Jeg ryger. Er ikke stolt af det, ja, faktisk direkte flov over det! Jeg røg ikke under graviditeten, men var dum nok til at starte igen, derfor synes jeg det er pinligt. Også fordi jeg synes at småbørnsforældre ikke "bør" ryge. Jaa.. Dobbel moral har jeg vist 
Nå, men her ryges der ikke indenfor eller når datteren er til stede. Jeg vil faktisk ikke have at hun ser mig ryge.
Jeg synes at det er SUPER at det er så mange rygeforbud så at sige over alt. Det var det ikke når jeg var barn og op igennem den første del af min ungdom. Derfor føler jeg, som en anden har sagt, at alkohol/byen hører sammen med rygning, osv. Min datter kommer ikke til at opleve at man kan ryge alle steder, offentlige steder eller i hjemmet.. Så hun er mindre udsat for selv at blive ryger og kommer heller ikke at blive udsat for second hand smoking! Og så kommer hun heller ikke til at associere rygning med fester eller bare et almindeligt spisested.
Min svigermor fortalte at da hun for 30 år siden arbejdede på et hospital sad mødrene og røg i ammestuen imens de ammede deres nyfødte børn, og det var helt normalt. Det ser man ikke i dag, og vi synes heller ikke det er acceptabelt. Derfor kommer vores børn, forhåbentlig, også at synes at det er helt hen i vejret at ryge inde på et diskotek eller på en restaurant.
Anmeld