Som kun en mor kan gøre det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2008

lonemus

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen? sådan forgår det i aller højeste grad ikke her. Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser... senge for sig og mad for sig... uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør. når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen. jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med! [/citat] Det lyder meget hyggeligt alt sammen, men jeg er altså også lige ved at falde ned af stolen....bump, dér faldt jeg ;) Lone - som også hygger mere ad hoc.[/citat] Hvorfor??? Og I da bare se når vi rigtig hygger....i dag er der feks to overnattende venner på besøg...to af dem sover inde ved mig og de store hos Jeppe...de må være oppe så længe de vil og de leger og hygger hele natten...de har det så skæg og vi har bagt og leget mørkeleg...nu bliver der lavet kæmpe dominobane...:) Åh, børn er sgu dejlige...(L)(L)[/citat] Jamen...jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forklare det, uden det skal komme til at lyde forkert.......jeg mener altså ikke noget ondt med det jeg nu siger, okay? Jeg syntes bare det er for meget....jeg ved du vil gøre alt for dine børn, men jeg syntes bare meget af det virker mere som om....here we go...at det for at få dine behov opfyldt! Men igen, det kommer jo også meget an på, hvordan man selv er opdraget, hvad man har været vant til osv. Men på mig virker det du skriver altså meget.....besynderligt! Ja, undskyld, men det gør det.....da jeg var 12 år ville jeg da for alt i verden ikke sove sammen med mine forældre, spise sammen i deres seng osv. Tror jeg var blevet drillet rigtig meget, hvis det havde været sådan. Jeg siger ikke det du gør er forkert - for hvad er så lige rigtigt og forkert! Men jeg ville ikke kunne leve sådan! Her i huset sover børnene på deres egne værelser, dog hos os hvis de er syge. Vi spiser altid mad ved spisebordet uden tv, en sjælden gang kan vi spise en frugt foran tv'et, men det er virkelig meget sjældent. De bestemmer ikke selv deres mad, det gør jeg. - Men nu er mine børn jo også en del yngre, end dine. Når de bliver ældre, skal de da nok få nogle valg. Jeg taler meget med mine børn, vi leger hver dag, taler rigtig meget sammen - f.eks. hvad vo hver især skal denne dag, vi krammer og kysser meget og er i det hele taget meget omsorgsfulde overfor hinanden. Det er du også, men det er bare....180 grader fra hvad jeg mener er godt! Ja, det var sådan min mening..håber du kan finde rundt i indlægget..det er bare svært at beskrive med ord..men jeg mener intet ondt med noget..vi er jo heldigvis forskellige ;) (H) Lone[/citat] tak for dit svar....Tja, skulle jeg opfylde egne behov så nappede jeg elskeren med op i soveværelset og smed mine børn ud...så ville jeg ikke lade mit liv være et puslespil for at mine børn skal undgå lange dage i børnehave...og ikke mindst, så ville jeg IKKE vælge at holde jul alene, men sammen med mine børn...jeg kan ikke se det er mine behov, ikke et eneste. Vi har altid sovet sammen med vores børn, ligesom størstedelen af verdens befolkning gør og det er min klare overbevisning at mine børn har det bedst med det. Jeg kan sagtens begrunde mine valg...men nej, egne behov er det ikke...det havde været nemt hvis jeg kunne være en sådan mor...:) men det kan jeg vidst ikke. Knus Eva...som har droppet en bytur i kbh, da mine børn gerne ville have deres venner på overnatning...[/citat] Selv tak....selvom det var svært for mig at skrive, for man kan så hurtigt blive misforstået.......:$..men nu bad du jo om et uddybbende svar ;) (H) Lone[/citat] Jamen jeg synes det er ok, eller bedre end intet...dog ville det være nemmere hvis man sad over for hinanden, ikke...:)[/citat] JO det ville...tror vi kunne snakke i flere dage om alt muligt :)):)) Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen? sådan forgår det i aller højeste grad ikke her. Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser... senge for sig og mad for sig... uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør. når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen. jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med! [/citat] Det lyder meget hyggeligt alt sammen, men jeg er altså også lige ved at falde ned af stolen....bump, dér faldt jeg ;) Lone - som også hygger mere ad hoc.[/citat] Hvorfor??? Og I da bare se når vi rigtig hygger....i dag er der feks to overnattende venner på besøg...to af dem sover inde ved mig og de store hos Jeppe...de må være oppe så længe de vil og de leger og hygger hele natten...de har det så skæg og vi har bagt og leget mørkeleg...nu bliver der lavet kæmpe dominobane...:) Åh, børn er sgu dejlige...(L)(L)[/citat] Jamen...jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forklare det, uden det skal komme til at lyde forkert.......jeg mener altså ikke noget ondt med det jeg nu siger, okay? Jeg syntes bare det er for meget....jeg ved du vil gøre alt for dine børn, men jeg syntes bare meget af det virker mere som om....here we go...at det for at få dine behov opfyldt! Men igen, det kommer jo også meget an på, hvordan man selv er opdraget, hvad man har været vant til osv. Men på mig virker det du skriver altså meget.....besynderligt! Ja, undskyld, men det gør det.....da jeg var 12 år ville jeg da for alt i verden ikke sove sammen med mine forældre, spise sammen i deres seng osv. Tror jeg var blevet drillet rigtig meget, hvis det havde været sådan. Jeg siger ikke det du gør er forkert - for hvad er så lige rigtigt og forkert! Men jeg ville ikke kunne leve sådan! Her i huset sover børnene på deres egne værelser, dog hos os hvis de er syge. Vi spiser altid mad ved spisebordet uden tv, en sjælden gang kan vi spise en frugt foran tv'et, men det er virkelig meget sjældent. De bestemmer ikke selv deres mad, det gør jeg. - Men nu er mine børn jo også en del yngre, end dine. Når de bliver ældre, skal de da nok få nogle valg. Jeg taler meget med mine børn, vi leger hver dag, taler rigtig meget sammen - f.eks. hvad vo hver især skal denne dag, vi krammer og kysser meget og er i det hele taget meget omsorgsfulde overfor hinanden. Det er du også, men det er bare....180 grader fra hvad jeg mener er godt! Ja, det var sådan min mening..håber du kan finde rundt i indlægget..det er bare svært at beskrive med ord..men jeg mener intet ondt med noget..vi er jo heldigvis forskellige ;) (H) Lone[/citat] tak for dit svar....Tja, skulle jeg opfylde egne behov så nappede jeg elskeren med op i soveværelset og smed mine børn ud...så ville jeg ikke lade mit liv være et puslespil for at mine børn skal undgå lange dage i børnehave...og ikke mindst, så ville jeg IKKE vælge at holde jul alene, men sammen med mine børn...jeg kan ikke se det er mine behov, ikke et eneste. Vi har altid sovet sammen med vores børn, ligesom størstedelen af verdens befolkning gør og det er min klare overbevisning at mine børn har det bedst med det. Jeg kan sagtens begrunde mine valg...men nej, egne behov er det ikke...det havde været nemt hvis jeg kunne være en sådan mor...:) men det kan jeg vidst ikke. Knus Eva...som har droppet en bytur i kbh, da mine børn gerne ville have deres venner på overnatning...[/citat] Selv tak....selvom det var svært for mig at skrive, for man kan så hurtigt blive misforstået.......:$..men nu bad du jo om et uddybbende svar ;) (H) Lone[/citat] Jamen jeg synes det er ok, eller bedre end intet...dog ville det være nemmere hvis man sad over for hinanden, ikke...:)[/citat] JO det ville...tror vi kunne snakke i flere dage om alt muligt :)):)) Lone[/citat] Ja...:) ville være rigtig spændende og givende..(L)

