Min veninde har mistet forstanden!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.567 visninger
70 svar
0 synes godt om
1. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde der har 3 børn og venter nr. 4 lige om hjørnet. De to store er 10 og 12 år og den mindste er 2,5 år.

Hun har simpelthen valgt, at tage den mindste ud af vuggestuen da hun vil have hende hjemme under barselen. Når barselen er slut skal pigen direkte i børnehave hvilket jo kan være ret voldsomt for et "stille/ genert" barn som hun nu engang er af natur.

Min første tanke er - Hvad i alverden har hun gang i???  

* Hun ved ikke hvad for et barn hun får?

* Hun kan komme til at være vågen om nætterne pga. babygråd og hvordan skal hun så kunne tage sig af den lille 2,5 årige når hun ikke engang har mulighed for, at sove i dagtimerne? (Datteren sover ikke om dagen længere)

* Hvorfor skal datterens dagligdag der indholder sociale relationer til andre børn og faste rammer i hverdagen nedprioriteres pga. baby?

* Datteren har hele sit liv været hendes baby, det er ikke længe siden hun er holdt op med, at amme hende på trods af hendes alder - hvordan mon hun reagerer på, at der kommer en lille baby og forandrer ikke blot hendes forhold til moderen men også hendes hverdag?

* Hvordan i alverden har hun tænkt sig, at være der 100% for baby når der også er en lille 2,5 årig som vil have sin mor?

* Sidst men ikke mindst, - når man er et sært barn der har svært ved, at komme til andre, lidt genert og tilbageholdende - synes jeg det virker ret voldsomt, at køre hende ind i børnehave efter, at have gået hjemme med mor i  års tid.

Jeg synes jo det er dybt godnat, at trække hende ud af vuggestuen!

Hvad mener i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

LR85

Det lyder da også virkelig dumt, når noget så stort for en lille pige sker, a der kommer en til, ja så skal hun da først og fremmest fortsætte med de faste rammer og rutiner..

sys det er synd, men tror du ikke hun sender hende afsted når den lille kommer og hun lige havde glemt hvor sindsygt hårdt det er a have et spædbarn..

Men jo det er synd, det er jo en stor omvæltning for en i forvejen 'sart' pige

Anmeld

1. marts 2011

Pia.

Jamen altså selve idéen om at have hende hjemme når hun er så lille syntes jeg jo lyder fin og så vente til hun skal I børnehave inden hun kommer ud igen .... Men Jeg kender jo så heller ikke hele historien og ved ikke om man i den gældende sitution vil mene at det er bedst for barnet at komme lidt ud...

Men alt efter hvor nem den lille bliver, så må det være skønt at have muligheden og så spare de jo også en masse penge ved ikke at have den "lille" storesøster i vuggestue...

Men altså det er lidt svært at udtale sig om selve situationen når man ikke kender dem og deres familie liv i forvejen...

Men det lyder på dig som om det er bedst at den lille kommer ud og bliver passet, frem for at være hjemme ved mor...

Knus Pia, som ikke havde det mest brugbare svar men alligvel lige ville give mit besyv med...

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

louiseandersen85 skriver:

Det lyder da også virkelig dumt, når noget så stort for en lille pige sker, a der kommer en til, ja så skal hun da først og fremmest fortsætte med de faste rammer og rutiner..

sys det er synd, men tror du ikke hun sender hende afsted når den lille kommer og hun lige havde glemt hvor sindsygt hårdt det er a have et spædbarn..

Men jo det er synd, det er jo en stor omvæltning for en i forvejen 'sart' pige

Hun har meldt hende ud, sådan helt efter reglerne... Pigens sidste dag i vuggestue var i går!

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Jamen altså selve idéen om at have hende hjemme når hun er så lille syntes jeg jo lyder fin og så vente til hun skal I børnehave inden hun kommer ud igen .... Men Jeg kender jo så heller ikke hele historien og ved ikke om man i den gældende sitution vil mene at det er bedst for barnet at komme lidt ud...

Men alt efter hvor nem den lille bliver, så må det være skønt at have muligheden og så spare de jo også en masse penge ved ikke at have den "lille" storesøster i vuggestue...

Men altså det er lidt svært at udtale sig om selve situationen når man ikke kender dem og deres familie liv i forvejen...

Men det lyder på dig som om det er bedst at den lille kommer ud og bliver passet, frem for at være hjemme ved mor...

Knus Pia, som ikke havde det mest brugbare svar men alligvel lige ville give mit besyv med...

Burde økonomien ikke være lidt underordnet når det gælder ens børns trivsel og velvære?

Anmeld

1. marts 2011

sus73

Det bedste er vel at se tiden an og ikke tager sorgerne på forskud! Det kan jo rent faktisk tænkes at det er en helt okay løsning.

At gå i vuggestue når man er et genert og tilbageholdende barn behøver ikke være lutter lagkage. Det kan være stressfuldt og det er ofte de børn som forstår at gøre opmærksom på dem selv, som får opmærksomheden. Så den generte kan hurtigt forsvinde i mængden.

Jeg var selv et genert og tilbageholdende barn, og jeg har ikke gået i vuggestue. Min mor gik hjemme, og da tid var, kom jeg i skovbørnehave. For mig, tror jeg at det har været en helt fin løsning.

