ryger.

Vi ryger udenfor, og manden nogle gange ude på wc'et, hæ hæ.

emh, jeg kan huske da jeg ikke røg, imens jeg ventede malik. og føj for en stank. Hvis man fx. stod på stationen, og der var en som lige tændte en smøg! ULÆKKERT!.

men, så vil jeg også vende den om og sige. At udenfor ville det være SÅ latterligt at gøre det forbudt. Kan forstå hvis man sidder på en cafe udenfor.. men ellers.. ejj.. come on..

kan godt se det vil være tåbeligt, at lave et forbud udenfor, men folk tager ikke hensyn til, at man ikke vil ha deres røg i hovedet. jeg synes det er så ubehøvlet, at stille sig lige ved siden af en og tænde en smøg uden at tænke på sidemanden.

Anmeld

16. marts 2011

Christine

DLM skriver:

kan godt se det vil være tåbeligt, at lave et forbud udenfor, men folk tager ikke hensyn til, at man ikke vil ha deres røg i hovedet. jeg synes det er så ubehøvlet, at stille sig lige ved siden af en og tænde en smøg uden at tænke på sidemanden.

Anmeld

16. marts 2011

lisesp83

Eva. skriver:

Jeg har aldrig røget....og tænker at man bare skulle forbyde skidtet, men det er nok ikek realistisk..

Man må gerne ryge ved et åbent vindue hos mig, bare mine børn ikke er i nærheden(hjemme) jeg er ikke så hys...eller nogle gange er jeg andre ikke, kan ikke helt finde ud af at være så firkantet som min hjerne ind imellem ønsker sig af mig...så jeg er sådan lidt mere følelses situations styret....og er jeg rigtig fuld, så kan jeg også finde på at ryge, er godt nok laaang tid siden, at jeg har været så fuld..

Så skal du snart være rigtig fuld, så kommer jeg og ryger en smøg sammen med dig, ved et åbent vindue. Haha

Anmeld

16. marts 2011

Aves.

lisesp83 skriver:

Så skal du snart være rigtig fuld, så kommer jeg og ryger en smøg sammen med dig, ved et åbent vindue. Haha

Haha...det ers gu en aftale, du....det trænger jegd ælme også til snart...at være lidt fuld og lalleglad...skal til eksamen om to timer og jeg er ved at dø af skræk..

Rigtig dejlig dag til dig du skønne kvinde...

Anmeld

16. marts 2011

lisesp83

Jeg er ryger - min kæreste er ryger - hele familien ryger (næsten).

Hjemme hos os foregår det KUN udenfor, og hvis det er rigtig koldt, så kan folk gå i vores garage og ryge.

Hvis vi tager hjem til familie, og vi har Julie med, så ryger folk kun i køkkenet med åbent vindue. Så holder jeg så Julie i stuen. Det skal man respektere, da det er deres hjem og ikke mit. Men syns det er flot, de vælger ét rum, at ryge i, når vi er der.

Anmeld

16. marts 2011

Brams

Der må ikke ryges i vores hjem!!!! (vi er begge ikke-rygere)

Vi vil heller ikke have at folk ryger i nærheden af vores datter, så der er steder vi ikke kommer efter vi har fået hende og det har vi det godt med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.