Som kun en mor kan gøre det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2008

Loggidut

hvis jeg havde min søn på 12 på besøg hos nogen, skulle jeg da lige finde ud af han delte seng med en voksen, så er jeg lige glad med hvorfor...

jeg har klart mine grænser...og her overskrider du dem....og jeg forklare gerne hvorfor...

det er grænseoverskridende når en voksen sover med teenagerbørn, hvad alder vil du hive din søn ud af sengen?

når han er 16?

det er i mine øjne klamt, direkte klamt...du bad mig uddybe det, og det er hermed gjort.

hvad siger børnene i skolen? at de stadig sover hos deres mor?
er det ikke et mobbegrundlag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2008

Honningblomst

Loggidut skriver:

hvis jeg havde min søn på 12 på besøg hos nogen, skulle jeg da lige finde ud af han delte seng med en voksen, så er jeg lige glad med hvorfor...

jeg har klart mine grænser...og her overskrider du dem....og jeg forklare gerne hvorfor...

det er grænseoverskridende når en voksen sover med teenagerbørn, hvad alder vil du hive din søn ud af sengen?

når han er 16?

det er i mine øjne klamt, direkte klamt...du bad mig uddybe det, og det er hermed gjort.

Din holdning afspejler mere dine tanker og din verden...kan slet ikke følge dig...:)

Anmeld

10. oktober 2008

Honningblomst

ivfmarie skriver:

Eva skriver:

ivfmarie skriver:

Eva skriver:

ivfmarie skriver:

Det du der kalder forkælelse er det vi kalder bestikkelse :-o, eller en nem måde at slippe for at stå tidligt op... Når der skal forkæles her, så er det leg på ungernes niveau. En lang gåtur. En tur på den store legeplads. At male med rigtig acrylfarve ect ect...

Ved nærmere eftertanke ser jeg en tråd, faktisk to:
1: Jo mere nærvær der kræves af mig/os - jo mere elsker ungerne det.
2: Hvis jeg prøver at få fred, så er det at guffet og/eller snacksene kommer frem - og så er det jo egentlig ikke forkælelse, men bare et forsøg fra min side på at aflede ungerne :S

Marie, der desværre har mest tendens til punkt 2, men har laaangt mest succes med punkt nr 1

Øhh....slipper for at stå tidlig op??? Det er jo i hverdagene hvor jeg står tidligt op og børnene desværre også gør det...

Bestikkelse...??? Hvordan kan du nå til den konklusion...?? det kan jeg ikke forstår...

Jeg laver da også alt det andet...men jeg nyder også at nusse hygge forkæle mine drenge...(L)(L)(L) de er her så kort tid og hvorfor ikke nyde den tid vi har...??

Kan godt se du har et problem hvis du bestikker dem, det er da heller ikke smart...men ingen er jo fejlfrie. Her praktiserer jeg dog ikke den form for opdragelse...
Knus...

Opdragelse er en helt anden sag!

...men ingen er jo fejlfrie

Tak... det betyder sgu meget når det kommer fra dig!

Var det nedladende der eller...;)

Det ene udelukker heldigvis ikke det andet....kan slet ikke se hvad det er der er så slemt ved at gøre som vi gør herhjemme??

Der er skam ikke noget slemt i det I gør derhjemme. Det er sådan I gør når I hygger.

Og ja, lidt nedladende måske... men jeg syns sgu du var lidt "snappy" der!

Ok..