Anmeld

11. oktober 2008

Miamaja

Eva skriver:

Miamaja skriver:

Eva skriver:

Hvad gør I søde piger for at forkæle, nurse, opvarte, hygge om eller bare være super upædagogisk og ikke politisk korrekt...:)

Herhjemme hygger vi rigtig meget og jeg forkæler(i ordets bedste og mest positive forstand) mine drenge rigtig meget.
Som skrevet i et andet indlæg, så putter mine drenge i min seng og i mit soveværelse, ALTID...fy fy fy...og den store er endda snart 12 år.
Om morgenen når de vågner, så spørger jeg hvad de vil have til morgenmad og det serveres så i sengen med tv kørende.
Bagefter kommer de ned og får deres tøj på....tøjet hænger på varmen og jeg hjælper gerne ham på 5 år hvis han har brug for og behov for det.
Når vi kommer hjem får de lov til lige hvad de vil og efter badet har mor her tørret håndklæder varme i tørretumbleren.
Aftensmaden får de lov at bestemme hvis de vil og har lyst...
Når drengene skal sove sker det rigtig tit at jeg putter mig samtidig med dem og så laver vi frugtsalat oppe i sengen, og så hyggesnakker vi og er bare samme, alle fire.

Hvad med jer...hvor forkæler i...
(L)

Knus Eva..hvis drenge har legekammerater og de hygger sig så meget...lige nu er jeg ved at bage pizzasnegle, det var ønsket fra dem.

Ja, vil lige sige... lunt toj om morgenen. Det er da bare luksus lakkert. min mor gjorde det som regel til mig som lille i julemaaneden - vakker dejlige minder:)

Ja, ikke...(L) sådan gjorde min mor også...også med håndklæder og det var bare så skønt...det vil jeg gerne give mine børn også...tror ikke på man kan give for meget omsorg..(L)

det synes jeg ogsaa. man kan ikke faa for meget omsorg(L)

omsorg er jo mange ting.. at forkaele og hygge og disciplinere (den mindre sjove). synes ikke det er sort og hvidt hvor man sover. jeg sover af h til med andre op ad mig.. ja husbond kan du lige komme lidt vaek naar der skal soves:P for jeg vaagner ved det mindste. og kan godt lide at have min natte sovn uden born men hvad andre har det godt med, er helt fint(H) saadan er vi jo saa forskellige.

Anmeld

11. oktober 2008

twinboys

Kort og godt jeg giver mine børn omsorg og kærlighed på alle de måder de har brug for det... Her hos os er det vigtigt at give tryghed...

Jeg tænker ikke så meget på, hvornår og hvordan jeg gør det bare...

Jeg elsker mine børn og vil gøre alt for dem...

De er mine et og alt...

Majbritt(H)(L)(H)(L)(H)(L)(H)(L)(H)

Anmeld

11. oktober 2008

fam.4xc

Jeg ku ik være mere enig end i det Majbritt skriver - her er det også ungernes tryghed der vægter højst og nogen falder jo så nok bagover her, men vores piger sover også i vores seng HVER nat og spiser morgenmad foran tvet stort set hver morgen :)

Men det er ik noget jeg ser som forkælelse, men som det der gir dem tryghed når de nu ik kan/vil sove i egen seng, hvor de tilgengæld sover med det samme og hele natten i vores!

Morgenmaden og tv er lige så meget det med de nyder lige at sidde og vågne og jeg tit lige skal nå lidt forskelligt indimellem.
Andre måltider blir spist ved bordet og det er der vi vægter at snakke dagen igennem.. at vi så altid i hverdagen forsøger at spise 17.15 så de er færdige til børnetime ser nogen måske som forkælelse, vi ser det som ren voksen snak tid samme over opvasken :D

Jeg har selv sovet i min fars seng til jeg var 14 og gik derefter til min mands seng, måske det har været med til at gøre mig til det menneske jeg er, men jeg er dog aldrig blevet moppet med det :)

Og voksen tid kan man jo snildt ha når ungerne sover i ens seng - bare andre steder end lige i sengen
;);)

Anmeld

11. oktober 2008

Annikaa

Hold da på, sikke mange blandet meninger.

Synes også det lyder hyggeligt. Men jeg kunne nu aldrig finde på det selv.

Som weekend hygge kunne man sagtens, efter min mening. Men i hverdagende ville jeg nu ikke ha til at fårgå sådan.

Jeg vil ha de skal læres selv at stå op og klare sig selv til de skal flytte hjmme fra. De skal lære at alting ikke bliver serveret her i livet. Og nogle gange er livet ikke rart. F.eks. kolde håndklæder ;)

Jeg siger ikke at dine ikke bliver selvstændige, for du må da opdrave der i løbet af dagen, ikke bare om morgen og aftenen. :) Fårgår vel en masse andet imellem der.

