Alle de tråde hvor vi indirekte inddrager indvandredebatten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

FrkT

N&J skriver:

men det tror jeg har noget med din geografiske placering at gøre, oftes vil indvandrer (af alle lande - vi har jo en masse svensker herover i kbh) være centeret i de større byer. 

Og er også glad for at det var en misforståelse, skulle lige tygge på den, da jeg jo egentlig havde fået et helt andet billede af dig før, så skulle lige vælge mine ord med omhu..

Det var det samme sarahb skrev 

Og jeg tror også det har med min geografiske placering at gøre. Har jo boet det meste af mit liv i det Midt/vestjyske 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Klumpe-dumpe

N&J skriver:

Mange tyrkere som kom hertil i 70'erne har fået 3 generation, det bruges bare om hvilken genration vi er nået til i forhold til de der oprindeligt indvandrede til Danmark (og de er jo stadig danskere, født og opvokset, men har bare forældre som er imigreret fra et andet land) 

Tror hvis vi alle kiggede lidt tilbage, ville vi alle være en xx generation af en eller anden herkomst, men det er da helt fair du spørger.. 

men de der oftes henvises til i medierne er anden genration (børn af) af forældre som er indvandret til Danmark

Jow jow det forstår jeg godt, jeg undre mig bare over folk/medierne bliver ved med at kalde "dem" for 2. generations indvandre, og ikke 3. generations indvandre, når de omtaler "dem" (og jeg synes faktisk det er et grimt ord, ja altså både at skrive "dem" og generations indvandre)

Men jeg er helt enig med dig, både mht. hvor lidt af anden etnisk baggrund der er i DK og at ville temmelig sikkert stammer fra andet end DK.

Jeg går skam helt klart ind for mangfoldighed og multietnisk samfund.

Anmeld

6. marts 2011

N&J

Rose <3 skriver:

Jow jow det forstår jeg godt, jeg undre mig bare over folk/medierne bliver ved med at kalde "dem" for 2. generations indvandre, og ikke 3. generations indvandre, når de omtaler "dem" (og jeg synes faktisk det er et grimt ord, ja altså både at skrive "dem" og generations indvandre)

Men jeg er helt enig med dig, både mht. hvor lidt af anden etnisk baggrund der er i DK og at ville temmelig sikkert stammer fra andet end DK.

Jeg går skam helt klart ind for mangfoldighed og multietnisk samfund.

Det er simpelthen fordi de ikke er gamle nok - 3 generationsindvandrene (eller de er først ved at blive gamle nok) nu her i forhold til hvem medierne beskærftigere sig med

Anmeld

6. marts 2011

Klumpe-dumpe

N&J skriver:

Det er simpelthen fordi de ikke er gamle nok - 3 generationsindvandrene (eller de er først ved at blive gamle nok) nu her i forhold til hvem medierne beskærftigere sig med

Nååh okay, er det fordi 3 gen. er omkring vores døtres alder?

Anmeld

6. marts 2011

Zeus

De ér faktisk gået igang med at snakke om 3. generations indvandrerne  Det er i hvert fald et godt stykke tid siden, jeg hørte det første gang i fjernsynet...

Anmeld

6. marts 2011

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Ja...jeg har set det bagefter...men derfor mener jeg nu, at mit indlæg er ret aktuelt.

Som altid

Anmeld

6. marts 2011

Pige2009

FrkT skriver:

Med at jeg "synes" det burde være lavere mener jeg at jeg FØLER det er lavere end det så reelt er. Jeg troede slet ikke tallet var så højt. Men som en skrev er det også MED nordmænd og svenskere, og så synes jeg det virker mere rigtigt. Jeg tror også det kommer an på hvor man er fra hvor mange man "føler" der er i landet. Og jeg har slet ikke følt det som så mange det reelt er. Derfor "synes" det lavere for mig end det er - men igen, det gør det ikke når svenskere og nordmænd er medregnet 

Men de Nordmænd og Svenskere der er srende tæller vel ikke med, da de blot er registreret i DK med adresse qua studiet?

Anmeld

6. marts 2011

FrkT

Baagøe skriver:

Men de Nordmænd og Svenskere der er srende tæller vel ikke med, da de blot er registreret i DK med adresse qua studiet?

Det ved jeg ikke. Der var bare en der skrev at nordmændende og svenskerne også var med i de procent, jeg ved ikke om det er med eller uden de studerende...

Anmeld

6. marts 2011

Pige2009

FrkT skriver:

Det ved jeg ikke. Der var bare en der skrev at nordmændende og svenskerne også var med i de procent, jeg ved ikke om det er med eller uden de srende...

Men statistikken tæller vel indvandrere og det er de srende vel som sådan ikke...

Anmeld

6. marts 2011

FrkT

Baagøe skriver:

Men statistikken tæller vel indvandrere og det er de srende vel som sådan ikke...

Måske ikke. Arj jeg ved det virkelig ikke, er ikke særlig meget inde i sådan noget. Må melde pas 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.