Anmeld

10. oktober 2008

lonemus

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen? sådan forgår det i aller højeste grad ikke her. Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser... senge for sig og mad for sig... uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør. når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen. jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med! [/citat] Det lyder meget hyggeligt alt sammen, men jeg er altså også lige ved at falde ned af stolen....bump, dér faldt jeg ;) Lone - som også hygger mere ad hoc.[/citat] Hvorfor??? Og I da bare se når vi rigtig hygger....i dag er der feks to overnattende venner på besøg...to af dem sover inde ved mig og de store hos Jeppe...de må være oppe så længe de vil og de leger og hygger hele natten...de har det så skæg og vi har bagt og leget mørkeleg...nu bliver der lavet kæmpe dominobane...:) Åh, børn er sgu dejlige...(L)(L)[/citat] Jamen...jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forklare det, uden det skal komme til at lyde forkert.......jeg mener altså ikke noget ondt med det jeg nu siger, okay? Jeg syntes bare det er for meget....jeg ved du vil gøre alt for dine børn, men jeg syntes bare meget af det virker mere som om....here we go...at det for at få dine behov opfyldt! Men igen, det kommer jo også meget an på, hvordan man selv er opdraget, hvad man har været vant til osv. Men på mig virker det du skriver altså meget.....besynderligt! Ja, undskyld, men det gør det.....da jeg var 12 år ville jeg da for alt i verden ikke sove sammen med mine forældre, spise sammen i deres seng osv. Tror jeg var blevet drillet rigtig meget, hvis det havde været sådan. Jeg siger ikke det du gør er forkert - for hvad er så lige rigtigt og forkert! Men jeg ville ikke kunne leve sådan! Her i huset sover børnene på deres egne værelser, dog hos os hvis de er syge. Vi spiser altid mad ved spisebordet uden tv, en sjælden gang kan vi spise en frugt foran tv'et, men det er virkelig meget sjældent. De bestemmer ikke selv deres mad, det gør jeg. - Men nu er mine børn jo også en del yngre, end dine. Når de bliver ældre, skal de da nok få nogle valg. Jeg taler meget med mine børn, vi leger hver dag, taler rigtig meget sammen - f.eks. hvad vo hver især skal denne dag, vi krammer og kysser meget og er i det hele taget meget omsorgsfulde overfor hinanden. Det er du også, men det er bare....180 grader fra hvad jeg mener er godt! Ja, det var sådan min mening..håber du kan finde rundt i indlægget..det er bare svært at beskrive med ord..men jeg mener intet ondt med noget..vi er jo heldigvis forskellige ;) (H) Lone

Anmeld

10. oktober 2008

Loggidut

mener du ikke det er mobbegrundlag at man sover med sin 12 årige søn?

det har ingenting med en afspejling af min verden at gøre...det har noget med at gøre at en begyndene teenager ikke bør sove hos sin mor...
hvor går din grænse, hvornår bliver din søn for gammel, når han bliver konfirmeret eller hvad? eller når han bliver 18?

Anmeld

10. oktober 2008

Rasmine

Eva skriver:

Loggidut skriver:

når han er 16?

Din holdning afspejler mere dine tanker og din verden...kan slet ikke følge dig...:)

Du er ikke så lidt fræk, hva?
Hvorfor svarer du ikke bare?

Skal du partout nedgøre folk, all day long?
Først fik IVF en røffel.
Og nu Loggidut.

Hvad sker der dog?

Det har været til diskussion SÅ mange gange, Eva.
NEj, vi giver dig ikke ret, fordi du kan sidde og argumentere for din sag i flere timer.
NEJ, vi er ikke enige i din måde at opdrage/forkæle/spolere børn på.
NEJ, vi synes ikke det er fedt en 12 årig er i mors seng, hver aften/nat.

Anmeld

10. oktober 2008

Becks

Jeg kan nu ikke se noget forkert i det...
Eva´s store dreng siger vel selv fra, når han ikke vil sove derinde mere... jeg kan godt se hyggen i det, ville da nogen gange ønske min mor havde været som Eva er...
For som Eva skriver, der er så lidt tid med ungerne, så hellere nyde den...

Thumbs up for you Eva (H)

Anmeld

10. oktober 2008

ivfmarie

Lonemus! Det var velformuleret - det jeg ikke rigtig magtede at få skrevet som mit første svar.
Eva, JEG kan sagtens se hvad Lone mener, og det håber jeg også at du kan UDEN at tage det ilde op?

Marie

Anmeld

10. oktober 2008

Becks

Loggidut skriver:

når han er 16?

Jeg tror ikke Eva mener, at det er den stores kammerater der sover i sengen, de sover inde hos den store, og så er det hendes 2 små gutter der sover hos hende i nat...

