Børn på restauranter........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

morethanperfect

SpunkenJo skriver:

Jensens er skam også hyggelig, men er jeg ude med manden holder jeg mig laaangt væk derfra!!

- jeg nyder at gå ud og spise, og sætter stor pris på et godt køkken og spændende mad. Og på sådan en restaurant gider jeg bare ikke børn

Det er dejligt at spise ude UDEN børn

Heh .. Har dog ikke spist uden Oscar endnu da han kun er 4 mdr. men det skal snart ske .. Men bor i en lille by , hvor der ingen fine steder er , og hvor man ved hvem hinanden er , så det er næsten "mærkeligt" at gå ud og spise uden børn når man har dem .. Hehe ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

SpunkenJo

Jeg er meget enig med dig og det du skriver i den anden debat

.Der skal være plads til alel, dvs at hvis man tager børn med om aftenen, så skal de kunne opføre sig som det bør sig når man er ude og spise...udover det så synes jeg også man skal overveje hvad børnene får ud af det...herhjemme tager jeg som regel ud med dem til frokost, der er der ikke så mange mennesker og børnene er friske...da jeg havde helt små børn tog jeg dem ikke med...der ville jeg kunen nyde maden...altså hvis det var de der ikke børnesteder...

TJOTJAL meget enig der 

Og det der med forkoat er da en skidego ide  Det skal da prøves når drengen bliver lidt større og magter at spise et helt måltid med bestik 

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Heh .. Har dog ikke spist uden Oscar endnu da han kun er 4 mdr. men det skal snart ske .. Men bor i en lille by , hvor der ingen fine steder er , og hvor man ved hvem hinanden er , så det er næsten "mærkeligt" at gå ud og spise uden børn når man har dem .. Hehe ..

Jamen så giver det jo helt sig selv

Anmeld

12. marts 2011

jydeinden

nu har jeg ikke selv børn, men har intet imod at de er der, så fremt at deres forældre har lært dem at der også skal være plads til andre... Ved ikke hvor mange gange jeg er kommet ind på en restaurant hvor to børn har larmet som om de var en hel børnehave, og hver gang er jeg blevet så irreteret at jeg har taget mig selv i at tænke " så hold dog kæft bare tre sek"

Anmeld

12. marts 2011

Tulle28

Jeg synes ikke børn hører hjemme på restauranter som Noma, Umamo, MASH osv. Der tager vi hen når vi skal ud bare os, og så gider vi ikke sidde og høre på barnegråd. Og det synes jeg helt ærligt heller ikke er OK, når man betaler en masse penge for at spise der. Men mere afslappede restauranter synes jeg er OK, så længe det ikke er en mødregruppe der tager afsted med 6 små babyer. Vi har tit vores datter med, men så er det til frokost. Hun er nu også meget nem og sjældent umulig ( i dagtimerne!).

Anmeld

12. marts 2011

NinaNymannMadsen

min datter kommer kun med på familie resturanter der er børnevenlige hvor de har stole til det og hvor det er iorden at et barn må være uden at man skal tysse på dem hele tiden og skal made dem så der ikke er mad ud over det hele. asta vil spise selv og får hun lov til. vi samler op efter hende så der ikke er grisset der hvor vi har sidet og tørre da også af da asta alligevel skal tørres af i ansigtet efter hun har spist men det så det.

syntes ikke børn høre hjemme¨på "almindelige" resturanter. så derfor er vi heller aldrig der. vi har altid asta med hvis vi skal ud og spise

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

SpunkenJo skriver:

Affødt af en tidligere debat, er jeg lidt nysgerrig

Og med børn tænker jeg på dem, som ikke kan sidde på en almindelig stol og spise den "almindelige" mad sammen med de andre

Jeg har valgt "andet" fordi det afhænger af barnet og situationen.
Generelt er min mening, at man godt kan tage barnet med på familierestaurant, så som McD, Jensens bøfhus og den slags, men de har absolut intet at gøre på en voksenrestaurant, hvor man sidder og vil nyde sin middag, sammen med andre pænt spisende gæster, og så har man ikke lyst til at få sin aften ødelagt af en skrigeballon eller en, der ikke kan sidde pænt til bords.
men er det en stille og rolig lille trold, som ikke snasker med maden, og er nem at have med at gøre, og man fx er ude til en familiemiddag for bedsteforældrene, og de gerne vil have det mindste barnebarn med, jamen så synes jeg at det e rhelt i orden..hvis barnet altså ikke er til gene for de andre gæster.
Ellers er det bedre, de bliver hjemme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

Diana...

Malene76 skriver:

Jeg synes børn er velkommen de fleste steder, forudsat at de har lært at respektere de andre gæster. Det synes jeg dog ofte ikke at jeg oplever. Jeg ville aldrig selv tage mit barn med på en finere restaurant da børn jo ikke gider sidde stille i lang tid og snakke og spise. Men må da også indrømme at en familien med løbende og råbende børn mere end en gang har spolere en ellers hyggelig aften ude på en restaurant for mig.

MVH Malene

Anmeld

12. marts 2011

Lullaby

Hvis ikke restauranten ligefrem indbyder til børn så nej. Jeg var engang på en fin restaurant som kostede en herregård og ved siden af os sad en familie. Der var intet legerum eller andet så ungerne måtte sidde stille, hvilket de ikke kunne så de for rundt, skreg, larmede og forældrene råbte konstant. Der sad jeg faktisk og forbandede dem langt væk. Det var ikke en hyggelig aften som jeg havde planlagt i flere mdr.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

SussieThyssen skriver:

Jeg har valgt "andet" fordi det afhænger af barnet og situationen.
Generelt er min mening, at man godt kan tage barnet med på familierestaurant, så som McD, Jensens bøfhus og den slags, men de har absolut intet at gøre på en voksenrestaurant, hvor man sidder og vil nyde sin middag, sammen med andre pænt spisende gæster, og så har man ikke lyst til at få sin aften ødelagt af en skrigeballon eller en, der ikke kan sidde pænt til bords.
men er det en stille og rolig lille trold, som ikke snasker med maden, og er nem at have med at gøre, og man fx er ude til en familiemiddag for bedsteforældrene, og de gerne vil have det mindste barnebarn med, jamen så synes jeg at det e rhelt i orden..hvis barnet altså ikke er til gene for de andre gæster.
Ellers er det bedre, de bliver hjemme.

Kærligst
Sussie

Vi er bare FULDSTÆNDIG enige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.