At sælge på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Frøken J.

N&J skriver:

Tak for oplysningen, for det kunne jeg skam også have fundet på ligesom jeg har gjort for at få folk ned i pris på guloggratis og dba.. men så blev jeg også klogere.. 

Well, det er i mod reglerne i køb og salg Man kan jo godt sende en privatbesked om det, hvis man er interesseret, men man må ikke i tråden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

slettet_7530

Niller skriver:

Præcis, Men jeg synes nu også det er flabet at sælge varen dyrer end hvad man har givet for det bevidst.

Men nogle gange så har man måske givet 2000,00 kr for noget man kan få f.eks. 1.800,00 et andet sted. Og så synes jeg det er fint nok at sælge det for 2.000,00 hvis man hvis det.

Det kan man jo som køber ikke vide om sælger har eller ikke har

okay det vil sige at hvis jeg har en arvet Arnoldi som min bedstefar gav 100,00 for for 100 år siden, så må jeg ikke tage mere end 100,00 for den idag  sådan hænger virkeligheden jo ikke sammen vel

Har jeg købt en kjole for 10,00 og der er en der vil købe den for 25,00 så kan jeg da overhovdet ikek se havd det kommer dig eller andre ved for den sags skyld

Anmeld

9. marts 2011

N&J

Secrets skriver:

Well, det er i mod reglerne i køb og salg Man kan jo godt sende en privatbesked om det, hvis man er interesseret, men man må ikke i tråden

Det vidste jeg ikke - nu har jeg heller ikke endnu handlet herinde, men må indrømme at jeg ofte skriver det til folk hvis jeg syntes varen er for dyr, men jeg er så også opvokset med en far der er fritidskrammer og SOM FAKTISK siger højt i en butik hvis varen fåes billigere et andet sted.. og det har smittet af.. 

Anmeld

9. marts 2011

N&J

Men jeg er også jyde..  hihihi

Anmeld

9. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Der er nok ingen der er enig med mig. Og fred være med det.Men der er da kæmpe forskel på at antage og skrive : du er da...Og hænge en op i sort/hvidOg så kunne se lidt gråt og sige :jeg er ikke enig eller regler er regler.Jeg ser det sådan her... En god debat er en debat hvor folk ikke er enige, MEN hvor folk kommer med kommentar MAN KAN FORHOLDE sig til.Ked af at sige at jeg ikke kan forholde mig til en ost i Kvickly eller at jeg jo råber op i Føtex eller at jeg HELT SIKKERT mente det i dårlig ånd.Det er her jeg mener det blir for "skolegårds" agtigt.Jeg tager gerne mod dem som skriver de ikke er enig fordi det er ens eget ansvar. Se det er debat!!!!Så Jer i " skolegården" tag noget frisk luft og kom så ind i debatten på en konstruktiv måde.

Nu synes jeg ikke du skal bringe en dårlig stemning herind.
Vi har nogle regler på baby.dk, og som gennem lang erfaring er tilpasset, så vi alle kan have det hyggeligt og rart med hinanden.
Og undgå unødige konflikter.

Vi er IKKE elever i en skolegård, men voksne og fornuftige mennesker, og selvom du ikke synes om reglerne, så gør det ikke baby.dk til en skole, måske en livets skole ja, men ikke andet.
Saglig debat er det vi forventer og respekt for andres meninger.
Og selvom man kommer i modvind med sine meninger engang imellem, så må man tage det med vilje til at acceptere andres meninger og svare tilbage på tingene med respekt.
Bryder du dig ikke om regelsættet herinde, jamen så er det masser af andre sites, hvor du sikkert kan finde noget der passer dig bedre.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

9. marts 2011

tazz

Secrets skriver:

okay, ikke for at puste til nogen ild, men bare for at forstå det:

Hvis jeg ser en vare herinde til 500kr. jeg gerne vil have, men synes at den er for dyr, så må jeg IKKE skrive "Jeg byder 350, for ellers kan jeg få den billigere et andet sted?"

Anmeld

9. marts 2011

katoef

SussieThyssen skriver:

Nu synes jeg ikke du skal bringe en dårlig stemning herind.
Vi har nogle regler på baby.dk, og som gennem lang erfaring er tilpasset, så vi alle kan have det hyggeligt og rart med hinanden.
Og undgå unødige konflikter.

Vi er IKKE elever i en skolegård, men voksne og fornuftige mennesker, og selvom du ikke synes om reglerne, så gør det ikke baby.dk til en skole, måske en livets skole ja, men ikke andet.
Saglig debat er det vi forventer og respekt for andres meninger.
Og selvom man kommer i modvind med sine meninger engang imellem, så må man tage det med vilje til at acceptere andres meninger og svare tilbage på tingene med respekt.
Bryder du dig ikke om regelsættet herinde, jamen så er det masser af andre sites, hvor du sikkert kan finde noget der passer dig bedre.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Ok. så andre må gerne være fordomsfulde overfor mig, men jeg må ikke forsvare mig???

Det som jeg bliver sur over er at folk ikke forstår det jeg skriver:

At det er (JEG GENTAGER) reglen!!!!! reglen om at man ikke må kommentere tvivlende på en sælgers indlæg....