(ret mig hvis jeg er forkert på den Eva)

Knus(H)

Anmeld

10. oktober 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] øhhhh.....er jeg den eneste her som falder helt ned af stolen? sådan forgår det i aller højeste grad ikke her. Min søn på 12 skal slet ikke nærme sig min seng, med mindre han er syg, så kan han komme og hente mig...mine unger har deres egne senge, og spiser ved bordet uden tv...der er ikke noget mere usocialt end at plasere sine børn foran et tv mens de spiser... senge for sig og mad for sig... uanset hvor hyggeligt jeg mener det er...så sorry, her kan jeg ikke være med!!! Ungerne skal endda banke på før de går ind i mit soveværelse, lige som jeg skal banke deres dør. når vi hygger plejer vi at spille spil, snakke, bage sammen, lave mad sammen, eller invitere en masse folk med deres børn, tænde bål og lege udelege med dem til sent ud på aftenen. jeg er ellers som regel god til at hygge om mine unger, men ikke på den grænseskridende måde som du gør det...sorry, her kan jeg altså ikke være med! [/citat] Det lyder meget hyggeligt alt sammen, men jeg er altså også lige ved at falde ned af stolen....bump, dér faldt jeg ;) Lone - som også hygger mere ad hoc.[/citat] Hvorfor??? Og I da bare se når vi rigtig hygger....i dag er der feks to overnattende venner på besøg...to af dem sover inde ved mig og de store hos Jeppe...de må være oppe så længe de vil og de leger og hygger hele natten...de har det så skæg og vi har bagt og leget mørkeleg...nu bliver der lavet kæmpe dominobane...:) Åh, børn er sgu dejlige...(L)(L)[/citat] Jamen...jeg ved næsten ikke hvordan jeg skal forklare det, uden det skal komme til at lyde forkert.......jeg mener altså ikke noget ondt med det jeg nu siger, okay? Jeg syntes bare det er for meget....jeg ved du vil gøre alt for dine børn, men jeg syntes bare meget af det virker mere som om....here we go...at det for at få dine behov opfyldt! Men igen, det kommer jo også meget an på, hvordan man selv er opdraget, hvad man har været vant til osv. Men på mig virker det du skriver altså meget.....besynderligt! Ja, undskyld, men det gør det.....da jeg var 12 år ville jeg da for alt i verden ikke sove sammen med mine forældre, spise sammen i deres seng osv. Tror jeg var blevet drillet rigtig meget, hvis det havde været sådan. Jeg siger ikke det du gør er forkert - for hvad er så lige rigtigt og forkert! Men jeg ville ikke kunne leve sådan! Her i huset sover børnene på deres egne værelser, dog hos os hvis de er syge. Vi spiser altid mad ved spisebordet uden tv, en sjælden gang kan vi spise en frugt foran tv'et, men det er virkelig meget sjældent. De bestemmer ikke selv deres mad, det gør jeg. - Men nu er mine børn jo også en del yngre, end dine. Når de bliver ældre, skal de da nok få nogle valg. Jeg taler meget med mine børn, vi leger hver dag, taler rigtig meget sammen - f.eks. hvad vo hver især skal denne dag, vi krammer og kysser meget og er i det hele taget meget omsorgsfulde overfor hinanden. Det er du også, men det er bare....180 grader fra hvad jeg mener er godt! Ja, det var sådan min mening..håber du kan finde rundt i indlægget..det er bare svært at beskrive med ord..men jeg mener intet ondt med noget..vi er jo heldigvis forskellige ;) (H) Lone[/citat] tak for dit svar....Tja, skulle jeg opfylde egne behov så nappede jeg elskeren med op i soveværelset og smed mine børn ud...så ville jeg ikke lade mit liv være et puslespil for at mine børn skal undgå lange dage i børnehave...og ikke mindst, så ville jeg IKKE vælge at holde jul alene, men sammen med mine børn...jeg kan ikke se det er mine behov, ikke et eneste. Vi har altid sovet sammen med vores børn, ligesom størstedelen af verdens befolkning gør og det er min klare overbevisning at mine børn har det bedst med det. Jeg kan sagtens begrunde mine valg...men nej, egne behov er det ikke...det havde været nemt hvis jeg kunne være en sådan mor...:) men det kan jeg vidst ikke. Knus Eva...som har droppet en bytur i kbh, da mine børn gerne ville have deres venner på overnatning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.