Jeg er selv blevet forkælet meget. (ikke matrielt) Og det har helt sikkert ikke gjord noget godt for mig. Jeg er også vand til at tingene bliver serveret for mig. Hvilket har gjord at jeg forventer meget af min kæreste. Nu skal det ikke lyde sådan at jeg ikke selv kan noget. For har da lært, efter 3 år på efterskole at livet ikke er sådan uden for mor og fars rækkevide.

Men tror da helt sikkeret dine børn nyder den måde du gør tingene på. ;)

Vi har jo bare forskellige syn på hvad der er bedst for børne :) Og ingen siger min måde bedre end din. Kan være de i bund og grund giver det samme resultant i sidste ende.. :)

Du må da en god weekend

Annika

Anmeld

11. oktober 2008

fam.4xc

øhmmm fordi man sover i mors seng eller får serveret morgenmaden i sengen betyder det da ik at man ik er opdaget eller kan klare sig selv - ik i min verden da....

Og varme håndklæder ja kom lige til at tænke på jer da jeg lagde pigernes håndklæder på radiatoren mens de badede som jeg altid gør ser jeg heller ik som luksus bare en ting jeg gør ;)

Anmeld

11. oktober 2008

twinboys

fam.4xc skriver:

øhmmm fordi man sover i mors seng eller får serveret morgenmaden i sengen betyder det da ik at man ik er opdaget eller kan klare sig selv - ik i min verden da....

Og varme håndklæder ja kom lige til at tænke på jer da jeg lagde pigernes håndklæder på radiatoren mens de badede som jeg altid gør ser jeg heller ik som luksus bare en ting jeg gør ;)

Ja enig det er vi...

Majbritt(H)

Anmeld

11. oktober 2008

fam.4xc

godt du forstod mit indlæg for det da fuld af fejl :S

kram Camilla der vil gå ind i vores dejlige fælles seng og sove en middags lur med pigerne og farmand ;)

Anmeld

11. oktober 2008

Honningblomst

Annikaa skriver:

Hold da på, sikke mange blandet meninger.

Synes også det lyder hyggeligt. Men jeg kunne nu aldrig finde på det selv.

Som weekend hygge kunne man sagtens, efter min mening. Men i hverdagende ville jeg nu ikke ha til at fårgå sådan.

Jeg vil ha de skal læres selv at stå op og klare sig selv til de skal flytte hjmme fra. De skal lære at alting ikke bliver serveret her i livet. Og nogle gange er livet ikke rart. F.eks. kolde håndklæder ;)

Jeg siger ikke at dine ikke bliver selvstændige, for du må da opdrave der i løbet af dagen, ikke bare om morgen og aftenen. :) Fårgår vel en masse andet imellem der.

Jeg er selv blevet forkælet meget. (ikke matrielt) Og det har helt sikkert ikke gjord noget godt for mig. Jeg er også vand til at tingene bliver serveret for mig. Hvilket har gjord at jeg forventer meget af min kæreste. Nu skal det ikke lyde sådan at jeg ikke selv kan noget. For har da lært, efter 3 år på efterskole at livet ikke er sådan uden for mor og fars rækkevide.

Men tror da helt sikkeret dine børn nyder den måde du gør tingene på. ;)

Vi har jo bare forskellige syn på hvad der er bedst for børne :) Og ingen siger min måde bedre end din. Kan være de i bund og grund giver det samme resultant i sidste ende.. :)

Du må da en god weekend

Annika

Kan simpelthen ikke forstå at det at hygge om børn skulle gøre de ikke kan klare sig selv...det ene udelukker vel ikke det andet eller??
Min søn har nu i 1½ år selv stået op og pakket taske og taget i skole.
Jeg kører jo tidligere....og som børn af en enlig mor, så er man altså med til til rengøring feks, hver weekend ordnes der og alle mand er med.
Ting man ønsker sig sparer man op til og betaler selv(rigtig dyre der sparer de halvdelen op)
Så mine drenge er meget selvstændige og bevidste om vigtigheden af at vi alle er med herhjemme for at det hele skal fungere...men måske netop derfor er det rart også at gøre lidt ekstra der hvor der er mulighed for det..(L)
Knus Eva..som ikke oprettede det her indlæg for at vi skulle diskutere opdragelse, men kun for at høre hvad jeres hyggeting var...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.