Min moster har gået hjemme siden de fik deres første søn for 3½ år siden.. Da han var 2 år, fik de en søn til.. De to sønner har været hjemme sammen med hende hele tiden, og den yngste er det stadig.. Hun er på den ordning, der hedder "pas eget barn", hvor man får penge for at blive hjemme og passe sine børn.. Min fætter (den ældste af dem) havde ingen problemer, da han kom i børnehave, selvom han havde været hjemme med mor og lillebror hele sit liv.. Man skal bare sørge for at komme afsted til legestuen en gang imellem for at møde andre børn og lege med dem.
Så jeg kan som sådan ikke se noget problem i, at hun vil tage sin datter ud af institution, når hun nu er hjemme.. Man får jo ikke børn for at få andre til at passe dem.. Pasning hos andre er bare nødvendig, når man har et arbejde.. Men hvis man r hjemme, så kan er ærligt talt ikke se noget problem i, at man vil være sammen med sine børn.. Med den alder, de to børn, som du omtaler, har - så tror jeg sagtens hun kan klare den.. Det bliver selvfølgelig hårdt.. Men det gør det jo under alle omstændigheder, når man skal få en familie med 4+ børn til at fungere, når der kommer en lille ny, der kræver en masse energi.

Anmeld