At sælge på baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.525 visninger
58 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

katoef

Jeg er lige blevet informeret om en regel på baby.dkAt man ikke må gøre det svært for en sælger at sælge varen.Nu er det sådan at jeg henviste til den orginale side, hvorfor tøjet er fra, og der var det billigere (helt nyt) end hvad sælger solgte det brugt for.Jeg får herefter en "påmindelse" om at dette må jeg ikke!Jeg beklager derfor -og overvejer nu at sælge en masse brugt til overpris da der ingen regel er til at beskytte de godtroende...Forsat god dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Frøken J.

k skriver:

Jeg er lige blevet informeret om en regel på baby.dkAt man ikke må gøre det svært for en sælger at sælge varen.Nu er det sådan at jeg henviste til den orginale side, hvorfor tøjet er fra, og der var det billigere (helt nyt) end hvad sælger solgte det brugt for.Jeg får herefter en "påmindelse" om at dette må jeg ikke!Jeg beklager derfor -og overvejer nu at sælge en masse brugt til overpris da der ingen regel er til at beskytte de godtroende...Forsat god dag!

Åh hold dog op med at være bitter Det er folks eget ansvar at undersøge om den vare de køber kan fåes billigt andetsteds, hvis du spørger mig. Hvis folk vælger at sælge det dyrere og folk køber det, så står det for egen regning. Man må selv se sig om. Det er ikke andres job og sabotere annoncer med andre priser Ellers kunne man jo hurtigt sige: "Jaaah, den her vare sælger du brugt til mindre pris, men den kan fås ENDNU billigere her og der". Desuden kan det jo være, at man har købt en vare til 250, aldrig brugt den og sælger den til 200. At den pågældende vare så er på tilbud et sted er jo som det er, og det må være købers job selv at sætte sig ind i priser.

At sabotere andres annoncer er, uanset grunden, topfesent i min verden

Anmeld

9. marts 2011

roenlund

Secrets skriver:

Åh hold dog op med at være bitter Det er folks eget ansvar at undersøge om den vare de køber kan fåes billigt andetsteds, hvis du spørger mig. Hvis folk vælger at sælge det dyrere og folk køber det, så står det for egen regning. Man må selv se sig om. Det er ikke andres job og sabotere annoncer med andre priser Ellers kunne man jo hurtigt sige: "Jaaah, den her vare sælger du brugt til mindre pris, men den kan fås ENDNU billigere her og der". Desuden kan det jo være, at man har købt en vare til 250, aldrig brugt den og sælger den til 200. At den pågældende vare så er på tilbud et sted er jo som det er, og det må være købers job selv at sætte sig ind i priser.

Anmeld

9. marts 2011

Fru Nielsen

Sådan er reglen herinde og den må du jo vælge at følge hvis du vil være her....

Nogen ting er urimelige, men sådan er verden bare....

Kunne ik selv drømme om at sælge noget dyre end det koster af nyt, men det må sælger og køber jo selv rode med...

Anmeld

9. marts 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
k skriver:

Går du også ind i forretninger og udråber midt i butikken at det kan fås billigere andet steds?

Tror ikke du er nogen populær kunde så.
Det er her som i al fri næring, at det er sælger der sætter prisen, og så må man selv finde ud af om det kan fås billigere andet steds.
baby.dk er en offentlig side med adgang for alle, og vores regler for handelstrådende følger de gængse regler for handel, samt regler tilpasset sidens politik, og kan du ikke acceptere reglerne, så må du jo handle andet steds.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

9. marts 2011

katoef

Bitte kan ikke lige se hvor der kommer bitterhed ind?Chokeret -ja. Men det er da udelukket fordi jeg bedre kan forstå det, når jeg læser om de indlæg hvor folk brokker sig over køb via baby.dkOg dette er intet mod sælger men de regler på baby.dk

Anmeld

9. marts 2011

L.J.L

Secrets skriver:

enig enig enig

Anmeld

9. marts 2011

Frøken J.

k skriver:

Bitte kan ikke lige se hvor der kommer bitterhed ind?Chokeret -ja. Men det er da udelukket fordi jeg bedre kan forstå det, når jeg læser om de indlæg hvor folk brokker sig over køb via baby.dkOg dette er intet mod sælger men de regler på baby.dk

Jeg har ikke set ét indlæg, hvor folk har klaget over pris. Det er jo som regel mere på varens stand eller at folk ikke har sendt varen osv. Ellers skulle man jo som sælger sidde og surfe hele nettet rundt hver gang man skulle sælge noget, for SÆT NU det var på tilbud et eller andet sted! Det holder jo ikke. Køber må selv se sig om, sådan ser jeg på det.

Anmeld

9. marts 2011

L.J.L

k skriver:

Nej det er altid byder/købers eget ansvar at chekke op på udbuddet andre steder, før der købes, og ikke noget sælger kan stå til ansvar for. Der kan jo være mange årsager til at varen sælges dyrere end andre steder.

Anmeld

9. marts 2011

katoef

Ok så hvis i ser en barnevogn brugt til overpris, den bliver solgt brugt så det er jo ret typisk at man så kan forhandle. Så er det ret normalt at man siger : som ny kan jeg få den til denne pris.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.