Er du bloddoner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Caroline86

MaleneF skriver:

Det var da ærgeligt

- hvad fejler du da?

jeg har en sjælden sygdom der hedder Ramsay Hunts syndrom.

Det er muteret zooster virus(skoldkopper) der angriber mit nervesystem.

Jeg har været rask i 3½ år og det smitter ikke (det har det aldirg gjort).. men det er alligevel nok til at jeg ikke må være donor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Skouboe

Jeg ville rigtigt gerne, men må ikke pga. Min sclerose. Jeg er til gengæld modtager fra tid til anden. Gravide sclerosepatienter bliver i den aller sidste del af graviditeten behandlet med Privigen, der er humant immonuglobin - oprensede immunceller fra donorblod. Det bliver donorblod også brugt til, ud over kræftbehandling og meget andet.

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

Caroline86 skriver:

jeg har en sjælden sygdom der hedder Ramsay Hunts syndrom.

Det er muteret zooster virus(skoldkopper) der angriber mit nervesystem.

Jeg har været rask i 3½ år og det smitter ikke (det har det aldirg gjort).. men det er alligevel nok til at jeg ikke må være donor!

Puha dog...

Godt du er rask igen!

Anmeld

23. februar 2011

M.O.A.R.

Skouboe skriver:

Jeg ville rigtigt gerne, men må ikke pga. Min sclerose. Jeg er til gengæld modtager fra tid til anden. Gravide sclerosepatienter bliver i den aller sidste del af graviditeten behandlet med Privigen, der er humant immonuglobin - oprensede immuncelker fra donorblod. Det bliver donorblod også brugt til, ud over kræftbehandling og meget andet.

Der blev jeg lige lidt klogere.
Tak for info

Anmeld

23. februar 2011

Maise

jeg ville gerne, men må ikke. jeg havde menigitis som barn, så er man automatisk ugyldig til dette. men er organ donor hvis jeg dør. det må jeg åbenbart godt.

Anmeld

23. februar 2011

Skouboe

MaleneF skriver:

Der blev jeg lige lidt klogere.
Tak for info

Det er faktisk under 50 procent af donorblod, der bliver brugt direkte. Resten bliver bearbejdet til en lang række forskellige præparater til alt fra immunregulerende behandlinger til kræftmedicin.

Anmeld

23. februar 2011

Lunae

Jeg er bloddonor og har det rigtig godt med det! Jeg er glad for at kunne hjælpe andre og der går ikke noget tabt af mig jeg er også organdonor! Jeg synes man skal hjælpe hvor man kan og det er et område, som er utrolig vigtigt

Jeg synes du skal melde dig - du får det godt med dig selv

Anmeld

23. februar 2011

Calliope

MaleneF skriver:

Hej piger

Som spørgsmålet i overskriften lyder.

Er du bloddoner?

Jeg går og overvejer det meget stærkt da jeg har en super blodtype (i følge laboratoriumet på sygehuset ) 0 rhesus negativ, en blodtype der betyder jeg kan give blod til alle da jeg ikke har antistoffer om mine blodlegemer. (6 % af DK's befolkninng har den)

Ha' en fortsat dejlig onsdag

Jeg har stemt nej, men ville faktisk have meldt andet 

Jeg lider af en kronisk sygdom, så kan ikke donere.. Får stærk medicin som andre også vil få så.. Plus min sygdom faktisk ligger i immunforsvaret/blodet, så ved faktisk ikke om jeg overhovedet måtte donere, hvis jeg var medicinfri 

Anmeld

23. februar 2011

Noneother

Jeg har stemt nej.

Jeg ville egentlig gerne, men jeg har i forvejen så lidt blod at jeg må ta´jern hver dag. -Ellers kan jeg sove 16 timer i døgnet uden problemer.
Så for mig ville det være en skidt idé.

Til dem der gør!

Anmeld

23. februar 2011

SussieThyssen

MaleneF skriver:

Hej piger

Som spørgsmålet i overskriften lyder.

Er du bloddoner?

Jeg går og overvejer det meget stærkt da jeg har en super blodtype (i følge laboratoriumet på sygehuset ) 0 rhesus negativ, en blodtype der betyder jeg kan give blod til alle da jeg ikke har antistoffer om mine blodlegemer. (6 % af DK's befolkninng har den)

Ha' en fortsat dejlig onsdag

Nej, og jeg har aldrig været det....men jeg ville gerne.
Men jeg hører til dem, der menstruerer så kraftigt, at jeg har kronisk blod- og jernmangel, så det har aldrig været muligt.
Men nu har jeg også den mest almindelige blodtype, der findes, så jorden er nok ikke blevet fattigere af at undvære en halv l blod fra mig i ny og næ.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.