Altså jeg gentager kære Sussie..... 

Jeg er ikke imod modvind, (som jeg så OGSÅ skriver i denne debat) tværdigmod... Jeg er imod at der kommer fordomme og man beskylder mig for ting. Især da dette ikke handler om MIG eller SÆLGER... men om en REGEL.

Hvis jeg gerne ville ha krammer og kys fra folk jeg ikke kendte havde jeg oprettet en debat der hed : "Pædofile er svin"

hvis jeg ville have alle skulle hade mig og mene jeg var vindstille på 1.sal. så havde jeg lavet en debat der hed : "Pædofile er seje".

Jeg laver en debat hvor jeg undre mig over reglen (og dette gælder reglen for ALLE sælger/køber) om at man ikke må stille tvivlende spørgsmål. (dette må man på QXl osv. ) og personligt ville jeg ikke havde noget imod det hvis der kom en og skrev: "ikke for noget men det der er billigere her." for jeg har alle muligheder for at svare og komme med min mening og det så var : "jamen det er en anden type." eller "hov ja. ej men så kan du få den til..."

Jeg undrede mig over reglen. Og hvis jeg havde vidst at folk ville reagere på denne måde og taget det hele så seriøst, så havde jeg ALDRIG oprettet dette indlæg. 

Men jeg må være ærlig og sige at jeg er død træt af at forklare at jeg ikke brokker mig over sælger (jeg har aldrig udlagt sælger på min debat), men at jeg undre mig over denne regel. (føler jeg gentager mig selv) 

(tænker på om jeg lige skal pointere igen at det er denne regel jeg undre mig over, eller om folk har forstået den?)

Anmeld

9. marts 2011

Frøken J.

tazz skriver:

okay, ikke for at puste til nogen ild, men bare for at forstå det:

Hvis jeg ser en vare herinde til 500kr. jeg gerne vil have, men synes at den er for dyr, så må jeg IKKE skrive "Jeg byder 350, for ellers kan jeg få den billigere et andet sted?"

Altså du må ikke gå ind og sige "Den her vare koster altså kun sådan og sådan her og her" Det anses, i følge reglerne, som sabotage Men du må da godt byde under prisen..

Anmeld

9. marts 2011

Frøken J.

k skriver:

Ok. så andre må gerne være fordomsfulde overfor mig, men jeg må ikke forsvare mig???

Det som jeg bliver sur over er at folk ikke forstår det jeg skriver:

At det er (JEG GENTAGER) reglen!!!!! reglen om at man ikke må kommentere tvivlende på en sælgers indlæg....

Altså jeg gentager kære Sussie..... 

Jeg er ikke imod modvind, (som jeg så OGSÅ skriver i denne debat) tværdigmod... Jeg er imod at der kommer fordomme og man beskylder mig for ting. Især da dette ikke handler om MIG eller SÆLGER... men om en REGEL.

Hvis jeg gerne ville ha krammer og kys fra folk jeg ikke kendte havde jeg oprettet en debat der hed : "Pædofile er svin"

hvis jeg ville have alle skulle hade mig og mene jeg var vindstille på 1.sal. så havde jeg lavet en debat der hed : "Pædofile er seje".

Jeg laver en debat hvor jeg undre mig over reglen (og dette gælder reglen for ALLE sælger/køber) om at man ikke må stille tvivlende spørgsmål. (dette må man på QXl osv. ) og personligt ville jeg ikke havde noget imod det hvis der kom en og skrev: "ikke for noget men det der er billigere her." for jeg har alle muligheder for at svare og komme med min mening og det så var : "jamen det er en anden type." eller "hov ja. ej men så kan du få den til..."

Jeg undrede mig over reglen. Og hvis jeg havde vidst at folk ville reagere på denne måde og taget det hele så seriøst, så havde jeg ALDRIG oprettet dette indlæg. 

Men jeg må være ærlig og sige at jeg er død træt af at forklare at jeg ikke brokker mig over sælger (jeg har aldrig udlagt sælger på min debat), men at jeg undre mig over denne regel. (føler jeg gentager mig selv) 

(tænker på om jeg lige skal pointere igen at det er denne regel jeg undre mig over, eller om folk har forstået den?)

Jeg tror problemet er formuleringen du lagde ud med i dit indledende indlæg. Hvis du havde forsøgt at skabe en reel debat om hvorfor reglen er sådan, eller havde kommet med en reel beklagelse, så havde det jo være fint. Men du er jo i stedet sarkastisk og skriver: "Jeg beklager derfor -og overvejer nu at sælge en masse brugt til overpris da der ingen regel er til at beskytte de godtroende.."

Det må du kunne se virker enormt flabet, og som om at du ikke har nogen respekt for reglen. Ud fra den formulering virker din beklagelse ikke reel, og det var også derfor, at jeg skrev som jeg gjorde

Anmeld

9. marts 2011

JustinsMoar

Man kan også udvise noget pli og sende folk en PB!

Forstår ikke behovet for disse "sure opstød"s indlæg..
Der kommer intet godt ud af dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.