Alle de tråde hvor vi indirekte inddrager indvandredebatten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.237 visninger
75 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

N&J

Jeg syntes ofte når vi diskutere i tråde om følsomme emner som indirekte handler om kultur- og i nogle tilfælde fortolkninger af religions spørgsmål, så er der altid en enkel eller to, som svarer så jeg sidder tilbage og tænker - VED I EGENTLIG HVOR MANGE MENNESKER DET ER I HENVISER TIL??

Og det er ikke fordi jeg ikke syntes man bør diskutere spørgmål som kan gå tæt på - for jeg syntes altid en diskussion giver mulighed for at ændre andres mening og derfor er berettet, men jeg syntes også det er vigtigt (og vil være et af de vigtigste punkter i min samfundsfagsundervisning - når jeg er færdiguddannet) at man reelt set har et nogenlunde realitisk billede af fx. hvor mange indvandre der er i DK, når det er det diskussionen handler om, derfor vil jeg blot dele denne information med jer:

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2010/NR216.pdf 

der står kort sagt: 

Ialt 1. januar 2010

Indvandrer: 414.422  

Efterkommer: 128.316  

Ialt: 542.738 mennesker

Ikke-vestlige lande  

indvandrer: 252.012

efterkommer: 111.345

ialt: 363.357 mennesker

Pr. 1. januar 2010 var der i alt 542.738 indvandrere og efterkommere i Danmark, svarende til 9,8 pct. af den samlede befolkning på i alt 5.534.738 personer. (taget fra  http://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergsmaal_og_svar/indvandrere_og_efterkommere/indvandrere_og_efterkommere.htm

og det er fra ministeriet!!!

Ud af dem anslås det så at vi har 80,9 % af befolkningen der er medlem af folkekirken, og 3,8 % er muslimer (ca. 207.000 mennesker) og da det ofte er denne gruppe af mennesker der angribes burde vi måske være bevidste om at vi KUN snakker om 200.000 mennesker ud af 5.530.000 mennesker... (igen tal fra dst.dk og hvis man vil er der lige udkommet en ny publikation hvor de helt præcise tal foreligger)

Ha en dejlig fordomsfri dag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

oo

5. marts 2011

roenlund

Nu ved jeg ikke hvilke tråde der hentydes til men jeg kunne ikke være mere enig

Anmeld

5. marts 2011

N&J

roenlund skriver:

Nu ved jeg ikke hvilke tråde der hentydes til men jeg kunne ikke være mere enig

Det er også en masse forskellige jeg tænker på.. 

Anmeld

5. marts 2011

FrkT

Hold da op jeg synes godt nok det er mange. Også mange flere end jeg troede.

Anmeld

5. marts 2011

N&J

FrkT skriver:

Hold da op jeg synes godt nok det er mange. Også mange flere end jeg troede.

Virkelig  Jeg syntes det er helt enorm lidt i forhold til hvor meget medierne beskæftigere sig med dem.. husk på at det både er indvandrer + efterkommere fra ALLE lande... syntes virkelig ikke små 10 % er særligt højt.. 

Anmeld

5. marts 2011

Pige2009

Jeg sidder lige og tænker: "Hvor kom den lige fra, Jane?" Er der mon noget jeg er gået glip af på baby de sidste par uger, hvor jeg ikke har været her ret meget?

Anmeld

5. marts 2011

FrkT

N&J skriver:

Virkelig  Jeg syntes det er helt enorm lidt i forhold til hvor meget medierne beskæftigere sig med dem.. husk på at det både er indvandrer + efterkommere fra ALLE lande... syntes virkelig ikke små 10 % er særligt højt.. 

Ja men det gælder vel ikke folk fra lande som Norge og Sverige, gør det?

Anmeld

5. marts 2011

N&J

FrkT skriver:

Ja men det gælder vel ikke folk fra lande som Norge og Sverige, gør det?

Jo ALLE lande udenfor Danmark 

Anmeld

5. marts 2011

LinLin

N&J skriver:

Ialt 1. januar 2010

Indvandrer: 414.422  

Efterkommer: 128.316  

Ialt: 542.738 mennesker

Ikke-vestlige lande  

indvandrer: 252.012

efterkommer: 111.345

ialt: 363.357 mennesker

Pr. 1. januar 2010 var der i alt 542.738 indvandrere og efterkommere i Danmark, svarende til 9,8 pct. af den samlede befolkning på i alt 5.534.738 personer. (taget fra  http://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergsmaal_og_svar/indvandrere_og_efterkommere/indvandrere_og_efterkommere.htm

og det er fra ministeriet!!!

Ud af dem anslås det så at vi har 80,9 % af befolkningen der er medlem af folkekirken, og 3,8 % er muslimer (ca. 207.000 mennesker) og da det ofte er denne gruppe af mennesker der angribes burde vi måske være bevidste om at vi KUN snakker om 200.000 mennesker ud af 5.530.000 mennesker... (igen tal fra dst.dk og hvis man vil er der lige udkommet en ny publikation hvor de helt præcise tal foreligger)

Ha en dejlig fordomsfri dag 

Skal den forstås sådan at det tal "fra ikke-vestlige-lande" er en del af de 542.000 - etellerandet? Eller skal de to tal lægges sammen???

Jeg troede der var flere uanset hvad, men nu kommer jeg også fra 8210

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.