Anmeld

1. marts 2011

Pia.

Anonym skriver:

Burde økonomien ikke være lidt underordnet når det gælder ens børns trivsel og velvære?

Jo da selvfølgelig - Men en vuggestue plads koster jo rundt regnet (alt efter hvor man bor) små 2600-2800 kr, så mon ikke at det også er en tanke der har stræffet en når man vælger dette...

Nu er det jo dig der kender din veninde bedst og hvis du mener at trivsel kommer i form af vuggestuen så må der jo ligge lidt mere bag end det du her fortæller...

Anmeld

1. marts 2011

Pia.

Anonym skriver:

Hun har meldt hende ud, sådan helt efter reglerne... Pigens sidste dag i vuggestue var i går!

Hvornår skal din veninde føde ? Hvis der er lidt tid til endnu, så har de jo lidt tid at hygge I bare dem og så er det jo ikke så voldsom en forandring for den lille pige at være hjemme ved mor når baby kommer...

Måske giver det hende også lidt mere styrke til at komme i børnehave når hun er klar - ikke alle børn egner sig til Vuggestue og som du fortæller er hun jo genert og forsigtig så måske er det alligevel en god løsning for dem...

Anmeld

1. marts 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Jo da selvfølgelig - Men en vuggestue plads koster jo rundt regnet (alt efter hvor man bor) små 2600-2800 kr, så mon ikke at det også er en tanke der har stræffet en når man vælger dette...

Nu er det jo dig der kender din veninde bedst og hvis du mener at trivsel kommer i form af vuggestuen så må der jo ligge lidt mere bag end det du her fortæller...

Nu er vi så forskellige som mennesker, jeg selv ville gå til ekstremerne for at have råd til den vuggestueplads hvis det var økonomien der spillede ind da jeg virkelig ikke mener det gavner sådan en sky pige som hun nu engang er

Men min veninde gør jo hvad hun føler er rigtig og i hendes verden beskytter hun hende - hvor jeg jo mener hun ubevidst handler fuldstændig modsat.

Anmeld

1. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har en veninde der har 3 børn og venter nr. 4 lige om hjørnet. De to store er 10 og 12 år og den mindste er 2,5 år.

Hun har simpelthen valgt, at tage den mindste ud af vuggestuen da hun vil have hende hjemme under barselen. Når barselen er slut skal pigen direkte i børnehave hvilket jo kan være ret voldsomt for et "stille/ genert" barn som hun nu engang er af natur.

Min første tanke er - Hvad i alverden har hun gang i???  

* Hun ved ikke hvad for et barn hun får?

* Hun kan komme til at være vågen om nætterne pga. babygråd og hvordan skal hun så kunne tage sig af den lille 2,5 årige når hun ikke engang har mulighed for, at sove i dagtimerne? (Datteren sover ikke om dagen længere)

* Hvorfor skal datterens dagligdag der indholder sociale relationer til andre børn og faste rammer i hverdagen nedprioriteres pga. baby?

* Datteren har hele sit liv været hendes baby, det er ikke længe siden hun er holdt op med, at amme hende på trods af hendes alder - hvordan mon hun reagerer på, at der kommer en lille baby og forandrer ikke blot hendes forhold til moderen men også hendes hverdag?

* Hvordan i alverden har hun tænkt sig, at være der 100% for baby når der også er en lille 2,5 årig som vil have sin mor?

* Sidst men ikke mindst, - når man er et sært barn der har svært ved, at komme til andre, lidt genert og tilbageholdende - synes jeg det virker ret voldsomt, at køre hende ind i børnehave efter, at have gået hjemme med mor i  års tid.

Jeg synes jo det er dybt godnat, at trække hende ud af vuggestuen!

Hvad mener i andre?

Tjaaa..jeg mener IKKE det er dybt godnat..og hvis jeg havde muligheden med de forudsætninger, så ville jeg gøre nøjagtig det samme.
Måske vil det netop være godt for det stille og generte barn at komme hjem og være hos mor og den lille nye et års tid mere, så hun kan modnes noget mere.
Masser af børn, som mistrives blandt alt for mange fremmede elementer, får det absolut ikke spor bedre af at være ude blandt andre, men har det bedst derhjemme, i de små omgivelser.
Og netop det at få en lillesøster eller lillebror, så hun får lov at blive den store, vil højest sandsynligt have en frigørende virkning på adfærden.
Summa sumarum...nej din veninde har hverken hul i hovedet eller er blevet sindssyg...tvær imod anser jeg hende for at være en klog mor, der tager et godt og fornuftigt valg for sit barn, nu hun har muligheden.

Og de andre ting mht at sove m.v. ...helt ærligt...hvor mange mødre verden over, tror du i det hele taget er så forkælede, som vi er her i Danmark??
I de fleste lande på verdensplan må en mor tage sig af alle de børn hun får, også selvom hun får 10 på stribe med et eller to år imellem, og så må hun sove når hun bliver gammel.
Man klarer det alligevel, og det har vores bedstemødre og oldemødre også gjort og utallige generationer bagud.
Det er bare at gå igang og tage det ansvar, der følger med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.