Som kun en mor kan gøre det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.271 visninger
55 svar
0 synes godt om
10. oktober 2008

Honningblomst

Hvad gør I søde piger for at forkæle, nurse, opvarte, hygge om eller bare være super upædagogisk og ikke politisk korrekt...:)

Herhjemme hygger vi rigtig meget og jeg forkæler(i ordets bedste og mest positive forstand) mine drenge rigtig meget.
Som skrevet i et andet indlæg, så putter mine drenge i min seng og i mit soveværelse, ALTID...fy fy fy...og den store er endda snart 12 år.
Om morgenen når de vågner, så spørger jeg hvad de vil have til morgenmad og det serveres så i sengen med tv kørende.
Bagefter kommer de ned og får deres tøj på....tøjet hænger på varmen og jeg hjælper gerne ham på 5 år hvis han har brug for og behov for det.
Når vi kommer hjem får de lov til lige hvad de vil og efter badet har mor her tørret håndklæder varme i tørretumbleren.
Aftensmaden får de lov at bestemme hvis de vil og har lyst...
Når drengene skal sove sker det rigtig tit at jeg putter mig samtidig med dem og så laver vi frugtsalat oppe i sengen, og så hyggesnakker vi og er bare samme, alle fire.

Hvad med jer...hvor forkæler i...
(L)

Knus Eva..hvis drenge har legekammerater og de hygger sig så meget...lige nu er jeg ved at bage pizzasnegle, det var ønsket fra dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2008

pipsen

hihi hvor hyggeligt, det lyder sørme rigtig dejligt. Somme tider bager vi pandekager her ;) Så sidder B ved siden af på sin triptrap og spiser sig mæt i takt med jeg bager...
/Lena

Anmeld

10. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Hvad gør I søde piger for at forkæle, nurse, opvarte, hygge om eller bare være super upædagogisk og ikke politisk korrekt...:)

Herhjemme hygger vi rigtig meget og jeg forkæler(i ordets bedste og mest positive forstand) mine drenge rigtig meget.
Som skrevet i et andet indlæg, så putter mine drenge i min seng og i mit soveværelse, ALTID...fy fy fy...og den store er endda snart 12 år.
Om morgenen når de vågner, så spørger jeg hvad de vil have til morgenmad og det serveres så i sengen med tv kørende.
Bagefter kommer de ned og får deres tøj på....tøjet hænger på varmen og jeg hjælper gerne ham på 5 år hvis han har brug for og behov for det.
Når vi kommer hjem får de lov til lige hvad de vil og efter badet har mor her tørret håndklæder varme i tørretumbleren.
Aftensmaden får de lov at bestemme hvis de vil og har lyst...
Når drengene skal sove sker det rigtig tit at jeg putter mig samtidig med dem og så laver vi frugtsalat oppe i sengen, og så hyggesnakker vi og er bare samme, alle fire.

Hvad med jer...hvor forkæler i...
(L)

Knus Eva..hvis drenge har legekammerater og de hygger sig så meget...lige nu er jeg ved at bage pizzasnegle, det var ønsket fra dem.

Lyder så hyggeligt alt det I gør der hjemme.. Ender med mine børn ikke vil med hjem igen ;)

Her hjemme stor hygger vi også, men syntes ikke overskuet til det (lidt øv at skrive) er der i hverdagene, men til gengæld dobbelt hygger vi i weekenden og det er et par dage børnene ser frem til... eller det gør vi alle... :)

Men vi nusser og hygger hver dag læser godnat historie eller bare hygge snakker...

Jeg hænger også børnenes tøj ved siden af brændeovnen så det er varmt og forkæler dem på mange områder :)

Hvor er dine børns kammerater heldige ;) med sådan en god legekammerats-mor (L)

Stort knus fra PIA.(H)

Anmeld

10. oktober 2008

Lullaby

Hmm... Iza bestemmer selv sin morgenmad. En gang imellem også aftensmad men så vælger vi 2 muligheder som hun så kan vælge imellem. Vi hygger foran fjernsynet imens vi snakker om hvad der sker derinde. Tegner sammen, lægger puslespil. Jeg prøver at gøre hendes madpakke så indbydende som muligt og køber gerne müslistænger eller andet godt. Vi bager sammen hvor hun smuldrer gæret og smasker kanelsneglene sammen så de kan være i formene. Men ellers er der ikke så meget udover at jeg hver dag fortæller hende, at jeg elsker hende og at hun er min puttemus (L)

Anmeld

10. oktober 2008

Rasmine

Her spolerer vi ikke på den måde, vi forkæler ad hoc.

Anmeld

10. oktober 2008

Anne

Mebach skriver:

Enig

Anmeld

10. oktober 2008

heaven

Mebach skriver:

kunne du ikke forklare/uddybe lidt mere.

Anmeld

10. oktober 2008

Loggidut

øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen?

sådan forgår det i aller højeste grad ikke her.
Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser...

senge for sig og mad for sig...

uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør.

når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen.

jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med!

Anmeld

10. oktober 2008

ivfmarie

Det du der kalder forkælelse er det vi kalder bestikkelse :-o, eller en nem måde at slippe for at stå tidligt op... Når der skal forkæles her, så er det leg på ungernes niveau. En lang gåtur. En tur på den store legeplads. At male med rigtig acrylfarve ect ect...

Ved nærmere eftertanke ser jeg en tråd, faktisk to:
1: Jo mere nærvær der kræves af mig/os - jo mere elsker ungerne det.
2: Hvis jeg prøver at få fred, så er det at guffet og/eller snacksene kommer frem - og så er det jo egentlig ikke forkælelse, men bare et forsøg fra min side på at aflede ungerne :S

Marie, der desværre har mest tendens til punkt 2, men har laaangt mest succes med punkt nr 1

Anmeld

10. oktober 2008

Honningblomst

Loggidut skriver:

øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen?

sådan forgår det i aller højeste grad ikke her.
Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser...

senge for sig og mad for sig...

uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør.

når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen.

jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med!

Grænseoverskridende....??? Forklar....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.