Sikke noget lort. -Klamydia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Nej jeg skriver at DU ikke havde det dengang. Når han ikke er blevet testet kan man jo ikke vide om han havde det allerede dengang

Aha okay

Anmeld

26. februar 2011

Caroline86

jeg ved ikke om du allerede har fået et link, men vil lige smide det her til dig..

Der kan du læse alt om klamydia..

http://www.sexogsamfund.dk/Default.aspx?ID=3990

Nu ved jeg ikke hvor længe efter Jeres sidespring du blev testet men der er jo en inkubationstid på 1-2 uger, så i teorien kan I begge have haft det da du blev smittet men din test har så bare ikke kunnet vise det endnu?

håber du hurtigt slipper for det igen! Har hørt det er noget rigtigt lort

Anmeld

26. februar 2011

Muhmi

jeg mener klamydia går i sig selv efter et år

Nej det gør ej..... Klamydia opdages for det meste ikke af mænd og nogle kvinder får heller ikke symptomer, MEN kvinder kan blive sterile af at have klamydia og derfor er det vigtigt at få det tjekket hvis man har mistanke om at ens kæreste boller udenom eller hvis man mærker symptomer som er stikken i underlivet... Men det forsvinder aldrig af sig selv....

Anmeld

27. februar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Ja jeg vælger lige at være anonym..
Jeg har fået konstateret klamydia. Well det har mange. MEN jeg har fast kæreste, og har haft det i 3 år.

For lidt over et år siden fik jeg foretaget en test, pga jeg havde været sammen med en anden, og det havde han også.
Den var så negativ. Han fik ikke lavet en test fordi min var negativ og vi regnede med at hvis jeg ikke havde det så havde han det heller ikke.

Men nu har jeg jo så, over et år efter, fået et positivt resultat. Og er ret meget i vildrede. Kan han godt have haft klamydia allerede dengang, men ikke havde smittet mig på det tidspunkt, eller har han haft et sidespring ? Han siger han ikke har lavet noget, men skal jeg tro ham ?? Jeg har IKKE været ham utro siden.

Din læge kan vel give dig svaret

Anmeld

27. februar 2011

Mutti2B

Emilie2010 skriver:

måske jeg tager fejl.. ved godt det KAN  være farligt.. men mener ikk der er stor risiko for at man f.ekx blir steril af det...

jeg mener bakterien dør efter 1 år

Det har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Min ene æggeleder er den dag i dag LUKKET pga af en klamydiainfektion i sin tid. Og det skal lige siges at der ikke engang gik 14 dage fra jeg blev smittet til jeg blev behandlet.

Anmeld

27. februar 2011

Halbschön

Emilie2010 skriver:

måske jeg tager fejl.. ved godt det KAN  være farligt.. men mener ikk der er stor risiko for at man f.ekx blir steril af det...

jeg mener bakterien dør efter 1 år

Det gør den ikke.. Den sætter sig i kvindens underliv og kan gøre kvinden steril..Netop derfor er den så farlig, og mange kvinder har ikke symptomer, så hvis man har forskellige sexpartnere og ikke beskytter sig mod kønssygdomme, så er det en god ide at blive testet af og til, både for ens egen skyld men også for den/dem man er sammen med... Mænd for derimod ofte symptomer som smerter i penis, og derfor bliver de testet...

Anmeld

27. februar 2011

Lillefe

Emilie2010 skriver:

jeg mener klamydia går i sig selv efter et år

Nej da man kan blive steril af det!???!!!

Anmeld

27. februar 2011

ann-kristina

Du skal også lige være obs på at man nogle gange får en falsk positiv prøve, især hvis man ikke er helt ung mere. Så din kæreste behøver altså ikke at have været dig utro. Men hvad med at han også bliver testet? Så kan I jo også begge blive behandlet på samme tid. Det er let at slippe af med. 1 tablet så er det ovre...

Anmeld

27. februar 2011

Mauser.

Klamydia går ikke i sig selv, men kan derimod være i din krop og gå i udbrud jeg mener det er 7 uger efter du er blevet smittet .. 

- Desuden kan man gå rund med klamydia i flere år uden symptomer overhovedet, og det kan brede sig til livmoderhals, æg stokke osv. og det er det der kan gøre en steril ..  du skal få det behandlet hurtigst muligt. 

- Han kan godt have smittet dig dengang og du har fået en negativ test og så er der gået i udbrud umildbart lige efter? 

- Hvad der afgør troværdigheden og hvorvidt om du skal stole på ham eller ej, kan jeg ikke svare på .. Jeg ville aldrig være min kæreste utro og i så fald ville jeg vide at jeg ikke nærede nok følelser siden det kunne ske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.