Jeg mener at din veninde gør en klog valg (udfra hvad du har beskrevet!).
En lille forsigtig og tilbageholden pige kan nå at udvikle sig meget i løbet af et år. At få lov til at gå hjemme hos mor i trygge ramme, kan være lige præcis det der skal til for at styrke den lille pige, så hun klare børnehaven langt BEDRE end hvis hun var blevet i vuggestuen.
Selvfølgelig kan man passe en baby og en pige på 2½år samtidig, det forstår jeg slet ikke du sætter spørgsmålstegn ved. Jeg har haft en nyfødt sammen med en 2årig der gik hjemme og en 4årig der gik i deltidsbørnehave, og blev hentet kl 12.30 hver dag. Så jeg havde 3 små børn hjemme samtidig, og min mand var ofte væk flere uger af gangen.
De tre søskende har en enormt stærkt sammenhold, min to drenge på nu 5 og 7år kan sidde i timevis under et tæppe i sofaen og bare sidde og snakke. Når vores pige på 2år (snart 3år) vågner om natten går hun nogle gange ind til os forældre og putter, og nogle gange går hun ind til storebror og lægger sig i hans seng og sover videre. Det tror jeg da kun de gør fordi de har været sammen 24 timer i døgnet i mange år af deres liv. Ingen af mine børn er startet i institution før de blev 3½ år, og det er gået super godt at gå fra mors skørter og over i en børnehave fuld at forvirrede og urolig børn, selvom de har været vant til tid, omsorg og ikke mindst ro. Der er jo ingen børn i børnehaven (ikke i vores ihvertfald) der bare kan sætte sig ned og NYDE. De fare rundt som fluer i en flaske.
Så som sagt har din veninde min fuld opbakning!!!
Anmeld